Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42

Temat: Problem z adaptacją przepustnicy?

  1. #21
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Rownie dobrze może być temu winny przepływomierz tak samo upierdliwy jak wariator czy przekręcone panewki

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #22
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Chełmno
    Auto
    AR 155 2.0 TS 16v 97'; AR 159 1.9 JTD 150KM
    Postów
    166

    Domyślnie

    Przepływomierz był sprawdzany przez elektryka - wygląda na sprawny ale nie mam skąd wziąć takiego żeby podmienić na próbę. Postaram się za to wjechać do elektryka żeby sprawdzić czujnik halla i do mechanika żeby sprawdzić regulator ciśnienia paliwa.
    Jeśli sprawdzenia osprzętu nie pomogą to pewnie czeka mnie otwieranie silnika żeby dorwać się do głowicy i jeśli trzeba dołu silnika. Przy okazji mam plan wymienić rozrząd i może wałki na ostrzejsze. Żeby jednak poszaleć to chcę najpierw dopaść przyczynę szarpania.

  3. #23
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał rrybski22 Zobacz post
    Przepływomierz był sprawdzany przez elektryka - wygląda na sprawny ale nie mam skąd wziąć takiego żeby podmienić na próbę.
    W moim przypadku sprawdzanie przepływomierza niewiele wyjaśniało, dopiero podmiana uwidoczniła złą pracę tego gówna. Równocześnie sprawdzenie na hamowni i porównanie wyników z podmienioną przepływką dała tego dowód
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 10-10-2011 o 18:46

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #24
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Chełmno
    Auto
    AR 155 2.0 TS 16v 97'; AR 159 1.9 JTD 150KM
    Postów
    166

    Domyślnie

    Będę kombinował. Jeśli ktoś z Kuj-Pom ma taki przepływomierz w swoim autku albo luzem i byłby skłonny się spotkać na chwilę żeby podmienić z moim i sprawdzić jaki efekt to będę bardzo wdzięczny.
    Miałem nadzieję, że można ufać pomiarom elektrycznym jednoznacznie.

  5. #25
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał rrybski22 Zobacz post
    Miałem nadzieję, że można ufać pomiarom elektrycznym jednoznacznie.
    Przy przepływomierzu to jest jak wróżenie z fusów

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #26
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Chełmno
    Auto
    AR 155 2.0 TS 16v 97'; AR 159 1.9 JTD 150KM
    Postów
    166

    Domyślnie

    Trochę offtopic ale od jakiegoś czasu nachodzi mnie coraz silniej refleksja, że wszystko co się psuje w moich obu włoskich samochodach to niemieckie części, głównie bosha. Kupię chyba jakąś używkę - przepływomierz - za niewielkie pieniądze żeby podmienić i zobaczyć samą różnicę w pracy silnika.

  7. #27
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał rrybski22 Zobacz post
    Trochę offtopic ale od jakiegoś czasu nachodzi mnie coraz silniej refleksja, że wszystko co się psuje w moich obu włoskich samochodach to niemieckie części, głównie bosha. Kupię chyba jakąś używkę - przepływomierz - za niewielkie pieniądze żeby podmienić i zobaczyć samą różnicę w pracy silnika.
    Niczego odkrywczego nie napisałeś, nie ma to jak elektronika Boscha

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #28
    Grzegorz19877
    Gość

    Smile Problem alfa

    Witam koledzy miałem identyczny objaw jeździłem po mechanikach wymyślali cudowali jeden nawet powiedział że komputer do wymiany a okazało się że wąż od przepustnicy do przepływomierza nie był szczelny i wystarczyło go uszczelnić taśma izolacyjna lub wymienić wybrałem tańsza opcje podłączyć autko pod komputer programem fiat-ecu scan i zrobić adaptacje silnika i wszystkich ustawień. Po wykonaniu tej czynności przejechać się około 2 minuty na pierwszym biegu z prędkością max 20km/g i autko już rok czasu śmiga bez problemu do czynności tej dyszłem sam bo mechanik jak mi nawymyślać to ok 2000 zł co bym tam musiał wymienić
    Mam nadzieje że pomoże takie i w twoim przypadku i proszę o odpowiedz jak poszło.

  9. #29
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Chełmno
    Auto
    AR 155 2.0 TS 16v 97'; AR 159 1.9 JTD 150KM
    Postów
    166

    Domyślnie

    Dobra opcja do sprawdzenia - oglądałem ten przewód dokładnie ale bez wyjmowania - wydawał mi się szczelny, jakiejś syczącej nieszczelności też nie słyszałem. Będę musiał jednak to wszystko rozmontować i prześwietlić dokładnie. Mam już używkę przepływomierz na podmianę żeby zobaczyć czy będzie jakakolwiek różnica w zachowaniu. Problem w tym, że akurat mi się zbiegło to wszystko z koniecznością wymiany simmeringu na wale korbowym i remontem/wymianą skrzyni zatem działania zawiesiłem na czas jakiś bo auto stoi i czeka na mechanika. Jak się poskładam to wrócę do tematu i wówczas się odezwę z nowymi obserwacjami.

  10. #30
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Chełmno
    Auto
    AR 155 2.0 TS 16v 97'; AR 159 1.9 JTD 150KM
    Postów
    166

    Domyślnie

    OK. Ogarnąłem temat skrzyni i przecieków oleju chyba. Auto jeździ, Zmieniłem ten przepływomierz na inną używkę. W sumie po adaptacji przepustnicy różnicy nie ma. Obiektywnie muszę stwierdzić, że w średnim zakresie obrotów jakby minimalnie płynniej się kręcił ale na czubku gazu nadal jest szarpanie. Dalej też jak wciskam gwałtownie pedał gazu to nie wkręca się w tym samym momencie tylko potrzebuje minimalną zwłokę żeby się obudzić a przed tym tak jakby się przyduszał.
    Teraz mam plan na podmianę regulatora ciśnienia paliwa i myślę też o pompie paliwa - nie wiem co jeszcze wykombinować. W wolnej chwili zdejmę jeszcze dolot przepustnicy żeby ocenić czy szczelny. Co mogę jeszcze zrobić to sprawdzić ustawienie rozrządu i przy okazji prewencyjnie wymienić paski bo nigdy nie wiadomo kiedy je licho weźmie.
    Ktoś jeszcze ma jakieś sugestie może? Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Podobne wątki

  1. Problem z napięciem na przepustnicy.
    Utworzone przez mariusz13 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 25-04-2013, 09:42
  2. problem po czyszczeniu przepustnicy
    Utworzone przez grzegorz113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-11-2009, 21:11
  3. Nastawnik przepustnicy problem
    Utworzone przez Awagandro w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-05-2009, 10:05
  4. [146]Problem po czyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego
    Utworzone przez coachu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-12-2007, 21:32
  5. Problem po wyczyszczceniu przepustnicy.
    Utworzone przez kilu w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2007, 11:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory