Strona 3 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 107

Temat: Skoki temp silnika - spalanie ?

  1. #21
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    byle nie VERNET
    w TS na dwa kupione dwa są do du.y
    mam inny przelicznik :
    biorąc pod uwagę twój 2 do d na 2
    to razem z moim w mojej byłej
    wychodzi 3 do ts'a - 2 do dupy , jeden działał ok








  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    tak czy inaczej to raczej loteria co się kupi, zwłaszcza że ori nie jest aż taki drogi

  3. #23
    Użytkownik Ogier Avatar AdiUssj
    Dołączył
    09 2010
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0
    Postów
    193

    Domyślnie

    A ja mam pytanie po jakim czasie silnik nagrzewa wam sie do 90stopni? Bo ja po rzejechaniu 20km mam jakies 70stopni. Czy to dobrze czy przez ten dystans powinien sie juz nagrzac do tych 90? Nawiew jak sobie ustawie na 16,5 to grzeje mi cieplym powietrzem, dopiero jak przekrece na max i z powrotem na 16,5 to wieje mi chlodniejszym. Moze mi ktos powiedziec czy to nie jest czasami wina termostatu?
    Tu liczy się styl, osiągi i liczne ciągnące się za autem spojrzenia przechodniów.. Praktyczny nudny samochód może mieć prawie każdy.. Alfe tylko wybrani

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sebott
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Była: Alfa Romeo 147 1.6 TS 105KM 2001
    Postów
    491

    Domyślnie

    Zapewne termostat (w kwestii wolnego nagrzewania się silnika). Mi przy tych temperaturach (ok. 5 stopni) jak wyjadę z garażu (a tam jest te kilka stopni więcej niż na zewnątrz), łapie 90 po 3-4 kilometrach. 20 to zdecydowanie za dużo.
    Ostatnio edytowane przez sebott ; 23-10-2011 o 19:02
    „Własnością człowieka jest zniknąć, śpieszmy się śmiać ze wszystkiego.”

    Blaise Cendrars

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar Glovash
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    CSW w PO
    Auto
    Clio IV GT, A4 B8, Leon
    Postów
    513

    Domyślnie

    no 20 KM to baardzo dużo i powinno już teoretycznie być 90 st i wiać ciepłym powietrzem ...

    U mojego ojca ( Golf TDI AJM ) 90 st. jest po przejechaniu 5-7 km i równo trzyma bez wahań... i mnie niestety też silnik się niedogrzewa ;/

  6. #26
    Użytkownik Ogier Avatar AdiUssj
    Dołączył
    09 2010
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0
    Postów
    193

    Domyślnie

    Kurcze znowu wydatekpodepne go jeszcze pod FESa i sprawdze temperature
    Tu liczy się styl, osiągi i liczne ciągnące się za autem spojrzenia przechodniów.. Praktyczny nudny samochód może mieć prawie każdy.. Alfe tylko wybrani

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    147 1.9 JTD 115KM
    Postów
    52

    Domyślnie

    Pytanie do posiadaczy 147 1.9jtd (115), czy jak mamy na dworze taką temp jak teraz, tj. ~7*C nagrzewa się Wam alfa równo do 90*C i idealnie trzyma temp? Bo nie wiem czy mam padnięty termostat, czy nie, ale zatrzymuje się 1 kreskę przed 90.

    Pozdrawiam

  8. #28
    go_west
    Gość

    Domyślnie

    dopinam się do pytania.
    Ostatnia trasa - samochód wyjechał z garażu (~18*C) trasa 20km (około 30minut) i wskaźnik nie doszedł do 90*C, cały czas było w położeniu godziny 7-8


    Czy tak ma być, czy silnik jednak dogrzewa się za wolno?
    Ostatnio edytowane przez go_west ; 24-10-2011 o 13:19

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mc007
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    159 1.9 q-tronic
    Postów
    353

    Domyślnie

    U mnie w trasie właśnie trochę powyżej tej kreski przed 90 a gdy jadę w korku, to rośnie pod 90 mniej więcej.

  10. #30
    go_west
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mc007 Zobacz post
    U mnie w trasie właśnie trochę powyżej tej kreski przed 90 a gdy jadę w korku, to rośnie pod 90 mniej więcej.
    To by mogło znaczyć że termostat nie jest do końca sprawny - przy jeździe w trasie ciecz w chłodnicy jest chłodzona pędem powietrza i ochładza silnik, a termostat powinien wtedy się przymknąć i dostosować otwarcie dużego obiegu do tych warunków, żeby cały czas utrzymywać temperaturę 90 na wskaźniku

    O ile to 90 to rzeczywiście jedyna poprawna opcja na wskaźniku (?) Czy instrukcja coś o tym mówi? Pominąłem to kiedy ją czytałem?

    W Fordzie Focusie wskaźnik bardzo szybko rośnie i później zatrzymuje się w jednym miejscu i bez względu na warunki drogowe cały czas stoi w jednym położeniu. W Skodzie Felici wskazówka dochodzi do optymalnego położenia szybko i tam zostaje, chyba że stoi się w korku to zaczyna rosnąć, ale późniejsza trasa schładza wszystko i z powrotem wskazówka cofa się do optymalnego położenia (margines wskazania jest tylko 'w górę')

    Zmierzam do tego że co samochód to inna filozofia, pytanie tylko jak powinno być w Alfie? (u mnie j.w - powolne ruch w górę, brak osiągania 90*)

Podobne wątki

  1. Termostat / wskazówka temp / spalanie / 1,9 JTD
    Utworzone przez neromax w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-01-2016, 09:58
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 12:05
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-12-2013, 14:58
  4. [159] Skoki Temp. do 130 i powrót do 90
    Utworzone przez Alus w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 01-07-2012, 20:33
  5. [156] temp cieczy chłodzącej a temp rzeczywista silnika
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2008, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory