-
Drżąca Alfa
Witam,
proszę o pomoc w sprawie ustalenia przyczyny drgań samochodu.
Znalazłam podobny temat - Alfa drgała przy włączonej klimatyzacji. U mnie nie ma to znaczenia - czy klimatyzacja jest włączona, czy nie - auto drży.
Przebieg 230 tys. km, 1998 rok.
Opony kupiłam nowe - 2 miesiące temu i wyważane były dwa razy (na początku myślałam, że źle mi wyważyli). Auto było też u diagnosty dwa razy i raz u mechanika (ale nie "serwisowego") i żaden z nich nie znalazł jakichś "luzów" w zawieszeniu. Do serwisu Alfy chcę jechać w ostateczności.
Tarcze i klocki były wymieniane rok temu.
Objawy : do ok.80km/h jedzie dobrze, bez drgań. Jak jadę szybciej - auto zaczyna całe drżeć. Zwłaszcza kierownica.
Miał ktoś może podobny problem ?
Co to może być?
-
A czy drżenie przy wyższych prędkościach ustępuje?
-
Może ci się łożysko sypie? a weź sprawdź jeszcze taką rzecz nie zapalaj samochodu tylko przekręć kluczyk i szybko ruszaj kierownicą prawo lewo i słychać stuki?
-
Użytkownik
Embrion
Ja miałem taki problem ze względu na krzywe felgi (stalowe) co było widać gołym okiem. Prostowanie zdecydowanie pomogło.
-
dzięki za odpowiedzi.
aj79,
felgi są w porządku , to sprawdzili mi przy wyważaniu.
drift-r,
przy wyższych prędkościach drżenie nie ustępuje. Oczywiście nie za każdym razem to drżenie jest takiej samej "mocy". Chociaż muszę przyznać, że chyba raz czy dwa przy wyższej prędkości nie drżało. A co to może oznaczać?
Obi.Wan,
sprawdzę to jutro i dam znać.
-
Użytkownik
Alfa i Omega
kiedyś był temat ale nie pamietam tytułu i tam chyba kazali sprawdzić półosie, żę może być któraś krzywa i powodować takie drgania, więc też można sprawdzić ale jak to niewiem
-
Użytkownik
Maniak resoraków
Podczas dodawania gazu szarpie bardziej ?? Jeżeli Tak to prawdopodobnie przeniesienie napędu - półosie. W moim przypadku była to krotka półośka.
Pozdrawiam.
-
Kiedyś bat miał taki przypadek że przy około 100km/h pojawiało się drżenie na kierownicy, które zanikało w okolicach 130km/h. Problem pewnie powoduje przeniesienie napędu. Należałoby zgłosić się do mechanika by dokładni to obejrzał.
-
Jak już mówimy o półosiach to też pamiętam że był temat i ktoś opisywał sytuację że zgubił ciężarek wyrównoważający który był zamontowany na półosi i właśnie powodowało to drgania. To się nazywa fachowo tłumik drgań i jest montowany tylko na lewej półosi. Sprawdź u siebie czy na półośce masz taki gumowy walec. Poniżej masz to na zdjęciu na środku półośki.
Ostatnio edytowane przez sickboy ; 13-09-2011 o 20:14
-
Tagi dla tego tematu
Uprawnienia
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum