Ja też odkąd go mam ale wcześniej trzeba było sobie radzić tym czym było pod ręką , czyli niczym.
sprawdzilem swiece miernikiem:
na wszystkich jest 1.3 ohma, kable tez przewodza, czyli zostaje sterownik
Ciag dalszy problemu:
Od wymiany minelo juz dardzo duzo czasu - blad dalej wystepuje.
Kasowanie bledu "P0380" nic nie daje poniewaz powraca on po 2 sekundach.
Autko zawiozlem do mechanika (rekomendowanego na forum) i z diagnozy, wynika ze sterownik swiec jest sprawny!
Z dalszego opisu wynika, ze na swiece jest caly czas podawane napiecie = grzeja zawsze kiedy auto jest wlaczone...
to by tlumaczylo dlaczego mialem 3 spalone swiece, a poprzedni wlasciciel wymienial je 2 razy w ciagu 1,5 roku.
Bardzo podobny problem, tyle ze w 156 znalazlem opisany na Elektrodzie (niestety brak rozwiazania) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1801763.html
fragment:
na forum alfaowner.com znalazlem jeszcze jedna osobe, rowniez wskazywala na wine ECU, z tym ze naprawa byla wykonana jeszcze w ramach gwarancji, wiec rowniez nie ma informacji co dokladnie jest nie tak, wspomina o wymianie swiec i "plytki/ukladu elektrycznego"Napisał kines17
Czy ktos spotkal sie z tym dosyc osobliwym problemem, lub moze znac rozwiazanie?
Ostatnio edytowane przez Viggen ; 17-10-2011 o 19:39
Świece Magneti... Mają wyższą rezystancję niż np. Bosch (1 ohm). Nie wiem dlaczego tak jest. Być może zastosowali jakiś innowacyjny materiał, czy cóś.
Ja bym obstawiał przekaźnik świec, pomimo diagnozy, że sprawny.
Możesz spowodować spadek napięcia na świecach, przy pomocy równolegle wpiętego opornika (1,5 - 2 ohmy) do każdej świecy żarowej. Sterownik odczyta to jako mniejszą rezystancję. Jeżeli błąd nie wyskoczy wtedy można iść kupić świece BoschaJeżeli to nie świece, oporniki powinny się spalić.
Niestety ta metoda nie powie nic więcej.
---------- Post added at 13:25 ---------- Previous post was at 13:10 ----------
Generalnie uważam, że trzeba rozebrać przekaźnik świec i przelutować styki. Przeszło po nich przecież równe spawanie jak trzy świece były spalone.
Ostatnio edytowane przez Magik ; 18-10-2011 o 12:21
Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.
Przekaznik swiec byl podmieniany na inny, tyle ze chyba z innym numerkiem. Sprobuje jeszcze zrobic reset ECU w weekend.
Tak jeszcze mi sie przypomnialo - jak pierwszym razem odkrecalem ten sterownik to po odpieciu 2 wtyczek (swiece i komp) zostala tylko ta na śrube 10 (myslalem ze to masa), w pewnym momencie w trakcie odkrecania dotknalem drugim koncem klucza metalowej czesci silnika... i... nastapilo nieoczekiwane spiecie/zwarcie i dosyc spora iskra w kolorze niebieskim... WTF? z tego wszystkiego zapomnialem posprawdzac miernikiem co to za prady tam plyna.
Podmień wtryski na takie z innym numerkiem...
Po co?
Reakcja jak najbardziej prawidłowa.
Zdania nie zmieniam. Jeżeli jesteś pewien sprawności świec, przekaźnik świec jest do rozebrania i przelutowania styków.
Uszkodzenie jednostki sterującej, tak aby nie współpracowała tylko i wyłącznie z przekaźnikiem świec, jest równie prawdopodobne jak trafienie piorunem.
Reset ECU tutaj Ci nie wiele pomoże, zwłaszcza, że w JTD polega to na odłączeniu baterii...
Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.
OK. Zrobilem tak jak napisales, wymontowalem i rozebralem centralke, styki nie wygladaly na zimne lub przepalone, ale profilaktycznie przelutowalem wszystkie styki, przedmuchalem ja sprezonym powietrzem, i przeczyscilem stycznik drobnym papierem sciernym - rezultat: blad wystepuje nadal. Jeszcze sprobuje skasowac blad, ale watpie czy to cos da.
zastanawiam sie jeszcze nad tym co pisales z rezystorami, z tym ze ja w moim poscie zle napisalem - swiece + kabel daja lacznie 1.3 ohma.
A opornik podgrzewania filtra paliwa masz ok? - on jest w tym samym układzie co świece
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)