Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: [156] dławienieszarpanie na wysokich obrotach

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2007
    Auto
    Giulietta 1,4 170km
    Postów
    72

    Domyślnie [156] dławienieszarpanie na wysokich obrotach

    no i w pierwszą rocznice od zakupu alfa strzeliła mi focha.
    ale po kolei.
    zatankowałem na shelu paliwko i przy ruszaniu ze stacji auto zacżeło sie dziwnie zachowywać.po wciśnięciu gazu zaczęło szarpać.zatrzymałem się i ponownie ruszyłem już
    bez problemu ale po dojściu obrotów na drugim biegu do ok 5000 silnik zacżeł sie dławić
    i przestał przyśpiszać.po wrzuceni tróki i spadku obrotów do 3500 wszystko w porządku,ale przy ponownym dojści do 5000 obrotów znowu dławienie i szarpanie.dolałem na innej stacji
    benzyny wlałem 1/2 litara denaturatu ale problem nie ustąpił.faktem jest że przed pierwszym tankowaniem zbiornik był prawie pusty.jak sie zabrac za problem.czy to wina
    paliwa czy zasało jakiś syf ze zbiornika (ale wtedy by muliła chyba w całym zakresie obrotów). macie może jakieś sugestie?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja bym poczekał - trzeba najpierw wyjeździć benzynę i ewewntualnie potem zobaczyć, co się będzie działo.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubacik
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jest 156 JTD 16 V SW i 2.5 V6 SW była Berlina 156 2.5 V6
    Postów
    235

    Domyślnie

    witam koledzy
    od paru dni mam prawie tak samo. ponad 5200/min jak bym ręczny zaciągnął . tak samo na gazie i na benzolu. co ciekawe od razu pojechałem sprawę obadać i na spalinach przy temp 90 st idealnie sklad spalin jak w nowce ale poki nie osiągnie temp 90 st normy przekroczone 5-7 razy. Nie ważne jaka temperatura silnika podczas jazdy 5200 obrotow i powyżej zanik mocy. na szczęście nic nie szarpie . komp nie pokazuje błędow . sugestia to czujnik temperatury ( ciekawe ktory ) albo przepływka ? poradźcie coś bo już czuje dreszcz emocji na plecach i trzeba by to naprawić .
    pozdro

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    M@rtini -- a jaka to alfa, rocznik, model, cos mi tu fałszywym powietrzem trąci.
    kubacik -- a jakie analiza spalin podaje parametry, może cos zacytujesz, termostat działa poprawnie. no i co to za model, typ alfy.
    I nie ma błedów w komputerze, a pewnie diagnostyka była robiona na examinerze.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubacik
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jest 156 JTD 16 V SW i 2.5 V6 SW była Berlina 156 2.5 V6
    Postów
    235

    Domyślnie

    witam bubu
    2.5 v6 z 1998r.
    termostat ma może 8 m-cy : wskażnik pokazuje temp 75-80 st. podczas jazdy , na postoju przy 85-90 włącza wentylator , nigdy nie przekracza 90 , nagrzewa się dość szybko . przed wymianą nagrzewał się powoli , a temp była 50-60 więc teraz chyba jest ok
    analiza spalin: w cyferkach nie podam ale w/g diagnosty na rozgrzanym silniku żadne normy nie są przekroczone ani na gazie ani na benzynie ( dla żadnego z gazu spalin ) , a na zimno jak pisałem 5-7 razy im zimniejszy tym gorzej głownie tlenki węgla ( zbyt bogata mieszanka )
    praca sondy lambda w normie .
    diagnostyka na uniscanie i serwisowym kopie gazu
    pozdrawiam

  6. #6
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    Podepnij komputer i będziesz wiedział.
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2007
    Auto
    Giulietta 1,4 170km
    Postów
    72

    Domyślnie

    [quote="bubu321"]M@rtini -- a jaka to alfa, rocznik, model, cos mi tu fałszywym powietrzem trąci. [/quote

    alfa 156 16 ts 98 rocznik
    wymieniłem ostatni termostat i filtr powietrza .wszystko przez miessiąc było jak trzeba.
    niecały rok temu włożyłem nowa sonde lambda oczywiscie bosch.
    w mniędzy czasie robiłem przegląd techniczny i na analizie spalin wyszłao wszystko że jest w normie.
    pojechałem na examiner.gosciu podpiął i padła bateria.
    komp miłą jakies błedy poduszki i sondy lambda ale mechanik powiedział ze mógł to załapać bo była słaba bateria.
    naładowwalem i bateria kręci dobrze i na razie nie widze jakiegoś wiekszego spadku napięcia.
    może być że pada przepływka?
    na dolocie na pierwszy rzut okiem wszytkie opaski trzymają.

    jest taka opcja ze pompa paliwa za mało podaje i na wysokich obrotach brak paliwa?

    acha załuważyłem że jedna ze śrub nad obudową filra powietrza nie trzyma.
    zakręcony jest tylko na dwie śruby.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Fałszywe powietrze leci rurą gumową przed przepustnicą.
    Ta rura gumowa jest zamocowana na takim wysiegniku zamocowanym pod akumulatorem.
    Wymontuj te rurę gumową ( miedzy przepływomierzem i przepustnica ) i zobacz pod światło, czy nie ma dziur, szczególnie obok tego zamociowania.

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubacik
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jest 156 JTD 16 V SW i 2.5 V6 SW była Berlina 156 2.5 V6
    Postów
    235

    Domyślnie

    witam
    dzisiaj odpiąłem przepływkę na pracującym silniku. w momencie wypinania obroty na chwilę spadły na liczniku zaświecił się " check " przejechałem kawałek reakcja na pedał mniej zywiołowa i z opożnieniem . na wysokich obrotach tak samo jak z zapi. po zapięciu przepływki "check zgasł. więc przepływka chyba ok.
    jak pisałem wcześniej uniscan nie pokazuje błędow
    pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @kubacik

    1. analiza spalin ma być robiona tylko na rozgrzanym samochodzie nigdy na zimnym.
    2. diagnostyka przepływomierza to pomiar jego wydajności, np. dla 156 TS 2.0 to max. 408 kg/h
    3. sonda lambda to pomiar sinusoidy o okresie około 0.5Hz oraz zakresie napięc 0.09 -- 0.95 V.
    4. podaj parametry adaptacyjne średnio i długo-terminowe jesli uniscan je podaje. Lub TRA, FRA , Max, Min one pozwolą coś powiedzieć na temat sondy, toru paliwa

    auto nie zgasło po odpięciu przepływomierza ponieważ chyba było nagrzane do temperatury > + 70 st C, w tym stanie ECU zareagowało i przeszło w tryb serwisowy. Czyli nic nie mozna powiedzeć na temat stanu przepływomierza. Stan przepływomierza to tylko patrz pkt 2.

Podobne wątki

  1. 1.6 ts szarpanie na wysokich obrotach
    Utworzone przez juro8191 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-03-2016, 14:27
  2. problem na wysokich obrotach
    Utworzone przez Anita w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-11-2012, 08:36
  3. Biały dym na wysokich obrotach
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-09-2010, 14:40
  4. nie ma mocy na wysokich obrotach
    Utworzone przez misza190 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-07-2009, 22:12
  5. [145] Problem na wysokich obrotach
    Utworzone przez Freako w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-09-2008, 07:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory