Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 42

Temat: Problem z adaptacją przepustnicy?

  1. #11
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Chełmno
    Auto
    AR 155 2.0 TS 16v 97'; AR 159 1.9 JTD 150KM
    Postów
    166

    Domyślnie

    OK. Żeby nie było, że rozkładam ręce - jeśli ktoś jeszcze w ogóle zechce mi podpowiedzieć coś dalej - to wyjąłem silniczek krokowy i zalałem go na noc WD40, potem wypłukałem benzynką ekstrakcyjną i doczyściłem ile się dało patyczkiem z watą delikatnie. Po czyszczeniu zrobiłem adaptację przepustnicy - reset klemą minus aku na noc, odpalenie na zimnym silniku i do włączenia wiatraka chłodnicy. Przejechałem się kawałek - jest OK ale obawiam się, że ponownie szarpanie pojawi się po kilku dniach.
    Wyciągnąłem też zaworek zwrotny odmy - przepłukałem i złożyłem ponownie - nie był bardzo brudny ani zacięty.

    Co mi jeszcze pozostało do sprawdzenia w kwestii szarpania silnika? Czujniki temperatury powietrza na dolocie albo cieczy chłodzącej mogą jakoś wpływać? Głębiej patrząc zostaje mi obszar, od którego zaczynałem dywagacje - stukające szklanki. Może zawiesił się jakiś zawór albo coś się nie domyka?
    Co sądzicie Panowie?

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Jeśli nie powróci, to zostaw - jakby się zawór nie domykał (albo zapłony wypadały) to by Ci strzelało do któregoś z kolektorów i na pewno byś to odczuwał, zwłaszcza przy depnięciu, a nie na czubku gazu.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Chełmno
    Auto
    AR 155 2.0 TS 16v 97'; AR 159 1.9 JTD 150KM
    Postów
    166

    Domyślnie

    No niestety szarpanie jest dalej. W sumie bez zmian. Wymieniłem jeszcze dwie cewki na zupełnie nowe - 1 i 3. Będę próbował jeszcze przełożyć na 2 i 4 dla sprawdzenia ale nic się nie poprawiło.
    Teraz albo przepustnica ma luzy bo takie mam wrażenie naciskając na pedał gazu albo jakieś drobne małe badziewie elektroniczne jeszcze bruździ tylko nie wiem co by tu jeszcze sprawdzić. Innych pomysłów już nie mam.

    ---------- Post added at 20:44 ---------- Previous post was at 16:32 ----------

    Szukałem w sieci informacji odnośnie tego co może być sprawcą szarpania i tym podobnych zachowań jak u mnie. Wpadły mi w oczy informacje, że winowajcą może być czujnik Halla. Co sądzicie Panowie?

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Widzę że masz ten sam problem co ja Też ma podobne akcje ale tylko zimna, na ciepło jest OK.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Chełmno
    Auto
    AR 155 2.0 TS 16v 97'; AR 159 1.9 JTD 150KM
    Postów
    166

    Domyślnie

    Ja raczej widzę większy problem na ciepło. Czuć benzynę z rury wydechowej jakby nie całość się dopalała a na niskich obrotach jest muł i szarpie. Na ssaniu jak cię mogę - większa dawka powietrza chyba niweluje ten problem. Dobrze kombinuję, że czujnik Halla może mieć tu wpływ?

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    jedź na stacje diag. niech sprawdzą skład spalin jak śmierdzi Ci benzyną, halla możesz odpiąć silnik powinien pracować

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Chełmno
    Auto
    AR 155 2.0 TS 16v 97'; AR 159 1.9 JTD 150KM
    Postów
    166

    Domyślnie

    No w sumie pojechać zmierzyć mogę. Pytanie jednak co wtedy gdy potwierdzi się, że jest zbyt dużo paliwa w mieszance? Czego wówczas szukać?

    Gdzie jest wtyczka od czujnika halla zatem? Wypiąłbym ją jeśli można tak zrobić ale czy to da mi jakąś informację o tym czy sam czujnik bruździ? Jak będzie lepiej to znaczy, że walnięty czy tak nie można patrzeć? Może nie ma się co bawić i lepiej go sprawdzić oscyloskopem?

    Pomyślałem jeszcze o czujniku temp. cieczy - czy on ma wpływ na skład mieszanki?

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    w sumie jakbyś miał oscyloskop to wszystkie czujniki byś sobie sprawdził łącznie z sondą

    czujnik temp w 16v powinien mieć wpływ na skład ale chyba tylko do czasu rozgrzewania później to już sonda reguluje.
    Jeżeli na badaniu wyjdzie, że za bogato no to pierwsze co się nasuwa to sonda ale jak doświadczenia innych kolegów pokazuje nie zawsze tak jest.

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Chełmno
    Auto
    AR 155 2.0 TS 16v 97'; AR 159 1.9 JTD 150KM
    Postów
    166

    Domyślnie

    Sonda na bank jest OK. Wymieniona jest na nową i ze 2 tygodnie temu sprawdzana przez elektryka prewencyjnie. Jeśli lepiej oscyloskopem to nie cuduję tylko jadę ponownie do elektryka i sprawdzę tego Halla.

    Kontynuując - jeśli nie zawsze sonda okazuje się być winna bogatej mieszanki to co jeszcze ma wpływ?

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    tu Ci za dużo nie pomogę bo nigdy 16v nie reanimowałem z taką przypadłością i dopóki sam na własnej skórze nie sprawdzę to nie wiem jak silnik reaguje na wymianę poszczególnych czujników.

    Ogólnie zastanawia mnie jedno - bardzo często w 16v z gazem rozjeżdżają sie mapy wtrysku co skutkuje brakiem mocy i jakimis dziwnymi kangurami przy przyspieszaniu ciekawi mnie to czy czasem nie jest tak, że w momencie awarii jakiegoś czujnika nie dzieje się to samo.

Podobne wątki

  1. Problem z napięciem na przepustnicy.
    Utworzone przez mariusz13 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 25-04-2013, 09:42
  2. problem po czyszczeniu przepustnicy
    Utworzone przez grzegorz113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-11-2009, 21:11
  3. Nastawnik przepustnicy problem
    Utworzone przez Awagandro w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-05-2009, 10:05
  4. [146]Problem po czyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego
    Utworzone przez coachu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-12-2007, 21:32
  5. Problem po wyczyszczceniu przepustnicy.
    Utworzone przez kilu w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2007, 11:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory