Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 67

Temat: JTS - lambda open loop na jałowym i brak objawów

  1. #41
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @cuoreventi
    - jak masz JTS to wrzuć zrzuty z sond pre-cat aby autorka tematu zobaczyła że sonda pracuje w trybie close na biegu jałowym.

    Kod:
    Mam w zakładce acceleration – reset p.a., ale z tą zakładką boję się eksperymentować.
    - zrób zrzut tej zakładki, chciałem zobaczyc co tam piszą.
    - wymiana oprogramowania, tego bym nie robił.
    - miałem nadzieje że reset parametrów adaptacyjnych zmieni także mapy w ECU.
    - a po resecie p.a. była robiona poprawnie adaptacja ?
    - nie wiem, pytam bo nigdy nie robiłem resetu w JTS.
    - sonda z post-cat wspólpracuje także z czujnikiem NO w katalizatorze i czy to czasem nie jest problem tego wewnętrznego EGR.
    - wymiana wszytkich sond może nie dac rezultatu, oj widzę że musisz szukać super fachowca.
    - ale ja bym na poczatek zmienił sondy bankami, zwłaszcza że paramery sond w odpowiadających bankach mają dość rozbiezne parametry.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 06-10-2011 o 07:07
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #42
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    W tym ECU wykonuje się tylko reset parametrów adaptacyjnych, nie robi się adaptacji testerem. Ten ECU jest samoadaptujący się. Adaptacja zachodzi podczas jazdy w różnych warunkach.

    Postanowiłam rzetelnie wykonać badania od nowa. Logów nie mam, bo po wybraniu zawiesza mi program i nie mogę wybrać. Jutro spróbuję znowu – dzisiaj już nie mam czasu.

    Jednak podpięłam też FES. Wg FES odcięcie przy 7260 rpm.

    1. FRA i TRA z FES.





    2. Lambda pre- i post-cat jałowy:







    Z FES – pętla się zamyka na wyższych obrotach. Ciężko zrobić zrzuty…











    Potem jak puścić gaz to zamyka petlę na chwilkę przy 1500 rpm – wydaje mi się, że wtedy załącza sterowanie wtryskami. Bo jesteśmy na luzie. W ogóle FES ma pewne opóźnienie w rejestracji tych danych, to utrudnia badania.

    ! Z tego mi wynika, że jednak alfadiag nie potrafi przełączyć trybu.

    ! Konieczność wyboru 4 parametrów utrudnia pracę… ale wersja darmowa.

    A teraz alfadiag. Dzisiaj zrobiłam poprawnie – najpierw na jałowym bez dotykania gazu. Wygląda na to, że ta dla cylindrów 1 i 4 już na jałowym wzbogaca co jakiś czas. Po przygazowaniu przestaje, a w czasie wchodzenia na obroty wysokie nie koryguje. Teraz mi się przypomniało, że kiedyś jak czytałam o przepustnicach elektronicznych i lean burn engine, ale innej marki to pisali, że na jałowym co jakiś czas układ wzbogaca, żeby utrzymywać temp. katalizatora – może wtedy zamyka petlę? Muszę odszukać link do tego tekstu, jak znajdę wrzucę. Co myślicie? Ja bym jednak chciała zobaczyć to closed loop na jałowym u kogoś – w sieci niestety nie ma. Nie, że nie wierzę, ale się tak zastanawiam – koledzy – czy teoretycznie byłoby możliwe coś takiego, że jedna sonda szwankuje to cały układ wchodzi w open loop? Może głupie pytanie, ale muszę pytać.

    1. Bank 1.

    - Rpm – b. jałowy – zaraz po odpaleniu koryguje (przy temp. roboczej silnika). Measured lambda voltage – niższe.





    - Rpm – 7000. Widzę, że po wejściu na wyższe obroty zaprzestaje korygowania.



    Zaraz po przygazowaniu – nie koryguje, przestaje?



    > I teraz tak do 3000 rpm – w czasie nie koryguje, a potem znowu po zejściu obrotów chwilę koryguje, i dale 7000 rp. – w obrebie piku nie koryguje, a potem moment i znowu nie.



    ? wydaje mi się, że jeśli koryguje – musi być w pętli zamkniętej, inaczej jak?

    2. Bank 2.

    - Rpm b. jałowy, zaraz po dopaleniue, nie koryguje. Measured lambda – wyższe.



    - Rpm – 7000



    ? Od razu pytanie – skoro tak, to może chodzi o wtryski na bank 1 – może one są lekko przytkane i musi korygować, żeby uzyskać to samo FRA, co na bank2?? Podmiana lambd pewnie to wyjaśni i może 2 cykl czyszczenia wtrysków.

    3. Info o błędach



    4. Zakładka actuators – pomyliłam nazwę.










    > Tu reset parametrów adaptacyjnych.





    ? Czy interesuje nas zobaczyć FRA i TRA zaraz po resecie???

    ? Co myślicie?

    Dobrze bubu321 zamienimy sondy bankami i zrobię zrzut.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 06-10-2011 o 12:20

  3. #43
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - pogratulować zrzutów i zacięcia.
    - zakładka Calibration Routine chyba będzie pusta, bo to nie selespeed.
    - to ja proszę o FRA, TRA po resecie.
    - w FES-ie wykresy wychodza lepiej jak dasz w zakładce G == 4, czyli pojedyncze wykresy na 4 zakladkach, chyba że w wersji free nie mozna tego wybrać.
    - a tak przy G==1, 4 wykresy są jeden na drugim.
    - zabieram się za zrzuty.
    Kod:
    Zaraz po przygazowaniu – nie koryguje, przestaje?
    - po nagrzaniu sondy np. poprzez obroty 7.000 i puszczeniu obrotów chwilę nie koryguje ponieważ ECU wyłacza odczyty z sondy.
    - wtedy nie może być zachowany Lambda z powodu dużego obciążenia, obciążenie spadnie ECU korekcję włącza.
    - a parametr Multiplicative jest typu longTerm, czas uśredniania jest chyba na poziomie 30 minut.
    - dziwi mnie bardzo ten parametr Lambda multiplicative bank x, jego wartośc jest zawsze równa 1.03.
    - znalazłaś może na wykresach inne jego wartości.
    - adaptacje sie robi tylko po wymianie ECU, wg. tej poniższej informacji.
    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 06-10-2011 o 13:29
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #44
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    - W czasie rzeczywistym na jałowym i przy zwiększaniu obrotów ani FRA ani TRA się nie zmienia, jak na zrzucie.

    - Jednak wartości te zmieniają się po jeździe.

    Pomiar 1 – zamieszony w poprzednim poście.
    Bank 1 FRA – 1,02814
    Bank 2 FRA – 1,03152
    TRA Bank1 - (-2,34)
    TRA BAnk2 - (-2,9)

    Pomiar 2 - wczoraj
    TRA się zmieniło na bank1 – (-2,29)
    TRA się nie zmieniło na bank2 – (- 2,9)
    Bank 1 FRA – 1,02625
    Bank 2 FRA – 1,03152

    Pomiar 3 - dzisiaj
    Bank1 TRA – (- 2,25)
    Bank2 TRA – (-3,14)
    Bank1 FRA – 1,03201
    Bank2 FRA – 1,02951

    - To się zmniena po jeździe i tak wygląda jakby adaptacja była inna, w sytuacji zmiany jakiś warunków w czasie jazdy?

    - TRA na bank1 zmienia się w mniejszym zakresie niż na bank2.



    Hmmm….

    - Dzisiaj air mas flow niższe, chyba wpływ temp. powietrza (było wcześniej 67, a jest 38). Ale co to jest ta druga wartość – czy tyle powinno przepływać? Jeśli tak – wartość totalnie różna, więc chyba przepływomierz daje jakieś graniczne napięcie??? Poproszę o wyjaśnienie problemu?



    - Czas wtrysku dzisiaj niższy – średnio – 0,95 wcześnie było 1,03 wg FES.

    - Ciśnienie paliwa trochę pływa – między 49,3 a 50,7 – czy tak ma wahać?

    Skoncentrowałam się jedynie na biegu jałowym bo TRA wyraźnie rozbieżne:

    BANK 1.

    1. Po uruchomieniu – „podgrzewa” kata?



    2. Kat ma stosowną temp?



    3. Znowu wzbogaca. W tym manualu co nie mogę znaleźć linka pisali, że co 30s wzbogaca, żeby uytrzymać tem spalin na jałowym? Nie wiem sama???



    4. Załącza się wentylator – zaczyna wzbogacać w sposób stały.



    5. Wyłączył się wentylator – przestaje wzbogacać.




    BANK 2. Generalnie śpi.

    1. wyłączony wentylator



    2. Włączony wentylator



    - Wiecie, one – te lambdy na moje niewprawne oko dają zbliżone wykresy, tyle, że inne napięcie pokazują. I gdyby nie fakt, że widzę w testerach, że obie są w open loop, zaryzykowałabym stwierdzenie, że tylko jedna jest w open loop – ta z bank2. ???



    Luźna dywagacja = gdybologia: TRA – dla układu TS – powinno dążyć do 0. 0 – powinno być po resecie. Ale dla JTS, który robi na ubogo? Może powinno być na minusie? Kwestia ile na minusie? Tak mogłoby to być dla mnie zrozumiałe – jest jakaś wartość w mapie zapisana dla ubogości biegu jałowego – do której to wartości dąży TRA – wtedy jak najbardziej lambdy mogą w closed loop, bo będą kontrolować – tyle, że inny skład mieszanki. A więc jakie powinno być TRA dla JTSa? I jeszcze jedno ten bank 2 jest labilny, bez tej korekty – może dlatego w razie spadków napięć, jakiś większych zakłóceń układu – skutkuje to wyjściem poza zakres ubogo/bogato i wypadającym zapłonem??? Ten bank w ogóle nie kompensuje??? Czytam, że w warunkach – normal -> jest zawsze korekta adaptacyjna short term fuel – do +-10%. Adaptacja klimatyczna i do paliwa? Ale w innej marce...

    Tak sobie myślę, że aktualnie układ jest dość stabilny.

    - napięcie – ok. 14 po włączeniu wentylatora spadało na moment do ok. 13,8

    Co myślicie????

    Kluczowe jest pozyskanie paramatrów adaptacyjnych po resecie, wtedy się okaże – jakie powinny być ustawienia fabryczne dla tego ECU. Może biorąc pod uwagę faktor korekcji w % ustalimy jakąś normę dla tego układu?
    1. Reset – zatem zrobię we wtorek po czyszczeniu wtrysków, zobaczymy co to da.
    2. W czwartek zamina lambd m-cami.
    3. W weekand spróbuję zebrać logi. Ponadto chciałabym jednak z kierowcą i kompem pojeździć i patrzeć na wybrane wykresy jak się co zmienia. Co myślicie?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 08-10-2011 o 10:40

  5. #45
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - no to gdybamy jak nie mamy dokumentacji, szukaj tego linku o adaptacji przyda sie nam na pewno.
    - zwróc uwagę że paramer Lambda correction Bank xx alfadiag ma zaznaczone jako +/- 8.
    - wartość jaka otrzymujesz jest 16 , czyli poza zakresem dobrej korekcji, to jest bank 1.
    - bank drugi ma wartość korekcji poprawną, równą 0, tutaj skład mieszanki nie trzeba korygować !!! w trybie pilnym, być może coś skorygujemy diugoterminowo, czyli TRA. ( TRA po resecie ma mieć wartośc == 1.0)
    - ewidentnie w banku 1 ECu musi korygować w trybie natychmiastowym i to od razu wartościa poza zakresem korekcji, czyli ECu w torze sondy lambda banku 1 nie potrafi wyregulować mieszanki wg. zadanych parametrów pracy.
    - wartośc regulacji jest daleko poza zakresem normalnej pracy.
    ( te teoretyzowanie przyjmuje że i tutaj autor alfadiaga nie zrobił żadnego blędu takiego jak np. z czasem wtrysku w ostatniej wersji alfadiag)

    - z tej wartości korekcji po uśrednieniu długo-czasowym powstaje zmiana parametru multipicative, czyli TRA.
    - mieszanka może być uboga na jałowym i tak jest i do tego nic nie ma parametr FRA.
    - FRA jest wartościa regulacji na biegu jałowym ale wartości uśrednionej, powinien oscylować wokół wartości 0 ( tak powinno być po resecie).
    - wartości FRA inne niż 0, świadczą o problemamch technicznych na biegu jałowym.
    - np. wartość ujemna świadczy o problemach z MAF-em ale wtedy jak ta wartość będzie ujemna w dwóch bankach na raz.
    - naszym bólem jest to że nie wiemy od jakiej wartości ujemnej mamy się dość poważnie martwic o zakup nowego MAF-a.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 08-10-2011 o 13:04
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #46
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dzięki Bubu321 – jest pewnie jak piszesz, cos jest z bankiem 1, ale co? Gdzie szukać przyczyny ?Rozumiem, że uważasz, żelong fuel TRIM koryguje short fuel trim na bank2 i dlatego jest jak jest, a long fuel trim koryguje short fuel trim na bank1, ale tylko, tak, że ta nie wychodzi poza zakres – a jedynie zmniejsza ten short fuel trim?

    Może źle rozumuję, ale tak rozumuję:

    ECU musi kompensować każdy stan nawet zkres normal – tak by FRA dążyło do 1, a DTV do 0. Stąd ten dozowlony short time fuel trim (+-20%), a w normalnych warunkach +-10%. Bank2 nie musi? Takie samo FRA, a DTV b. na minusie. A jak b. na minusie – to b. ubogo?

    Jeżeli short fuel trim (TRA) jest powyżej +-10% włącza się long fuel trim (FRA value), żeby skorygować Shft (TRA).

    Gdybyś oceniał banki po wynikach z FES - DTV i FRA, który bank uznałbyś za „gorszy”? Dzisiaj, jak zobaczysz na zrzutach FRA2 = 1,04, FRA1=1,03

    Tak widzę, że wartość korekcji jest 16, poza skalą, ale musi być w zakresie dozwolonej korekcji, ponieważ nie ma błędu, no i chodzi dobrze. Wiem jak chodzi jak jest poza zakresem – bo już to przeszłam. Nie wiem co autor programu miał na myśli robiąc tą skalę oraz co ma oznaczać additive lambda rzędu kilku tysięcy na plusie? Jednak skoro nie ma błędu, tzn.: że mieści się w zakresie. FRA – na poziomie 1,03 w tyluletnim samochodzie uznaję za normę i dobry wynik. Jednak na obu bankach oczekiwałabym tego samego – właśnie dzięki kompensacji, a tak nie jest.

    TO niby TRA (DTV)? Nie wiem. Bo wcześniej pisaliście, że to nie to samo. Po tych linkach kolegów z JTS i błędami – gdzie FRA > 1,1 i TRA(DTV) > - 6 wnioskuję, że to się wiąże. Ale jak to niby TRA przeliczyć na value od stft – nie wiem. Jako, że uznane jest, że TRA tyczy się jałowego, to uznałam, że lambda correction factor, którą widzę na jałowym tyczy się właśnie TRA, ale nie wiem. To znowu factor – wartość add – dla niej jest stosowny dodany czas wtrysku w ms. Jaki? Nie wiem.

    FRA ma swoją adaptation value – u mnie 3%,

    TRA pewnie też, tyle, że nie wiem jak to wyliczyć z tych wartości.

    Wynika, że TRA to właśnie value STFT – wartość dodana czasu wtrysku, o ile go zwiększa lub zmniejsza, a DTV – to factor? Jakie jest rozwinięcie tego skrótu?

    Zwróciłam uwagę na włączenie wentylatora i wyłączenie. Akurat ta kwestia mnie zainteresowała. Zwróć uwagę, że dzisiaj bank1 większość czasu miał lambda correction 0. Coś się dzieje jak zmienia się obciążenie – napięcie na aku wtedy też spada. Normalnie wtedy ECU redukuje dawkę paliwa i potem zwiększa chyba, żeby utrzymać rpm biegu jałowego. A lambda każe tutaj ECU wzbogacać – przez cały okres włączenia wentylatora koryguje. To mnie zaciekawiło.

    Z drugiej strony bank2 lambda correction 0, ale TRA jest bardziej ujemne i bardziej labilne. Ta z banku 1 kompensuje i trzyma TRA w okoli (-2,2). Jeśli TRA (-2,25) wymaga korekcji to tym bardziej TRA (-3,14) jej wymaga. O ile dobrze sprawę rozumiem. Dlatego mnie to zastanowiło. Jeśli TRA dla JTSa ma też być 0 – to obydwa banki powinny kompensować, żeby TRA było na podobnym poziomie, jak najbliżej tego 0.

    Nie podlega kwestii, że trzeba przeczyścić wtryski i zobaczyć, bo FRA jest 1,03, a powinno być max – 1,02 a najlepiej 1. Przy wartości FRA = 1 – wg mnie nie będzie korygować, przy każdym innym FRA powinna – bo układ musi dążyć do 1. Z drugiej strony wtryski ujawniają się na wysokich obrotach najbardziej. Na niskich – przepływomierz lub lewe powietrze. Choć nie można też wykluczyć spraw napięć, chyba? Napięcia w tym samochodzie mnie prześladują.

    Link w sprawie LTF i STF + stosowne cases, ale dla układu chyba ze zwykłymi lambdami?
    http://www.autoshop101.com/forms/h48.pdf

    Szkoda, że takiego manuala nie ma dla JTSa w sieci. Taki manual by się przydał.

    To z katalizatorem i wzbogacaniem w lean burn – szukam, to dawno czytałam, nie poczyniłam archiwizacji.

    Adaptacja klimatyczna – tak rozważam z tego co widzę, że adaptuje na pewno powietrze, temp. ciśnienie. Sądzę po tym, że parametry adaptacyjne się zmieniają po każdej jeździe?

    Takie różne - można też w sumie poczytać.

    http://docs.google.com/viewer?a=v&q=...fhZxWiYI7X8jIg

    http://www.v70xc.com/resources/how-t...leshooting.pdf

    http://docs.google.com/viewer?a=v&q=...lS2Bl9SLjgDmZQ

    To mnie też zaciekawiło, ale na razie się wczytuję:
    http://docs.google.com/viewer?a=v&q=...YNZrFLI7sOcW_A

    Na zimnym silniku.
    – lambda voltage różne zależnie, które wybiorę są dwie dla każdej pre-cat. Jakaś dziwna sprawa lambda correction factor od razu = 16 na bank1 - w pozycji MAR. Nie rozumiem tego? Bubu321 – dlaczego?





    Tu mi ucieło przy zapisie, ale widać – inne napięcie przy innym wybranym lambda voltage









    Znowu inny lambda voltage pre-cat









    Dzisiaj FRA- lambda multiplicative na bank2 = 1.04, a na bank1 = 1,03.

    Logi zbierałam, ale bateria mi siadła w laptopie i nie mam. Muszę coś z tym sprzętem zrobić. Jutro spróbuje znowu. Ale wyglądało to tak jak patrzyłam, że lambda correction factor miała związek z biegami – na 1. 2. 4. Korygowała do 3000 rpm. potem już nie, a na 4. 5. W ogóle nie korygowała. Bank 2 w ogóle nie korygowała w żadnych warunkach. Jejku – jeszcze związek z biegami. Jednak koryguje druga nie – a obie są w open loop, to bez sensu…

    O co chodzi? Panowie pomóżcie mi.

    Do zbierania logów – jakie 4 parametry wziąć jutro.

    Muszę wysępić wszystkie dane dotyczące lambda w ASO. Tym razem pojadę z własnymi zrzutami, więc tak łatwo się mnie nie pozbędą. Skoro płacę 120 PLN za „diagnostykę” – muszą mi to dać.

    Właściwie – co mam robić? Oprócz czyszczenia wtrysków, bo to trzeba sprawdzić – one są b. wrażliwe na zanieczyszczenia.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 09-10-2011 o 11:42

  7. #47
    9none
    Gość

    Domyślnie

    long trim, short trim, parametry 10, 20 % ważne są tylko dla EOBD, nie dla OBD-II jakim jest alfa, fabryczna instrukcja serwisowa nie podaje takich parametrów.
    instrukcja czy dokumentacja toyoty nijak sie ma do alfy i jej parametrów TRA i FRA (czy jak chce FES TRA i DTV).

  8. #48
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - FIAT w swojej dokumentacji posługuje się poniższym diagramem dla parametrów adaptacyjnych, przynajmniej dla modelu 156 TS.
    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #49
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    9none – pewnie, że przydałby się manual, ale nie ma, dlatego kombinuję. Bez testów porównawczych z innymi JTSami – mogę tylko kombinować. Na 1 stronie manuala Toyota napisali, że parametry także dla OBDII.

    Bubu321, gdybym umiała odczytywać tego typu schematy… nie umiem.

    Są 3 parametry – DTV i TRA oraz FRA. DTV i FRA to faktory, a TRA to value. TRA wiąże się z DTV i jałowym, bo są add. TRA to value – wydłużenie/skrócenie czasu wtrysku o wartość dodaną. DTV kojarzy mi się tylko z sygnałem cyfrowym a więc sieć CAN ? Wybaczcie. Zakłócenie jakieś – układ adaptuje się do niego – uczy = wydłużenie/skrócenie czasu wtrysku FRA. Skoro dotyczy głownie biegu jałowego – to jest to wg mnie odpowiednik short trim fuel. Wyjście poza jakiś zakres FRA - skutkuje włączeniem się FRA (parametr multiplicative), a więc wartość czasu wtrysku wymnożona i zapisana na stałe w mapie. FRA działa w całym zakresie obrotów. Korekta długoterminowa - FRA, którą wymazać może jedynie reset? Te pozostałe może wymazać FRA???? FRA działa po to, by zmniejszyć TRA, bo TRA na zasadzie sprzężenia zwrotnego, podnosi lub obniża FRA. DTV – nie wiem, jest III na schemacie. Nie umiem sobie wyobrazić co to jest. W Toyota jest wykończenie napieciowe czasu wtrysku, ale...

    Bo w sumie to nigdy nie jest tak, że np.: lewe powietrze dotyczą tylko biegu jałowego, ono ujawnia się w całym zakresie w sensie objawowo, tyle, że na jałowym jest najbardziej widoczne w sensie parametrów. Tak jak wtryski na wysokich rpm.

    Widzę, że reset p.a dotyczy FRA. To by potwierdzało – resetując FRA do 1 pociąga to za sobą skorygowanie DTV i TRA do 0. Tak więc mam wrażenie, że TS może działać podobnie. A jeśli tak to wartości graniczne DTV, FRA, TRA czy będą analogiczne dla TS jak dla innych samochodów? - nie wiem. Check wyraźnie koreluje z czasem w jakim nieprawidłowość zachodzi. I te czasy są różne dla różnych samochodów – np.: dla BMW są krótsze o połowę niż dla Toyota. Błąd pojawia się po przekroczeniu zakresu dozwolonej kompensacji. Bo dozwolona kompensacja musi istnieć – inaczej każdy układ w kontakcie z zmiennymi warunkami egzo- by się posypał. Może można prześledzić kilka - kilkadziesiąt TS-cases z netu z nieprawidłowościami w zakresie tych parametrów, żeby zobaczyć przy jakich wartościach (%) pojawia się błąd i jaki? A kiedy pojawia się check. Oczywiście każdy konstruktor ma swoją wizję, jednak wszystko musi się opierać na podobnych zasadach, a interpretacja – zakresy, kody błędów – to już manual.

    Oczywiście, że mogę się mylić, ale muszę czytać opisowe historie żeby sobie to wyobrazić i podjąć próbę zrozumienia. Inaczej moja przygoda z kablem okaże się mało kreatywna. Po drodze popełnię milion błędów, ale jeśli nie będę dywagować – nigdy nie dowiem się niczego. Szczęśliwie jesteście – żeby korygować moje zapędy i bujną wyobraźnię. Teraz powinniście korygować. Byłaby ciekawa dyskusja – pouczająca dla mnie i może dla innych co czytają.

    Podjęłam duże wyzwanie robiąc te testy, bez stosownego wykształcenia, wiedzy naprawdę w zasadzie idę z motyką na słońce. Mądrzy nad tym zęby łamią, więc co ja...

    JTS… to lean burn engine i ma szerkopasmowe sondy lambda pre-cat. Dodatkowo oszczędnie kosztowo robiony.

    W JTS – nie ma TRA, jest tylko faktor DTV. I jest FRA, która działa w całym zakresie rpm. Nie ma FRA, ale jest integrator Lambda badany w egzaminerze i jak czytam w alfaOBD. Zaczynam sądzić – integrator lamda – korekta addytywna natychmiastowa – shor fuel trim – analogiczna do lambda corretion factor w alfadiag? W sensie analogiczna, że daje podobną info, tylko wyrażoną w innych wartościach??? Lambda correction factor raczej jest faktorem add – bo występuje 0, przy multiplicative musiałoby być 1. Tak sądzę. Ale po moim samochodzie widać, że mimo, że add – działa także w petli zamkniętej na wyższych obrotach.

    Open loop na jałowym – nie wiem. Ale zaczynam się zastanawiać, czy jednak open loop na jałowym nie jest normalnym stanem dla JTSa – bo pali na ubogo – może jest inna kontrola tego wszystkiego, poza lambda, ale też w jakiejś pętli zmknietej? Ten ECU daje możliwość ustawiania tych stanów dowolnie dla różnych zakresów. Może jest jakiś czujnik temp. spalin? Musi być jakaś kontrola temp. spalin, bo jest taki błąd – katalizator niebezpiecznie przegrzany, zresztą jak pali za bardzo czy za długo na ubogo - to widać w wątkach PIO. Nie wiem, dywaguję. To wszystko b. dziwne niby w open loop, a koryguje funkcją add, to b. dziwne wszystko.

    Byłam w ASO wczoraj – reset p.a nie zmienił parametrów adaptacyjnych. Niestety widziałam to na własne oczy, ale może czegoś nie zrobili? Zaprosili mnie do środka. Jednak mam wrażenie, że skoro tutaj widzimy zmiany tych parametrów tylko po jeździe, wyłączeniu silnika i odczekaniu 15 minut?, to możliwe, że samo naciśnięcie guzika nic nie daje. Może trzeba przekręcić kluczyk? Jutro sprawdzę jak się na nowo zaadaptowała. Powiedzieli, że info o takich rzeczach mają w centrali, ale że nie może mi dać telefonu – mam dzwonić na linię i tam mnie przekierują. Wątpię abym coś wskórała, ale spróbuję pozyskać te info. Może jakiś mail dadzą. Generalnie w LDZ ASO Fiat/AR nie ma manuala do JTSa.

    Robili testy ok. 1 h. Grosza ode mnie nie wzięli – pracowali za free! To zasługuje na zaznaczenie. Mam wykresy lambda z examinera - na jałowym dają wykres dobry?, pod obciążeniem – sami zobaczcie – jest inny obraz. Wyniki przed resetem. Analogiczny wykres napięć lambda, ale w innym zakresie napięć.

    Lambda na bank 2 zuboża i wzbogaca. Do 1500 rpm zuboża, potem na przemian, potem otwiera się pętla… a potem schodzi nisko i zuboża.



    A ta na bank 1 – na moment zuboża, a potem tylko wzbogaca, cały czas wzbogaca, ale to wzbogacanie ma tendencję malejącą jak przytrzymać na obrotach, do momentu kiedy dojdzie do obrotów, że pętla się otwiera… a wykres napis ucina.



    Generalnie opinii nie wyrazili, zapytali jedynie (czego się spodziewałam) – jakiego efektu naprawczego oczekuję…


    Co myślicie? Który bank działa poprawnie, niezależnie od przyczyny, która wywołuje tą różnicę, a może obydwa działają poprawnie – a po prostu kompensują na swój sposób, żeby FRA1 i FRA2 było w miarę takie samo, co gwarantuje równą pracę?

    Dzisiaj byłam u p. od czyszczenia wtrysków, ale się spóźniłam i rozgrzebał jakiś samochód – więc czyszczenie wtrysków przerzucone na przyszły tydzień. Ale zaczynam wątpić, żeby to coś zmieniło, FRA jest dobre.

    Jako, że lało, a „garaż” miał zajęty – mogliśmy tylko – patrzeć na jego urządzeniu diagnostycznym. Żeby było ciekawiej u niego na urządzeniu lambda post-cat na bank2 była w closed loop… Była w closed loop cały czas – bez względu na obroty. Reszta zmieniała jak w FES. Jutro sprawdzę na FES, dzisiaj już mam trochę dość newsów. Sprawdzę też FRA i DTV po nowej adaptacji, po resecie. Pan od wtrysków ma poczytać manual i zobaczymy. Może go będzie miał to spróbuję pozyskać. Też grosza nie wziął.

    W sumie zupełnie inaczej badał lambda – kazał mi trzymać jakiś czas na 3000 rpm, żeby się sondy rozgrzały i dopiero oceniał napięcia. Dzisiaj napięcia na pre-cat były niemal takie same. Jutro sprawdzę jak to wygląda zrobię test zaraz po jeździe – wtedy sondy będą rozgrzane. Ze zbieraniem logów – powiedział mi, że takie rzeczy trzeba sprawdzać na konkretnym biegu i że na którym wynika z manuala. Na razie nie zbierałam logów – sprzęt zawodzi – bateria siada b. szybko, nim zdążę wyjechać na sensowną ulicę. Testy robię podpięta do przedłużacza. Muszę pozyskać inny laptop. Dlatego wstrzymuję się do przyszłego tygodnia.

    Co myślicie?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 12-10-2011 o 00:02

  10. #50
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dzisiaj po adaptacji, 110 km przejechane od resetu:

    Napięcia niemal takie same, wykres identyczny. Wg FES wszystkie w open loop na jałowym. Po przytrzymaniu na 3000 rpm.



    FRA i DTV. Napięcia na lambda zaraz po jeździe.



    Przed restem, w czasie wykresów sond w ASO:



    Co myślicie? Pomóżcie.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 12-10-2011 o 20:15

Podobne wątki

  1. [159] Mimo zamkniętej klapy pali się 'Trunk Open', brak oświetlenia w bagażniku
    Utworzone przez VirusTI w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 01-05-2014, 15:51
  2. Błąd czujnika położenia korbowodu + brak objawów
    Utworzone przez SimonV w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-09-2013, 09:40
  3. [155] TS 8 V Falują obroty na pb, brak objawów na lpg
    Utworzone przez mlodyamper2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 21:08
  4. Sonda lambda, Open Circuit, P0130
    Utworzone przez Pshemo w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 12:20
  5. Sonda lambda chyba nie pracuje na biegu jałowym
    Utworzone przez Majka w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-03-2010, 19:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory