Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: p1177 po wizycie u gaziarza

  1. #1
    lukaszogi
    Gość

    Domyślnie p1177 po wizycie u gaziarza

    Witam ostatnio pojechałem do gaziarza żeby podłączył mi kompa pod gaz i sprawdził czy wszystko gra bo samochód troszke był jakby słabszy na gazie. Gaziarz podłączył sie i stwierdził że wszystko gra wszystkie parametry są ok do tego widziałem że włączył jakąś funkcje autonaprawy utrzymywał sie na 3000 obr i komputerek coś tam zapisywał itd. Po tej wizycie samochód jakby troszkę był żwawszy ale po jakiś 50 km zaświeciła mi się check engine. Podłączyłem sie pod kompa i alfadiag wskazał na błąd p1177 skład mieszankii za wysoki bank 1 czy coś takiego. Czytałem na forum i znalazłem że to wina może być lambdy wiec zrobiłem pomiary alfadiagiem i na nagrzanym silniku napiecie min.0.01 max 0.89. Iteraz niewiem czy męczyć gaziarza czy wymienić sonde?? Aha po wykasowaniu błedu na chwile jest spokój ale po jakiś 50km znowu sięzaświeca check i ten sam błąd. samochód chodzi normalnie ale jak się kontrolka zaświeca to jest troszkę tajakby słabszy.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    Prawdopodobnie rozjeżdżają się mapy benzynowe przez to, że gazownik źle ustawił mapy gazowe. Podczas jazdy na gazie sterownik silnika "dopasowuje" mapę benzynową do mapy gazowej i wtedy wyskakują błędy np. podczas odpalania. Silnik na benzynie może np. gorzej chodzić, nierówno, może być problem przy rozruchu na benzynie itp.
    Podstawą jest po adaptacji parametrów sterownika gazowego na biegu jałowym, ustawić mapy NA DRODZE !!!
    Nie wielu gazowników to robi bo dla nich czas to pieniądz.
    Generalnie taka sytuacja dla mnie jest niedopuszczalna, auto musi być wystrojone także pod obciążeniem.
    Problem może też polegać na umierającej sondzie... wykres pracy sondy powinien być ładną sinusoidą.
    Sprawdź przy mocnym obciążeniu czy sonda nie pokazuje "na bogato" bo to oznacza, że gazownik coś spieprzył i mogą się "zapętlać wtryski"
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez jacoff ; 17-09-2011 o 10:01
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  3. #3
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacoff Zobacz post
    Prawdopodobnie rozjeżdżają się mapy benzynowe przez to, że gazownik źle ustawił mapy gazowe. Podczas jazdy na gazie sterownik silnika "dopasowuje" mapę benzynową do mapy gazowej i wtedy wyskakują błędy np. podczas odpalania. Silnik na benzynie może np. gorzej chodzić, nierówno, może być problem przy rozruchu na benzynie itp.
    Podstawą jest po adaptacji parametrów sterownika gazowego na biegu jałowym, ustawić mapy NA DRODZE !!!
    Nie wielu gazowników to robi bo dla nich czas to pieniądz.
    Generalnie taka sytuacja dla mnie jest niedopuszczalna, auto musi być wystrojone także pod obciążeniem.
    Problem może też polegać na umierającej sondzie... wykres pracy sondy powinien być ładną sinusoidą.
    Sprawdź przy mocnym obciążeniu czy sonda nie pokazuje "na bogato" bo to oznacza, że gazownik coś spieprzył i mogą się "zapętlać wtryski"
    Pozdrawiam
    Jacoff a można w jakiś sposób stwierdzić że ma miejsce sytuacja o której piszesz?
    Ja mam podobnie. Z tym że błąd 1177 występuje bardzo rzadko i sam znika. Mogę nawet 1000km przejechać i go wogóle nie ma. Za to mam problemy z odpaleniem auta. Jeśli odpalam po niedługiej przerwie to pali na rys. Ale po dłuższej przerwie to muszę trochę pokręcić.
    Poza tym żadnych kłopotów z jazdą czy to na gazie czy na benzynie nie mam.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    603

    Domyślnie

    Koledzy a nie prościej przejechać się na Pb 50km? Na bogato nie koniecznie będzie zapętlał wtryski, a czasami jest to wskazane np. kiedy sterownik gazu wywala błąd "wtryski całkowicie otwarte" a sondy pokazują że jest bogato można zignorować ten błąd. (tak podaje instrukcja) Błąd mieszanki może być związany z uszkodzoną przepływką, a ona czasami ciągnie za sobą sondy.
    Proponuje:
    -temat wrzucić do działu LPG
    -wyszczególnić składowe instalacji
    -zrobić plik z jazdy "osc"
    -zrobić test przepływki (dynamicznie)
    -zrobić wykres sond na wygrzanym motorze

  5. #5
    lukaszogi
    Gość

    Domyślnie

    Jutro jadę w dalszą trasę to przejadę się na bp i zobaczymy co będzie się działo czy wywali błąd. Z odpalaniem jak dłużej samochód postoi też mam problem, odpala od kopa ale zaraz się zmula nawet potrafi zgasnąć po chwili idzie normalnie i przełącza się na gaz bez problemu. Ostatnio zrobiłem reset adaptacji i problem z odpalaniem znikł na jakiś tydzień i teraz znów to samo. Postaram się też zrobić ten wykres pracy sondy. Aha a instalacja jest firmy landi renzo.

  6. #6
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukaszogi Zobacz post
    Jutro jadę w dalszą trasę to przejadę się na bp i zobaczymy co będzie się działo czy wywali błąd. Z odpalaniem jak dłużej samochód postoi też mam problem, odpala od kopa ale zaraz się zmula nawet potrafi zgasnąć po chwili idzie normalnie i przełącza się na gaz bez problemu. Ostatnio zrobiłem reset adaptacji i problem z odpalaniem znikł na jakiś tydzień i teraz znów to samo. Postaram się też zrobić ten wykres pracy sondy. Aha a instalacja jest firmy landi renzo.
    O to widzę że mamy podobny przypadek. Ja czekam jeszcze na nowe świece i czujnik temperatury płynu chłodzącego. Dzisiaj planuję jeszcze zmierzyć ciśnienie na listwie paliwowej.

  7. #7
    lukaszogi
    Gość

    Domyślnie

    Świece wymieniałem jakiś miesiąc temu ale nic to nie dało.

  8. #8
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o problemy z odpalaniem to u siebie chyba znalazłem i przyczynę i lekarstwo. Chciałem zmierzyć ciśnienie na listwie paliwowej. Po naciśnięciu wentyla okazało się że nie mam tam wcale ciśnienia. Po załączeniu zapłonu również ciśnienie na listwie miałem zerowe. Pompa była słyszalna. Dopiero po dłuższym kręceniu i odpaleniu ciśnienie oczywiście na listwie było. Ale po upływie około 30s znów zero. Wyciągnąłem pompę i wyjąłem z niej zawór zwrotny. I bingo. Oring na którym był osadzony już nie istniał. Założyłem nowy i na razie sukces. Auto pali na rys. Do tego po dłuższym okresie ciśnienie utrzymuje się na listwie.
    Zobaczymy rano.

  9. #9
    lukaszogi
    Gość

    Domyślnie

    Dzis rano zrobilem screen, silnik zimny zgasl 3 razy potem chodzil normalnie.
    błąd:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	blad.jpg
Wyświetleń:	76
Rozmiar:	82.4 KB
ID:	34549
    teraz jak zgasl
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zgasla.jpg
Wyświetleń:	93
Rozmiar:	97.5 KB
ID:	34550
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zgasla2.jpg
Wyświetleń:	94
Rozmiar:	94.5 KB
ID:	34551
    i parametry przy 70 stopniach temperatury silnika
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	116
Rozmiar:	101.7 KB
ID:	34552

    Pozniej jade w trase na benzynie to zobaczymy czy blad sie pokaze.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    Kolego... pojeździj na benzynie (100-200km), zobacz czy problemy się pojawiają. Jeśli na Pb będzie ok to udaj się do DOBREGO gazownika, który wyreguluje ci lpg podczas jazdy z dużymi obciżeniami.
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

Podobne wątki

  1. Koszty po wizycie w warsztacie
    Utworzone przez longmanpl w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-08-2012, 12:14
  2. 159 JTDM 120 km 2008 - po wizycie w cinsoft
    Utworzone przez zemsta w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 09-10-2011, 20:02
  3. Po wizycie w myjni problemy z odpalaniem JTD
    Utworzone przez Kreatyna55 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-06-2011, 22:24
  4. [159] 159 JTDM 120 km 2008 - po wizycie w cinsoft
    Utworzone przez zemsta w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 26-05-2011, 19:54
  5. Kilka pytań po wizycie w kanale
    Utworzone przez kos w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 20:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory