Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Umarły wtryski 2,4 JTD 20V

  1. #1
    duster
    Gość

    Domyślnie Umarły wtryski 2,4 JTD 20V

    Witam, mam taki problem , że wtryski nie podają paliwa.
    Stało się to po takim zdarzeniu , nie dokręcony przewód paliwowy na jednym pompo wtrysku (o czym nie wiedziałem) , wsiadam próbuję odpalic i nic.
    Zapaliła się kontrolka CHECK , sprawdzam błąd i zbyt niskie ciśnienie paliwa w listwie i wtedy okazało się że nie dokręcony.
    Dokręcam przewód , kasuję błąd , próba odpalenia i nic.
    Nie ma żadnych błedów, paliwo dochodzi do wtrysków, tylko wtryski martwe .
    Pomyślałem że może zawór regulujący ciśnienie CR padł, założyłem nowy - to samo.
    Napięcie na pompo wtrysku po włączeniu zapłonu 1,4V, czy powinno takie byc.
    Może ktoś miał podobny lub taki sam przypadek.
    Nie wiem czy ten nie dokręcony przewód i chwilowy spadek ciśnienia w listwie mógł się do tego przyczynic.
    Ostatnio edytowane przez duster ; 22-09-2011 o 19:58

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    kolego ty nie masz pompowtrysków tylko same wtryski ponieważ twój silnik pracuje w technologi COMMON RAIL a nie jak wieśwageny w TDI czyli na pompowtryskach. Z tego co piszesz ten nie dokręcony przewód nie powinien mieć wpływu na pracę wtrysków ponieważ to pompa bije ciśnienie na rozruchu ( 300bar) a wręcz tym niedokręconym przewodem powinno bardzo mocno uciekać paliwo. Sprawdz przelewy na wtryskach - http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...iwaczy_cr.html na przelewach jak sama nazwa wskazuje wraca "przelewające" sie paliwo czyli takie które nie zostało wtryśnięte do komory spalania sprawdź jak to wygląda.

    podłącz pod kompa sprawdź jakie ciśnienie podaje pompa na rozruchu

    i jak to był niedokręcony to kto i po co go odkręcał ? bo sam się chyba nie poluzował ?

  3. #3
    duster
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za uświadomienie , no i jestem szczęśliwy że nie mam wieśwagena , to mój pierwszy diesel więc wybaczcie, że nie wkułem teorii.Paliwo wyciekało bardzo mocno, przelewy będę mógł sprawdzić jak uda się go uruchomić. cytat:i jak to był niedokręcony to kto i po co go odkręcał ? bo sam się chyba nie poluzował ?Podejrzewałem że leją wtryski , dlatego była próba wyjęcia wtrysku zresztą nie udana i nie dokręcony przewód.Dzięki za sugestie.Jutro sprawdzę jakie pompa ma ciśnienie podczas rozruchu, wóz został w warsztacie.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    no to trochę od drugiej strony sie za to zabrałeś tzn z tym wyciąganiem. Sprawdź te przelewy i ciśnienie na pompie to da mniej wiecej jakis obraz gdzie dalej szukać

  5. #5
    duster
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdziłem i ciśnienie na listwie max 870 kPa , wygląda na to że umarło.
    Ciśnienie w listwie monitoruje czujnik , może to on padł, też przecież ma wpływ na pracę układu wtryskowego.(ale jednak pokazuje wartości)
    Czy pompa paliwa wysokociśnieniowa może tak nagle przestac działac , gdyby była elektryczna to rozumiem ale tak?

    ---------- Post added at 10:17 ---------- Previous post was at 10:05 ----------

    Nie wiem czy dobrze zrobiłem , w celu sprawdzenia czujnika odpiąłem wtyczkę, wtedy wartośc na listwie jest maksymalna , nic to nie dało dalej nie odpala.Może w ten sposób nie oszukam tego układu?
    Wszystko na to wskazuje że to pompa?

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    hm 1p = 10 do - 5 bara

    tak więc 870 kpa * 1000p = 870000 p
    870 000 * 10 do -5 = 8,7 bara a powinno byc 300

    tak wiec jak dobrze myślę i licze to pompa padła. Ale one tak po porstu nie padają chyba że masz 500 000 km nalatane albo na rzepaku jeździłeś. Żeby ja wyciągnąć roboty trochę jest bo trzeba rozrząd zrzucać.


    i może opisz od początku co sie działo bo znamy tylko fakty o wtrysku jak juz tam łapy wsadziłes

  7. #7
    duster
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    hm 1p = 10 do - 5 bara

    tak więc 870 kpa * 1000p = 870000 p
    870 000 * 10 do -5 = 8,7 bara a powinno byc 300

    tak wiec jak dobrze myślę i licze to pompa padła. Ale one tak po porstu nie padają chyba że masz 500 000 km nalatane albo na rzepaku jeździłeś. Żeby ja wyciągnąć roboty trochę jest bo trzeba rozrząd zrzucać.


    i może opisz od początku co sie działo bo znamy tylko fakty o wtrysku jak juz tam łapy wsadziłes
    Lały wtryski , samochód ma najechane 240000km.
    Po nocy problem z odpaleniem , jak odpalił po 10-15 sekundach kręcenia to biała chmura, póżniej zapalał normalnie.
    Jak wykręciłem świece to wszystkie wyglądały jakbym je zanużył w paliwie.
    Dodam że świece żarowe mają rok i są 100% sprawne.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    standartowe objawy niedomagania układu paliwiwego czyli wtrysków albo pompy a nie jednokrotnie i tego i tego bo jak pompa klęka pierwsza to sie zaciera i puszcza opiłki z zatartych elementów które idą na wtryski......

  9. #9
    duster
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    standartowe objawy niedomagania układu paliwiwego czyli wtrysków albo pompy a nie jednokrotnie i tego i tego bo jak pompa klęka pierwsza to sie zaciera i puszcza opiłki z zatartych elementów które idą na wtryski......
    Wydaje mi się raczej mało prawdopodobne zatarcie takiej pompy, a to dlatego że smarowana i chłodzona jest paliwem, więc żeby się zatrzec musiała by pracowac na sucho.
    Konstrukcja i zasada działania tej pompy jest bardzo prosta.
    Moim zdaniem jeśli to pompa to winę za taką sytuację ponoszą znajdujące się w niej zaworki ze sprężynkami i kulki które przytrzymują paliwo.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    nie wiem pompy jeszcze nie rozbierałem i mam nadzieje że nie dosięgnie mnie to zbyt prędko

Podobne wątki

  1. Wtryski do 3.0
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-11-2014, 19:06
  2. wtryski 2,4 jtd
    Utworzone przez mimi 01 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 19:03
  3. [145] Umarły światła i zegary
    Utworzone przez deevee w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-05-2013, 17:52
  4. [GTV] Wtryski
    Utworzone przez alu w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-05-2011, 14:49
  5. Umarły spryskiwacze
    Utworzone przez aro_1977 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-04-2011, 12:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory