Strona 4 z 21 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 207

Temat: eliminacja drgań nadwozia (kierownicy) na jałowym

  1. #31
    madtoc
    Gość

    Domyślnie

    kolego jak zapisałeś te odczyty z ECU, też bym się z wami podzieliła moimi.

  2. #32
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ceasar07 Zobacz post
    Hmm cały ten temat mnie ciekawi, jednak zastanawiam się dlaczego zwracacie na to tak wielka uwagę? większość z was powymieniała już połowę samochodu i nie widzi różnicy ? powodów może być tak samo dużo jak części w naszych alfach. Ja moją alfe kupiłem 3 lata temu, i nie czułem żadnych drgań, no może delikatne ale to w końcu diesel, jakieś 5 miesięcy temu poczułem wibracje, pierwsze na czym się skupiłem to pasek urządzeń pomocniczych rolki etc ponieważ nigdy go niewymieniałem. Wyglądało to tak rano godzina 8 drgania odczuwalne godzina 16 drgań nie ma. jeździłem z tym do niedawna i tydzień temu wymieniłem pasek + napinacz efekt ? drgań brak zarówno rano jak i po południu ogólnie ciszej i lepiej. Tak jak pisałem wcześniej przyczyn może być wiele i każdy z was może mieć inną a niektórzy wszystkie.
    Ja osobiście stawiam na wszystko co związane z mocowaniem silnika, oraz pasek urządzeń pomocniczych, możliwym też jest oczywiście że przepływomierz oraz wtryski, ponieważ odpowiednie obroty silnika to też odpowiednia jego praca, ale skoro w fes obroty są w normie to powinniśmy wykluczyć te elementy.
    Pzodrawiam
    Wszystko spoko, tylko to nie są delikatne drgania, czuc je dosc mocno i staje sie to powoli naprawde męczące i zaczyna sie masaż dupy bo na fotelu tez je odczuwam. Wróc do mojego postu wyżej i zobacz co próbowałem robic, aby temu zapobiec. Najlepszym rozwiązaniem była by zmiana silnika na jakis benzynowy, bo po paru godzinach jazdy dzis 156 z benzyną pod machą odczuwam lekki dyskomfort odpalając jtdka.... Jedno już wiem na pewno. Diesla już raczej nie kupie, bo nie tylko ropą sie żyje

    ---------- Post added at 17:42 ---------- Previous post was at 17:41 ----------

    Cytat Napisał madtoc Zobacz post
    kolego jak zapisałeś te odczyty z ECU, też bym się z wami podzieliła moimi.
    Do kogo było to pytanie?

  3. #33
    madtoc
    Gość

    Domyślnie

    do majsterka widziałam inny post, gdzie zamieściłeś

  4. #34
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ceasar07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Speyer, Germany, Germany, Ząbkowice Śl
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD
    Postów
    226

    Domyślnie

    nie potrafię jakoś tego pojąć tak czy siak... jeździłem już innymi dieslami, różnymi benzynami i nie odczuwam jakiejś mega różnicy, jedynie co to benzyniak jest cichszy. może twoja alfa była bita? może też 2mas się kończy.

  5. #35
    madtoc
    Gość

    Domyślnie

    Cud przestało, nie mam pojęcia jak to możliwe

  6. #36
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał madtoc Zobacz post
    Cud przestało, nie mam pojęcia jak to możliwe
    Jakie były objawy?

    Czekam na śrube do poduszki, bo u mnie w żadnym sklepie nikt nie chciał podjąc współpracy przy sprowadzeniu jednej sztuki... cóż taka mentalnosc sprzedawców płynów do spryskiwaczy W każdym razie śruba idzie od użytkownika tanifiat z allegro, od niego równiez brałem poduchy, tylko szkoda, że nie dają zaraz nowych śrub, przez co uniknąłbym takich sytuacji....

    Czy ktos jest w stanie odnieśc sie do mojego testu przelewowego wtryskiwaczy na powrót paliwa? Wydaje mie sie,że powrót jest ok. jakie były by objawy jakby wtryskiwacz przepuszczał do komory spalania? Chciałbym uniknac stopienia tłoka.

  7. #37
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    C.D.
    Wszystkie poduchy wymienione na nówki orginał FIAT. Drgania są znacznie mniejsze, ale jednak jeszcze śat i tylko jak silnik pracuje na "luzie". Podczas jazdy cisza. Co sie poprawiło po wymianie poduch? Poprawiło sie to, lepiej wchodza biegi, już nie czuc takiego szarpania przy zmianie biegów w momencie dodawania gazu, oraz przestał mnie masowac fotel w dupe Pozostały jeszcze tylko drgania na kierownicy, ale już mniejsze.
    Jak bede miał przypływ gotówki to zainteresuje sie jeszcze kołem pasowym dwumasowym paska wielorowkowego. Bede chciał jeszcze sprawdzic przepływke. Może sprawdzic jeszcze luzy zaworowe.
    Można powiedziec, że troche sie poprawiło, ale to jeszcze nie to.

  8. #38
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Dobrze by było jakby podłączyli sie do tematu inni użytkownicy silników 1.9jtd 115km i porobili screeny/logi z pracy silnika na luzie (na zimnym i ciepłym), wtedy bym wiedział, czy to tylko mi przepływka tak zaniża wartosci na luzie, czy to norma w tych silnikach.

  9. #39
    madtoc
    Gość

    Domyślnie

    niestety nie przeszło na obwodnicy znowu to samo - cudów nie ma, ale wczoraj dowiedziałam się że mam źle zrobioną zbieżność jadę jutro na poprawkę, ogólna kondycja auta pan powiedział zadziwiająco dobra jak na alfę 1999, poduchy jeszcze do wymiany (koniecznie fiatowskie) i vacum pompa (co nie ma związku z tematem). Mi te drgania zaczęły się jak grzebali przy poduchach i robili zbieżność wymienionego zawieszenia - więc obstawiam poduchy. U Ciebie to jestem w szoku że coś jeszcze wali po takiej kapitalce.

  10. #40
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    To ja sie podziele moimi doświadczeniami przetarło mi przewód miedziany z sprzęgła, miedzy wysprzęglnikem a pompom. wymieniłem przewód i za jakieś 3 miechy to samo, po eperze doszedłem że między pompom a wysprzęglnikiem je st taki tłumik drgań , postanowiłem go wywalić i zrobiłem kruciutki obwód pompa wysprzęglnik. wrażenia takie że przy ruszaniu napierdziela silnikiem tak jakby dwumas był walnięty , na kolejnych biegach tak jakby cała buda wpadała w drgania. Sprzęgło na 5 biegu tak od 2.500 tys do 3.000 tysi ślizgało i te ciągłe drgania budy, wczoraj wsadziłem spowrotem ten tłumik drgań spżęla i jak ręką odioł zobaczcie czy to macie bo może sprytny mechanik to wyciągnoł bo w szmelcwagenie tego nie ma i jest ok więc w alfie też nie musi być a takie cyrki sie robią

Podobne wątki

  1. Tłumik drgań
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-08-2015, 12:47
  2. [145] Tłumik drgań lewej półosi?
    Utworzone przez kezsats w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-12-2012, 18:48
  3. [156] tłumik drgań
    Utworzone przez and1mati w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-09-2012, 07:23
  4. tłumik drgań paska wielorowkowego 2.4 jtd
    Utworzone przez btt w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-10-2011, 21:11
  5. Tłumik drgań/element elastyczny wydechu
    Utworzone przez obreb76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 14:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory