Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 95

Temat: Szum związany układem napędowym - też tak macie?

  1. #61
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał axel40 Zobacz post
    moja tak ma jakby dziwięk głosno pracującego alternatora - nie ruszam tego jak bedzie glosniejsze że bede to slyszał bez specjalnego nasluchiwania to wtedy bede o tym myslał a na razie czerpie w obecnym czsie radość z jady moją AR po mazurach pozdr.
    no właśnie u mnie jest identyczny dźwięk i też chyba dam sobie z tym spokój, mam tylko nadzieję, że coś sie nie wysypie w najmniej spodziewanym momencie...

  2. #62
    blachmen
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    no właśnie u mnie jest identyczny dźwięk i też chyba dam sobie z tym spokój, mam tylko nadzieję, że coś sie nie wysypie w najmniej spodziewanym momencie...
    troche odgrzeje temat.

    Kolego Kali_33 ja też tak miałem nasilający sie szum/buczenie wraz z prędkością dochodzący z komory silnika, powyżej 100 km/h prawie nie słyszalny bo szumy powietrza zagłuszały. Rozłączanie sprzęgła nic nie zmieniało. Wymiana opon na nowe też nic nie zmieniła. Podjechałem do znajmogo mechanika i powiedział że najprawdopodobniej łożysko w kole lub łożysko na przegubie (prawym dłuższym). Żeby sie upewnić na 100% zrobiłem prosty test - podniosłem prawy przód na lewarku, odpaliłem, wrzuciłem na 3 bieg i słucham - buczy jak ch..lera. Potem to samo na lewej stronie - cisza. Tak więc w moim przypadku mechanik miał racje. Dziś zawiozłem do niego samochód i doprecyzował że to łożysko w prawym kole w piaście. W ramach info koszt takiego łożyska (razem z piastą bo nierozbieralna) ok 400zł (jakis zamiennik), ok 900zł (ROUVILLE)

  3. #63
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Cytat Napisał blachmen Zobacz post
    troche odgrzeje temat.

    Kolego Kali_33 ja też tak miałem nasilający sie szum/buczenie wraz z prędkością dochodzący z komory silnika, powyżej 100 km/h prawie nie słyszalny bo szumy powietrza zagłuszały. Rozłączanie sprzęgła nic nie zmieniało. Wymiana opon na nowe też nic nie zmieniła. Podjechałem do znajmogo mechanika i powiedział że najprawdopodobniej łożysko w kole lub łożysko na przegubie (prawym dłuższym). Żeby sie upewnić na 100% zrobiłem prosty test - podniosłem prawy przód na lewarku, odpaliłem, wrzuciłem na 3 bieg i słucham - buczy jak ch..lera. Potem to samo na lewej stronie - cisza. Tak więc w moim przypadku mechanik miał racje. Dziś zawiozłem do niego samochód i doprecyzował że to łożysko w prawym kole w piaście. W ramach info koszt takiego łożyska (razem z piastą bo nierozbieralna) ok 400zł (jakis zamiennik), ok 900zł (ROUVILLE)
    no i jest już ok ?

  4. #64
    blachmen
    Gość

    Domyślnie

    Tak, po wymiane łożyska nastała cisza .

  5. #65
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    a jaka jest cena oryginalnej piasty?

  6. #66
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    odgrzewam temat, bo wiem już trochę więcej nt. mojego problemu. Zrobiłem test jak pisał blachmen - wyłączyłem VDC/ASR i podniosłem najpierw lewe przednie a potem prawe koło, załączyłem biegi i rura do 80 km/h na postoju . Niestety z obu stron szumi. To wyklucza łożyska kół oraz podpory półosi.
    Inne objawy: po rozgrzaniu skrzyni szumi dużo mniej podczas hamowania silnikiem. Jak dodam gazu lub puszczę na luz szum jest bardzo wyraźny, chyba najbardziej na luzie. Załączenie sprzęgła daje taki sam efekt jak jazda na luzie.

    Skłaniam się coraz bardziej ku temu, że problem występuje w samej skrzyni na łożysku któregoś z wałków.

    Wcześniejsza sprawa z zapadniętym sprzęgłem i problemami ze zmianą biegów była całkowicie niezwiązana z tym - korek odpowietrzający był kiepawo dokręcony i sterowanie sprzęgłem było zapowietrzone. Co za tym idzie, skrzynia nie była do końca wysprzęglana. Po rozgrzaniu skrzyni na autostradzie bańka powietrza wytworzyła takie ciśnienie, że wypchnęła płyn przez odpowietrznik. Po porządnym odpowietrzeniu biegi zaczęły bardzo ładnie wchodzić, sprzęgło bierze tam gdzie powinno a nie przy samym dole. Zastanawiam się tylko, czy złe wysprzęglania mogłoby spowodować awarię łożysk na wałkach skrzyni?
    Jak sprawdzić czy różnicówka jest ok?

  7. #67
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    czy u Was przy włączonym biegu 2, 4 lub 6 lewarek porusza się trochę przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu? Bo u mnie czuć to delikatnie tylko trzeba trzymać rękę na lewarku na pozostałych biegach tego nie ma.

  8. #68
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    W 159 tego nie mam, ale miałem tak w 147 (na wszystkich biegach).
    AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
    AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)

  9. #69
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    czy u Was przy włączonym biegu 2, 4 lub 6 lewarek porusza się trochę przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu? Bo u mnie czuć to delikatnie tylko trzeba trzymać rękę na lewarku na pozostałych biegach tego nie ma.
    Ja tam nie mam.
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  10. #70
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Włożyli Oplowski szajs a ty człowieku się bujaj. Temat zostawiłem ponieważ po konsultacjach z wieloma mechanikami znającymi tą skrzynię doszedłem do wniosku że nie ma co panikować, dopóki jest olej w skrzyni nic się nie stanie. Dolałem na wszelki wypadek Ceramizer i trochę wyciszyło skrzynię. Rozmawiałem z użytkownikiem Cromy - na liczniku 300 tkm a od ok. 150 skrzynia huczy i nic się nie dzieje.

Podobne wątki

  1. Dziwny problem Radia związany z Transmiterem
    Utworzone przez Falo w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-05-2014, 19:41
  2. Stuki w układzie napędowym (dwumas, skrzynia ?)
    Utworzone przez siweczek25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-01-2012, 11:25
  3. Dylemat związany z kupnem pierwszego auta
    Utworzone przez arno w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 22-01-2012, 11:24
  4. stukanie (w układzie napędowym?)
    Utworzone przez kubart w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-02-2011, 04:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory