Ja swoja przeplywke rozebralem Wyciagnalem wklad i przemylem te druciki za pomoca pedzelka benzyna ekstrakcyjnaNapisał kubacik
Z przeplywka nic sie nie stalo Kilka osob z forum tez tak robilo
Ja swoja przeplywke rozebralem Wyciagnalem wklad i przemylem te druciki za pomoca pedzelka benzyna ekstrakcyjnaNapisał kubacik
Z przeplywka nic sie nie stalo Kilka osob z forum tez tak robilo
ja też robiłem i ją spipcyłem do końca ( spirolek na szpatułce i delikatniutkie mazanie )Napisał Szef
Wymieniłem przepływomierz tzn sam wkład bo podobno reszta to tylko obudowa, oraz filtr powietrza bo był zasyfiony i stwierdzam że problemy z słabym przyśpieszeniem powyżej 3tyś obrotów oraz dymieniem jak traktor minęły jakby ręką odjąłkoszt 269zł w sklepie www.autosklep24.pl numer 0 280 218 019.
No ja wlasie dzis wymieniłem swoja, fakt ze zaplacilem 370 zl prawie ale WARTO BYLO, jakbym dostal inny silnik teraz czuc ze ma 120 km. WIELKIE DZIEKI dla kazdego kto odpowiedzial na mojego posta i mi pomogl a szczegolne podziekowania dla Piotr_alex ( teraz trzeba sie umowic na wspolna sesje tylko umyje swoje CUDO) , to jeszcze raz dzieki za pomoc , teraz jestem madrzejszy a taka "awarie" i w przyszlosci ja bede mogl komus pomoc. Moza zamknac temat
![]()
przeprowadzałem u siebie ostatnio trochę bardziej ekstremalne testy i nie wiem czy wszystko jest tak jak powinno być. otóz: na obroty najlepiej wkręca mi się tak od 3000, poniżej trochę muli - następnie ostro ciągnie do jakiś 4500, później ledwo co udaje mi się dociągnąć do 5000 ale jak już dojdzie to znów dostaje kopniaka że aż wgniata w fotel - powyżej 5500 nie sprawdzałem by nie katować aż tak silnika... czy to tak powinno być?
może przepływka się kończy? albo wariator w związku ze zbliżającą się wymianą rozrządu?
trochę dziwią mnie takie skoki mocy...
bo brak mi pomysłu a kasy nie mam tyle by kupować w ciemno...
*odświeżam
a znasz może typ ECU swego silnika, pytam poniewaz masz auto z 98 roku i nie wiem czy to juz M1.5.5 , czy starsze ECU.
- ja mam M1.5.5 ( silnik 156 ts 2.0 ) i nie mam takiej charakterystyki jak twoja.
- silniki 1.8 , 2.0 ts maja zawory dwukomorowe w kolektorze ssacym, ich charakterystyka jest taka że w zakresie obrotów < 2800 i > 5200 do ogranicznika obrotów dolot jest krótki.
- w zakresie > 2800 i < 5200 dolot jest długi.
- teraz wariator dzialający w zakresie obrotów 2800-2900 oraz powyżej4500.
- nalezy pamietac o tym że nawet sterowanie wariatora jest zalezne od temperatury, poniżej 60 st c ECU nie włączy wariatora !!.
- mały opis wariatora .
http://www.technical-articles.co.uk/...sk=view&id=387
-
![]()
niestety nie znam, a jak można to sprawdzić?
nie miałem wcześniej samochodu z podobną ilością KM więc nie potrafię ocenić czy aby jeździ tak jak powinno jednakże te dziwne skoki mocy wydały mi się trochę dziwne dlatego pytam.
dodam jeszcze że mam instalację lpg która dodatkowo może mieszać w silniku, jednak objawy są takie same na gazie jak i na benzynie
mierząc tak mniej więcej przyspieszenie na benzynie wyszło mi około 12s, producent podaje 8,6 dla tej specyfikacji jednakże auto ma już swoje lata więc nie wiem czy jest sens grzebać...
jednocześnie chciałbym by chodziło w miarę ok
Jako wskazówki mogę dodać jeszcze:
-od czasu do czasu faluje na zimnym silniku (lecz po syfie jaki był w przepustnicy domyślam się że to samo może być w krokowcu)
-znaczny wpływ czynników otoczenia na pracę auta - przy minusowych temperaturach opornie wkręcało się na obroty oraz muliło... ogólnie im jest cieplej tym auto śmiga lepiejtermostat sprawny, niedawno wymieniany (temp silnika około88 stopni) więc w grę wchodzi różnica temperatur przy dolocie powietrza...
- jesli jest nagar na przepustnicy to tego nagaru nie ma na silniku krokowym, te elementy są rozłączne.
- wersje ecu mozna spradzic programem diagnostycznym lub poprzez odczyt z obudowy ECU, nalezy tylko rozłaczyc wtyczki A i B.
- brak mocy na zimnym silniku to problem braku upgragu oprogramowania ECU, stąd moje pytanie jakie oprogramowanie masz w aucie.
8)
ok wieczorem sprawdzę i dam odp, rozumiem że nasza rozmowa na priv odnośnie kabelka mogłaby w pewnym sensie rozwiązać problem?
czy też tym kabelkiem nie da rady zrobić upgrade i potrzebny jest cały HUB?