Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Temat: [156] SW 1.6 Słabo sie wkreca na obroty

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubacik
    nie proboj niczym czyścić bo ją zepsujesz do końca. chyba , żeby przedmuchać sprężonym powietrzem , ale nie podaje jako sprawdzonej metody
    Ja swoja przeplywke rozebralem Wyciagnalem wklad i przemylem te druciki za pomoca pedzelka benzyna ekstrakcyjna
    Z przeplywka nic sie nie stalo Kilka osob z forum tez tak robilo
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  2. #22
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubacik
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jest 156 JTD 16 V SW i 2.5 V6 SW była Berlina 156 2.5 V6
    Postów
    235

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szef
    Cytat Napisał kubacik
    nie proboj niczym czyścić bo ją zepsujesz do końca. chyba , żeby przedmuchać sprężonym powietrzem , ale nie podaje jako sprawdzonej metody
    Ja swoja przeplywke rozebralem Wyciagnalem wklad i przemylem te druciki za pomoca pedzelka benzyna ekstrakcyjna
    Z przeplywka nic sie nie stalo Kilka osob z forum tez tak robilo
    ja też robiłem i ją spipcyłem do końca ( spirolek na szpatułce i delikatniutkie mazanie )

  3. #23
    ViP Rowerzysta Avatar piotr_alex
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Ciechanów/NDM
    Auto
    Crosswagon 2005r & 159 1.9JTD 16V 2008r
    Postów
    385

    Domyślnie

    Wymieniłem przepływomierz tzn sam wkład bo podobno reszta to tylko obudowa, oraz filtr powietrza bo był zasyfiony i stwierdzam że problemy z słabym przyśpieszeniem powyżej 3tyś obrotów oraz dymieniem jak traktor minęły jakby ręką odjął koszt 269zł w sklepie www.autosklep24.pl numer 0 280 218 019.

  4. #24
    under28
    Gość

    Domyślnie

    No ja wlasie dzis wymieniłem swoja, fakt ze zaplacilem 370 zl prawie ale WARTO BYLO, jakbym dostal inny silnik teraz czuc ze ma 120 km. WIELKIE DZIEKI dla kazdego kto odpowiedzial na mojego posta i mi pomogl a szczegolne podziekowania dla Piotr_alex ( teraz trzeba sie umowic na wspolna sesje tylko umyje swoje CUDO ) , to jeszcze raz dzieki za pomoc , teraz jestem madrzejszy a taka "awarie" i w przyszlosci ja bede mogl komus pomoc. Moza zamknac temat

  5. #25
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    przeprowadzałem u siebie ostatnio trochę bardziej ekstremalne testy i nie wiem czy wszystko jest tak jak powinno być. otóz: na obroty najlepiej wkręca mi się tak od 3000, poniżej trochę muli - następnie ostro ciągnie do jakiś 4500, później ledwo co udaje mi się dociągnąć do 5000 ale jak już dojdzie to znów dostaje kopniaka że aż wgniata w fotel - powyżej 5500 nie sprawdzałem by nie katować aż tak silnika... czy to tak powinno być?
    może przepływka się kończy? albo wariator w związku ze zbliżającą się wymianą rozrządu?
    trochę dziwią mnie takie skoki mocy...
    bo brak mi pomysłu a kasy nie mam tyle by kupować w ciemno...

  6. #26
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    *odświeżam

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    a znasz może typ ECU swego silnika, pytam poniewaz masz auto z 98 roku i nie wiem czy to juz M1.5.5 , czy starsze ECU.
    - ja mam M1.5.5 ( silnik 156 ts 2.0 ) i nie mam takiej charakterystyki jak twoja.

    - silniki 1.8 , 2.0 ts maja zawory dwukomorowe w kolektorze ssacym, ich charakterystyka jest taka że w zakresie obrotów < 2800 i > 5200 do ogranicznika obrotów dolot jest krótki.
    - w zakresie > 2800 i < 5200 dolot jest długi.
    - teraz wariator dzialający w zakresie obrotów 2800-2900 oraz powyżej4500.

    - nalezy pamietac o tym że nawet sterowanie wariatora jest zalezne od temperatury, poniżej 60 st c ECU nie włączy wariatora !!.

    - mały opis wariatora .
    http://www.technical-articles.co.uk/...sk=view&id=387
    -

  8. #28
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    niestety nie znam, a jak można to sprawdzić?

    nie miałem wcześniej samochodu z podobną ilością KM więc nie potrafię ocenić czy aby jeździ tak jak powinno jednakże te dziwne skoki mocy wydały mi się trochę dziwne dlatego pytam.

    dodam jeszcze że mam instalację lpg która dodatkowo może mieszać w silniku, jednak objawy są takie same na gazie jak i na benzynie

    mierząc tak mniej więcej przyspieszenie na benzynie wyszło mi około 12s, producent podaje 8,6 dla tej specyfikacji jednakże auto ma już swoje lata więc nie wiem czy jest sens grzebać...
    jednocześnie chciałbym by chodziło w miarę ok

    Jako wskazówki mogę dodać jeszcze:
    -od czasu do czasu faluje na zimnym silniku (lecz po syfie jaki był w przepustnicy domyślam się że to samo może być w krokowcu)
    -znaczny wpływ czynników otoczenia na pracę auta - przy minusowych temperaturach opornie wkręcało się na obroty oraz muliło... ogólnie im jest cieplej tym auto śmiga lepiej termostat sprawny, niedawno wymieniany (temp silnika około88 stopni) więc w grę wchodzi różnica temperatur przy dolocie powietrza...

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jesli jest nagar na przepustnicy to tego nagaru nie ma na silniku krokowym, te elementy są rozłączne.
    - wersje ecu mozna spradzic programem diagnostycznym lub poprzez odczyt z obudowy ECU, nalezy tylko rozłaczyc wtyczki A i B.
    - brak mocy na zimnym silniku to problem braku upgragu oprogramowania ECU, stąd moje pytanie jakie oprogramowanie masz w aucie.

    8)

  10. #30
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    ok wieczorem sprawdzę i dam odp, rozumiem że nasza rozmowa na priv odnośnie kabelka mogłaby w pewnym sensie rozwiązać problem?
    czy też tym kabelkiem nie da rady zrobić upgrade i potrzebny jest cały HUB?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-03-2015, 21:19
  2. Problem,nie wkreca sie na obroty
    Utworzone przez tomyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 22:33
  3. nie wkreca sie dobrze w obroty
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 23-10-2012, 17:15
  4. Po odpaleniu chwilowo nie wkreca sie na obroty 1.9 jtd 8v
    Utworzone przez cichy83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-12-2011, 20:12
  5. Nie wkreca sie na obroty!! HELP ME!! :( AR 33 1.4
    Utworzone przez _zagiel_ w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-01-2007, 19:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory