Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: Konserwacja podwozia.

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ADI_BoXER
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 145 1,6 BOXER 1995r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    zamówiłem już szkotki druciane do wiertarki , wszystko to oczyszczę z rdzy i pomaluję BITEXem( 3 l wystrczy ? ) i mam nadzieję że to wystarczy na jakiś czas ? , macie jeszce jakieś pomysły co do wymian po 100 tys KM ?

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romek 146, 1.4 TS
    Postów
    113

    Domyślnie

    Jakieś dwa tygodnie temu robiłem remont auta, przebieg 115000km.

    Zrobiłem:
    -Pospawałem dziury i wymalowałem całe auto od dołu
    -wymieniłem belke mocujacą wahacze(sanki), byla pordzewiala, a bezpieczeństwo sie liczy
    -wahacze przód
    -końcówki stabilizatora
    -klocki hamuclowe
    -zregenerowana zaciski hamulcowe (polecam zestawy naprawcze, koszt ok 20zł)
    -nowy, kompletny rozrząd + pompa wody
    -pompa wspomagania
    -olej + filtr
    -płyn chłodniczy
    -zregenrowany wariator
    -nowe reflektory przód
    -nowe świece
    -nowe kable WN
    -filtr powietrza(stożek)
    -czyszczona przepustnica + krokowiec
    -zbiornik płynu wyrównawczego
    -adaptacja parametrów kompa

    Auto prawie jak nowe, gdyby tylko te obroty nie falowały. A czasem falują. na wolnych.

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kuris
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
    Postów
    459

    Domyślnie

    proponuję zainteresować się też przewodami hamulcowymi bo na jednym foto widać że są w strasznym stanie !! dla tego piszę o tym bo w mojej 146 z 97roku ostatnio został mi pedał w podłodze a płyn poszedł w glebę. miałem strasznie skorodowane wężyki więc polecam się tym zainteresować.

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    chcesz zrobić porządnie to musisz zdjąć wydech i zbiornik paliwa bo ze zdjęć wcale nie jest tak dobrze bo masz już ogniska, które jak przejedziesz szlifierą to będzie dziura.

    kup sobie brunox epoxy, corinę, chlorokauczuk, bolla do podwozi na pędzel.

    W miejscach gdzie nie da się doczyścić rdzy do końca najpierw dajesz brunoxa a później cała resztę w kolejności jak napisałem. Jak masz czystą blachę zaczynasz od coriny.

    Polecam jeszcze fosol ale to jest kwas do wytrawiania rdzy, który później trzeba zmyć wodą bo inaczej będzie żarło blachę więc lepiej sobie poćwiczyć na jakimś płacie blachy a nie od razu na aucie.

    Wszystko co wcześniej było napisane o zabezpieczaniu to prowizorka teoretyków.

  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romek 146, 1.4 TS
    Postów
    113

    Domyślnie

    Nie sądzę, aby moje uwagi odnośnie konserwacji były prowizorką. Blacha podwozia w 146 jest cienka jak rozciągnięta moszna na jajach i trzeba uważać przy traktowaniu jej różnymi odrdzewiaczami. Im mniej chemii użyjesz tym lepiej. Ciekawe jak przeżyje ocynk przez to twoje odrdzewianie. Pomyślałeś o tym? Najlepiej wg. mnie jak i po prostu czystego rozsądku, jest zeskrobać rdze druciakiem, czymkolwiek - byle zrobić to dokładnie. Następnie dobrą farbą w stylu hameraid, a następnie czymś w stylu BITEX. Nie ma szans by zżarło Ci podłogę po takim zabiegu. Oczywiście jeżeli są miejsca sparciałe, to nie ma szans - trzeba dospawać blachę. Jeżeli jesteś z Warszawy-okolic to wpadnij do mnie na kanał do garażu, to za browara mogę Ci pospawać migomatem. No problem. Mam też jeszcze blokady wałków rozrządu i czujnik najwyższego punku tłoka, więc gdybyś chciał zaoszczędzić jakies 250zł na wymianie rozrządu to mogę ci pożyczyć.
    Ostatnio edytowane przez dymek1000 ; 25-10-2011 o 12:53

  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ADI_BoXER
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 145 1,6 BOXER 1995r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    czyszczona przepustnica + krokowiec , o co z tym biega , i jaki jest koszt przeczyszczenia ? tzn wiem że w przepustnicy chyba zbiera się jakiś muł i obroty falują jeśli się nie mylę.

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romek 146, 1.4 TS
    Postów
    113

    Domyślnie

    Po prostu zdejmujesz przepustnice(a najlepiej cały układ dolotowy) i czyścisz. A silnik krokowy to takie czarne pudełeczko przykręcone do przepustnicy, reguluje obroty jałowe. W twojej alfie prosto się go czyści i nie ma z tym problemu, więc nawet jak nie bardzo kumasz baze to dasz radę. U mnie dziada trzeba praktycznie ciąć, operacja jest dosyć trudna i grozi uszkodzeniem krokowca. A do mojej belli kosztuje 500zł. Do twojej chyba jest dużo tańszy. Tak mi się wydaje, bo nie widziałem dokładnie co masz pod maską.

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał dymek1000 Zobacz post
    Ciekawe jak przeżyje ocynk przez to twoje odrdzewianie. Pomyślałeś o tym?
    sorki ale tym udowodniłeś, jaki z Ciebie praktyk i jakie to masz pojęcie. Żadna alfa nie ma ocynku na podłodze...

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Moja Alfka też nie ma ocynku na podłodze.
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 01-11-2011 o 22:03 Powód: usunełem to czego tu nie powinno być
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  10. #20
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ADI_BoXER
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 145 1,6 BOXER 1995r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    wymieniałem jeszcze termostat , ale musze jeszcze wyczyścic przepustnice + silnik krokowy. W najbliższym czasie wezmę się za podwozie

Podobne wątki

  1. Konserwacja podwozia
    Utworzone przez Pierre w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 22-08-2018, 12:50
  2. konserwacja podwozia
    Utworzone przez plew w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-10-2015, 19:48
  3. Konserwacja podwozia
    Utworzone przez misiek_tarnow w dziale 147
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 23:10
  4. Konserwacja podwozia
    Utworzone przez jahu w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 21:23
  5. Konserwacja podwozia
    Utworzone przez Karol147 w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 00:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory