Strona 1 z 11 12345678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 107

Temat: Skoki temp silnika - spalanie ?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    alfa romeo 147 1.9 jtd
    Postów
    37

    Domyślnie Skoki temp silnika - spalanie ?

    Witam witam,

    pytanko natury technicznej... od pewnego czasu zauwazylem pewne nieprawidlowosci a mianowicie w lecie autko nie zawsze nagrzewa mi sie do 90st mimo dluzszych odninkow gdzie wczesniej nie bylo z tym problemu kompletnie. Nawet w zimie jezdzac po miescie niewiele silnik nagrzewal sie spokojnie do 90 i trzymal. Teraz raz sie nagrzeje a chwile potem wskazowka spada do 70-80st - co jest problemem? Aktualnie gdy za oknem ok 10st. to temperatuja utrzymuje mi sie na 70st stale... Nie wiem czy to moze miec wplyw na spalanie (nie jestem az takim znawca ) ale w miescie teraz autko pali mi chyba ze 10-12litrow ! Co dziwne na trasie tylko 6 Dawniej bylo to ok 5l.trasa/ 8l miasto... Jezdze ta alfunia juz ponad 2 lata, zrobilem niewiele ponad 50tys. km wiec moze trzeba cos wkoncu wymienic...:0

    Co gdzie jak mam sprawdzic, co jest powodem tych skokow temp i zwiekszonego spalania ? W miescie wskazowka leci mi "w oczach" w dol, jezdze normalnie zero agresji czy szalenstwa alfa 147 1.9JTD 115km

    Bardzo prosze o rady, opinie.

  2. #2
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    stawiam flaszkę na termostat








  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał kogut25 Zobacz post
    Jezdze ta alfunia juz ponad 2 lata, zrobilem niewiele ponad 50tys. km wiec moze trzeba cos wkoncu wymienic...:0

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    stawiam flaszkę na termostat
    A ja zagrychę na filtry.(powietrza)
    Ostatnio edytowane przez Dariusz156 ; 17-10-2011 o 12:41
    Moja Bella

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ryoko
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec / Weston Super Mare UK
    Auto
    był : 147 1.6 TS '01 / jest : 159 TI 1.9 JTD '08
    Postów
    86

    Domyślnie

    Ja miałem zwalony termostat po sprowadzeniu z Włoch, z tym, że nie było nawet mowy o tym by się nagrzał do 80-90 stopni, do 70 miał problemy. Wymiana pomogła.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    okolice Sanoka
    Auto
    Alfa 147
    Postów
    53

    Domyślnie

    to temp ma wpływ na spalanie auta?? bo mi też coś dużo pali mam taki sam silnik jak kolega

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    I to ogromny.
    Przy całkowicie zepsutym termostacie (otwartym) wzrost spalania można liczyć w litrach.
    Przerabiałem to . Drogo zapłaciłem za tą wiedzę przy dystrybutorze .
    Moja Bella

  7. #7
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał jimmy_69 Zobacz post
    to temp ma wpływ na spalanie auta?? bo mi też coś dużo pali mam taki sam silnik jak kolega
    no tak








  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar areyoufine
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kalisz/Ostrów WLKP
    Auto
    156 GTA
    Postów
    347

    Domyślnie

    benzyny również się to tyczy prawda?

  9. #9
    go_west
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał areyoufine Zobacz post
    benzyny również się to tyczy prawda?
    Cokolwiek może być paliwem, nieodpowiednia temperatura to niedogrzanie oleju, nieodpowiednia jego gęstość, większe opory pracy i szybsze zużywanie się silnika.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Glovash
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    CSW w PO
    Auto
    Clio IV GT, A4 B8, Leon
    Postów
    513

    Domyślnie

    ja już w zeszłą zimę miałem obawy o mój termostat, ale jakoś przejeździłem...

    Zrobiło się zimniej i już znów zaczyna mi się niedogrzewać silnik...
    Syt. jest taka, że np. jak jadę rano do pracy ( godz. 7, 3 st.C ) to temp silnika mam ok 70...
    a jak wracam ( godz 16, 12 st) to jak dojeżdżam pod blok to mam bez problemu 90 st.

    W zeszłym sezonie jak jeździłem w trasie, gdy było chłodno to aby utrzymać temp silnika na ok 80 st , musiałem dawać nawiew na LO, jak np włączyłem ogrzewanie na 21 st, to temp silnika spadała... ;/

Podobne wątki

  1. Termostat / wskazówka temp / spalanie / 1,9 JTD
    Utworzone przez neromax w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-01-2016, 09:58
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 12:05
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-12-2013, 14:58
  4. [159] Skoki Temp. do 130 i powrót do 90
    Utworzone przez Alus w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 01-07-2012, 20:33
  5. [156] temp cieczy chłodzącej a temp rzeczywista silnika
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2008, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory