danus77, masz rację, trochę się rozpędziłem, grunt że wyjaśniłeś różnice. Chłopaki powyżej mają przerobione nagrzewnice/dogrzewacze.
danus77, masz rację, trochę się rozpędziłem, grunt że wyjaśniłeś różnice. Chłopaki powyżej mają przerobione nagrzewnice/dogrzewacze.
Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"
To też nalezy sprostować, ponieważ również pomyliłeś pojęcia. W naszych autach nigdy nie było montowane nagrzewnice suche tylko zawsze mokre, ot takie:
http://allegro.pl/webasto-thermo-top...865188531.html
Takiej nagrzewnicy nie ma możliwości przerobić na suche. W naszych nagrzewnicach zawsze ogrzewany jest płyn chłodniczy. Można je jedynie przerobić z dogrzewacza silnika na ogrzewanie postojowe.
Natomiast nagrzewnica sucha ogrzewa przelatujące przez nie powietrze. Najczęściej stosowany jest do tego Eberspacher, np. taki:
http://allegro.pl/webasto-eberspache...862275398.html
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
HMM... a ja w swojej 166 też mam pod maską naklejkę z logiem WEBASTO to oznacaza że mam webasto mokre czy ogrzewanie postojowe?
czytałeś cały wątek?? jeżeli masz nagrzewnice nie przerabianą czyli w stanie oryginalnym to nie masz ogrzewania postojowego, natomiast w przypadku gdybyś miał przerobioną to powinieneś mieć gdzieś schowany programator (taki panel z przyciskami i wyświetlaczem lcd) albo koło kierownicy albo gdzieś w schowku
Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"
no tak ale jeżeli przeprogramuję go, dołożę pompke która bedzie robiła obieg wody, i webasto odpali np 5 min przed wyjazdem to po odpaleniu auta mam od razu ciepłe powietrze i silnik jest dogrzany
kamko25 - HMM... a ja w swojej 166 też mam pod maską naklejkę z logiem WEBASTO to oznacaza że mam webasto mokre czy ogrzewanie postojowe?
- to oznacza, że masz silnik z bizona na potrójnym turbie z podtlenkiem azotu :]
Koledzy, przepraszam za lekki offtopic, ale testował ktoś taką chińszczyznę - grzejnik samochodowy 150W podłączany do zapalniczki? Na alledrogo jest tego pełno, za 30-50zł:
http://allegro.pl/listing.php/search...category=49195
Zastanawiam się czy to ma prawo działać? Jeśli tak, to chyba niezła alternatywa (tania + łatwa w montażu) dla webasto jeśli chodzi o szybkie dogrzanie kabiny.
150W?
Szybciej silnik Ci sie nagrzeje niz ta farelka cos kabine nagrzejepomysl podobny jak klima z kostek lodu
jest tez tego pelno.
150W to ewentualnie sie nada do doraznego odszraniania rzęs![]()
OK, wątku nie śledziłem, bo jak kto chętny to znajdzie wszystko na forum. Ale widzę, że znów mieszacie sobie i innym w głowach
WEBASTO - firma produkująca systemy ogrzewania, szyberdachów i klimatyzacji. www.webasto.pl
Dodatkowa nagrzewnica - Jest to zwykły thermo top C, który może działać zarówno w trybie dodatkowej nagrzewnicy, jak i ogrzewania postojowego. Była wpinana w obwód mały przed nagrzewnicą. Zawsze była wyposażana w elektryczną pompkę płynu. Wcale nie była rzadką opcją w jtd. Bez najmniejszego problemu można ją wyposażyć w sterownik. ASO, za dopłatą, na własną rękę instalowała sterowniki w samochodach nowych. Tak jest u mnie, ale instalacja zrobiona jest daremnie i tylko mnie wkurza. Na chwilę obecną jest zdezaktywowana.
Grzesiek - żuwik
What happens if you give an Italian a pencil and paper...
@Żuwik toć to wszystko zostało już powiedziane.
Z tym, że pompki nie instalowali w przypadku dogrzewacza, natomiast w przypadku ogrzewania postojowego jest konieczna.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77