Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 71

Temat: Alfa Romeo 159 2,4 JTD czy 1,9 JTD + soft

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Ja będąc na twoim miejscu skusiłbym się na 2.4 popatrz na to również,że jednostak ta jest również mniej wysilona niż 1.9JTD 150km + do tego jeszcze soft. Ale z drugiej strony ta akcyza. Jakby nie było ja skłoniłbym się ku 2.4 dźwięk 5-ciu cylindrów będzie na pewno kojący dla uszu
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Przesiadka z V6 na R4 może zakończyć się wielkim niedosytem...
    Bez zastanowienia szukaj 2,4 JTDm - pojeździsz trochę, jak zabraknie mocy to sobie zawirusujesz na 240KM u cinka. A 1,9 musisz na starcie czipować, żeby w ogóle dyskutować o przyzwoitych osiągach.
    Ew. szukaj 2.0 JTDm 170KM.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    A jak nie to szukaj GT z 1.9 będzie dobrze wymiatać a jak jeszcze zawirusujesz to będzie git.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    2,4 200km fanie wygląda na papierze,w realu ,te jednostki rzadko kiedy trzymają serię,zazwyczaj wykazują się mocą zblizoną do 190km,to po pierwsze.Po drugie robiąc im soft możemy liczyć na max 230km ( mowa o wersjach trzymających serię),ale raczej bym się skłaniał do wyniku 220koni i poniżej.Inaczej sprawa ma się gdy mówimy o wersji 2,4 210km.Inne turbo,inny układ paliwowy i przeniesienie napędu.W tym przypadku serie wychodza z plusem ,a soft to okolica 23X-240 koni.Więc jesli szukać 2,4 to tylko w wersji 210km.

    1,9 16v to bardzo mocna jednostka i wcale nie wychodzi na 175km tylko w granicach 190 no chyba ,że ktoś chce skromny program ,ale wtedy mija to się z celem.Ogólnie nie chodzi oto ,że "dostajemy" te 20-30 koni tylko o to ,że bardzo poprawia nam sie cała charakterystyka przebiegu mocy i momentu drogi autorze.Mamy o wiele więcej mocy przy każdych obrotach i wtedy możemy mówić o zjawisku lepszego " ciągu".159 z mocą około 190km to juz całkiem dynamiczne auto przy masie jednostki 1,9,bo przy masie 2,4 to raczej niezgrabne słoniątko.Najlepszy wybór to wersja 2,4 210km ,ale takich jest niestety mało,a i właściciele często nie wiedza co mają,wpajając nam ,że ich wersja to 210km a tak naprawdę 200.

  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    AR 159 SW 2.4 210KM + bonus by CINSOFT
    Postów
    121

    Domyślnie

    No czyli z tego co napisałeś rybakmj, potwierdzją się moje przypuszczenia, że jest sens zakupić 1,9 150 KM i zrobić soft (te 175 Km to napisałem tak dla przykładu bo jak orientowałem się to średnio do takiej mocy czipowali właściciele GT te silniki) bo wtedy mamy zbliżoną moc i moment do 2,4 200 Km ale przy mniejszej masie i lepszej charakterystyce. Z tego co przeglądałem ogłoszenia to 210 koni faktycznie jest rzadko, a jak jest to ceny już są wyższe. Ehh po tym wszystkim zacząłem już myśleć znowu nad GT na dobry początek i np. po roku zmiana na 159 z 210 konnym silnikiem.
    Dzięki za pomoc

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    budżet sam znasz najlepiej, nie jest tajemnicą, że jedna 159 2,4 jest warta tyle co dwie GT 1,9

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    AR 159 SW 2.4 210KM + bonus by CINSOFT
    Postów
    121

    Domyślnie

    Dziś miałem okazję przejechać się 159 1,9 150 KM w sedanie. Moje ogólne wrażenia są w miarę pozytywne jeśli chodzi o osiągi. Ta moc daje sobie radę z tą masą, dramatu nie ma ale niestety nie ma przy tym też jakiś większych emocji:/ Porównuje go do Mondeo MK3 2.0 TDCI 130 KM którym trochę jeździłem i myślę że osiągi są podobne. Na pewno jest większe odczucie przyspieszania niż w Cougarze, szczególnie tak od 60 czy 80 km/h w górę, no ale to sprawa wyższego momentu w dieslach. Spróbuję znaleźć jakąś AR 2,4 w okolicy. Gdyby któryś z forumowiczów był z okolic Zielonej Góry, to proszę o kontakt.

    ---------- Post added at 18:10 ---------- Previous post was at 18:07 ----------

    A jeszcze mam pytanie odnośnie "żywotności" tych silników (1.9 i 2.4). Wiadomo, że im mniejszy udokumentowany przebieg się trafi tym lepiej, ale czy przebiegi rzędu 160 - 180 tyś to już na tyle dużo, że należy spodziewać się jakiś problemów w najbliższym czasie? Czy przy normalnej eksploatacji i dbaniu o auto powinny przejechać do tych np. 250 tyś km?

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    O żywotność to Ty się nie martw Obyś tylko kupił auto a realnym przebiegiem to będzie dobrze!
    1,9 16V przed remapem a po, to zupełnie inna fura wiem z doświadczenia!!
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    przed remapem a po, to zupełnie inna fura
    No na pewno Ale może będzie miał jeszcze okazję przejechać się 2.4 200KM
    Wtedy będzie spokojniejszy przy dokonaniu ostatecznego wyboru

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Jak się przejedzie 2,4 to już nie będzie chciał 1,9
    Wystarczy podpytać kogokolwiek, kto przesiadł się na R4...

Podobne wątki

  1. soft do connect nav ?
    Utworzone przez Johny01 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-02-2017, 14:52
  2. [164] Soft i kabel diagnostyczny TB
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-06-2014, 19:19
  3. Nowy soft ar 147
    Utworzone przez blackcat147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-06-2014, 00:10
  4. Soft 147 1.9 Jtd 115 Pytane ?
    Utworzone przez laurenwolf w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-09-2011, 18:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory