Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Wymiana przegubu (osłony) alfa 147 jtd 115

  1. #11
    rYKU
    Gość

    Domyślnie


    wymieniałem samą gume przegubu (ta przy kole).
    czesci tj. gume i smar miałem swoje bo potrzebowalem samochód w niedziele i chcialem to sam zrobić.
    niestety w oryginale troche mało było tego smaru wiec jeszce tubke dorzucili za 8zł.

    takze to praktycznie cena za usługę
    drogo??

    edit:
    przegubu nie czyscil, bo osłona dopiero pękła (jeszcze pluło solidnie smarem jak jechałem) także chyba nie było potrzeby czyscic
    Ostatnio edytowane przez rYKU ; 17-10-2011 o 12:03

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał rYKU Zobacz post
    drogo??
    No w porównaniu do mnie, to chyba tak

    Ale nie przejmuj się Ważne że auto jeździ

  3. #13
    rYKU
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał malin2k5 Zobacz post
    No w porównaniu do mnie, to chyba tak

    Ale nie przejmuj się Ważne że auto jeździ

    hehe
    no ogolnie zrobiłem okrągłe oczy jak mi zaśpiewał 130
    myślałem że będzie z 50zł mniej.

    ale cóż... nastepnym razem najpierw zapytam za ile, bo pewnie stwierdil ze skoro nie pytam to ...
    no ale człowiek uczy sie na błędach.


    ogólnie cieszę sie ze udało mi sie to zauważyć wcześniej i że nie trzeba wymieniać przegubu bo było by z 200zł wiecej.
    Ostatnio edytowane przez rYKU ; 17-10-2011 o 12:43

  4. #14
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Witam!

    Również mam "problem" z przegubami tzn. nic poza lekkim strzelaniem przy ruszaniu się nie dzieje i też nie przy każdym ruszaniu. Jakiś miesiąc temu jak sprawdzałem na kanale czy nie mam żadnych wycieków, zobaczyłem że "leją" mi przeguby. Skrzynia była usmolona olejem. Patrzyłem na allegro i są 2 rodzaje przegubów (wewnętrzny i zewnętrzny). Które będą u mnie do wymiany?
    Mam jeszcze takie pytanie trochę laickie
    Co może się stać jeśli nie wymienię przegubów, tzn jakie są tego konsekwencję?
    Czy ten olej na skrzyni co mi wyciekł z przegubów, to jest olej ze skrzyni i będę musiał go uzupełnić?

    Sorry za takie pytania ale po prostu nie wiem

    Pzdr.

  5. #15
    JaTaNu
    Gość

    Domyślnie

    Są to przeguby wewnętrzne.
    Kiedyś możesz nie ruszyć z miejsca

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kondi Zobacz post
    Czy ten olej na skrzyni co mi wyciekł z przegubów, to jest olej ze skrzyni i będę musiał go uzupełnić?
    Z tego co wiem... to może masz przegub do wymiany.... albo gumę pękniętą i nie masz smaru....
    ale olej, to sobie na razie odpuść

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Nie ma co czekać, bo uszkodzisz sobie tylko drugi przegub lub padnie łożysko. Jakby nie patrześ sporo niutonów tam hula...

  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar grzegi90
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Cieszyn - Wielkopolskie
    Auto
    AR 159 SW 2.0JTDm Alfa 147 TI 1,9JTD - była
    Postów
    29

    Domyślnie Instrukcja wyminay

    Jeżeli kogoś to jeszcze interesuje to postaram się o krótką instrukcję wymiany osłony na przegubie zewnętrznym(ewentualnie także przegubu):

    1. pamiętamy o BHP (zabezpieczenie samochodu przed osunięciem się z podnośnika lub czegoś podobnego)
    2. Ściągamy koło (przed podniesieniem najlepiej odkręcić śrubę na piaście - roz. klucza 36)
    3. Odkręcamy zacisk hamulca
    4. Ściągamy tarczę hamulcową
    5. Odkręcamy zwrotnicę ( wahacz dolny, górny oraz końcówkę drążka )

    W tym momencie mam dobry dostęp do przegubu i możemy zabrać się za wymianę.

    6. Rozpinamy stare opaski "omega"
    7. Ściągamy przegub. W wersji diesel 115km półoś zbudowana jest na zasadzie przegubów typu VL - VL ( o ile się nie mylę)
    Aby ściągnąć przegub z osi musimy rozszerzyć pierścień zabezpieczający. Zobaczymy go kiedy trochę wytrzemy smar u góry przegubu.
    O ile uda nam się samym to zrobić (najlepiej jak ktoś pomoże) jedną ręką rozginamy pierścień a drugą pociągamy za przegub.
    ( u mnie po przejechaniu ponad 200 000km zszedł leciutko)
    8. Zakładam że wszystko się udało więc zakładamy nową osłonę - osłona powinna znajdować się w wyznaczonym miejscu na osi. kanałek szerokości ok
    1,5cm (tak na "oko") - Opaski zapinamy na samym końcu.
    9. Po założeniu osłony wciskamy prędzej zdemontowany przegub - poczujemy takie charakterystyczne "kliknięcie" oznacza to, że oś wskoczyła w swoje
    miejsce.
    10. Zakładamy małą opaskę (o ile prędzej tego nie zrobiliście), następnie wciskamy smar pod osłonę i zakładamy ją na przegubie - także musi trafić
    w kanałek.
    11. Zapinamy opaski - najlepiej jeżeli mamy do tego specjalne szczypce np. Oetiker jeżeli nie mamy powinny starczyć zwykłe obcęgi.

    O ile opaski są dosyć dobre to nie powinno być problemów nawet jeżeli mocno je zepniemy, jeżeli będą jakieś uniwersalne trzeba uważać.
    Ja osobiście polecam komplety firmy GKN. Wszystko dokładnie dopasowane. Zresztą GKN robił całe półosie do AR o ile dobrze kojarzę.
    W każdym razie w takim komplecie dostajemy oryginalne osłony, smar oraz dokładnie pasujące opaski "omega"

    po zaciśnięciu składamy wszystko.

    powodzenia.
    Jeżeli w moim opisie są jakieś błędy to przepraszam i proszę o poprawkę.

    ---------- Post added at 20:49 ---------- Previous post was at 20:44 ----------

    Jeżeli kogoś to jeszcze interesuje to postaram się o krótką instrukcję wymiany osłony na przegubie zewnętrznym(ewentualnie także przegubu):

    1. pamiętamy o BHP (zabezpieczenie samochodu przed osunięciem się z podnośnika lub czegoś podobnego)
    2. Ściągamy koło (przed podniesieniem najlepiej odkręcić śrubę na piaście - roz. klucza 36)
    3. Odkręcamy zacisk hamulca
    4. Ściągamy tarczę hamulcową
    5. Odkręcamy zwrotnicę ( wahacz dolny, górny oraz końcówkę drążka )

    W tym momencie mam dobry dostęp do przegubu i możemy zabrać się za wymianę.

    6. Rozpinamy stare opaski "omega"
    7. Ściągamy przegub. W wersji diesel 115km półoś zbudowana jest na zasadzie przegubów typu VL - VL ( o ile się nie mylę)
    Aby ściągnąć przegub z osi musimy rozszerzyć pierścień zabezpieczający. Zobaczymy go kiedy trochę wytrzemy smar u góry przegubu.
    O ile uda nam się samym to zrobić (najlepiej jak ktoś pomoże) jedną ręką rozginamy pierścień a drugą pociągamy za przegub.
    ( u mnie po przejechaniu ponad 200 000km zszedł leciutko)
    8. Zakładam że wszystko się udało więc zakładamy nową osłonę - osłona powinna znajdować się w wyznaczonym miejscu na osi. kanałek szerokości ok
    1,5cm (tak na "oko") - Opaski zapinamy na samym końcu.
    9. Po założeniu osłony wciskamy prędzej zdemontowany przegub - poczujemy takie charakterystyczne "kliknięcie" oznacza to, że oś wskoczyła w swoje
    miejsce.
    10. Zakładamy małą opaskę (o ile prędzej tego nie zrobiliście), następnie wciskamy smar pod osłonę i zakładamy ją na przegubie - także musi trafić
    w kanałek.
    11. Zapinamy opaski - najlepiej jeżeli mamy do tego specjalne szczypce np. Oetiker jeżeli nie mamy powinny starczyć zwykłe obcęgi.

    O ile opaski są dosyć dobre to nie powinno być problemów nawet jeżeli mocno je zepniemy, jeżeli będą jakieś uniwersalne trzeba uważać.
    Ja osobiście polecam komplety firmy GKN. Wszystko dokładnie dopasowane. Zresztą GKN robił całe półosie do AR o ile dobrze kojarzę.
    W każdym razie w takim komplecie dostajemy oryginalne osłony, smar oraz dokładnie pasujące opaski "omega"

    po zaciśnięciu składamy wszystko.

    powodzenia.
    Jeżeli w moim opisie są jakieś błędy to przepraszam i proszę o poprawkę.

  9. #19
    rYKU
    Gość

    Domyślnie

    Super grzegi90. Na pewno komuś się to przyda.
    Dodam od siebie jedynie że w oryginalnych zestawach/kompletach może być mało smaru miedzianego.

    U mnie przy wymianie musialem dokupić i weszła tam jeszcze jedna taka tubka (mnie jwięcej jeszce raz tyle co w zestawie).
    Patrzyłem jak gosciu to robił i naprawdę jedna mało.

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar grzegi90
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Cieszyn - Wielkopolskie
    Auto
    AR 159 SW 2.0JTDm Alfa 147 TI 1,9JTD - była
    Postów
    29

    Domyślnie

    Ja osobiście wrzuciłem smar grafitowy - taki jak idzie do VL w audi albo VW. także się nadaje.

Podobne wątki

  1. Wymiana osłony przegubu 2.4 JTD
    Utworzone przez premek w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 18:41
  2. [159] Wymiana osłony przegubu.
    Utworzone przez pabloXXL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-08-2014, 07:21
  3. wymiana osłony przegubu zew.
    Utworzone przez kinol156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-09-2010, 11:22
  4. Wymiana osłony przegubu....???
    Utworzone przez b-ski w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-08-2010, 21:16
  5. Wymiana osłony przegubu w jtd
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-01-2010, 17:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory