Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 50

Temat: Płyn układu wspomagania

  1. #21
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Nie dyskutujcie bezsensownie. Płyn się wymienia i tyle, może nie co 20 tysięcy ale co 50tys nie zaszkodzi a tylko może pomóc. 30zł na butelkę oleju to nie jest dużo.

    Nic się nie "rozpieprzy" jak zostało powiedziane, niedowiarków zapraszam do ściągnięcia eLearn i sprawdźcie, co ile się zmienia. Nawet w książce obsługi jest pozycja "kontrola oleju we wspomaganiu" czy jakoś tak, zaznaczona czerwoną kropką. Kontrola to nic innego, jak wymiana i tyle. Poza tym czerwony olej to olej mineralny, a jak każdy taki produkt, z czasem traci swoje właściwości zarówno smarne jak i fizyczne. Wyjąca pompa to oznaka jej przeciążenia - bo musi tłoczyć mazut zamiast oleju. Każdy kto pracował na prasie hydraulicznej wiec, że kiedy zaczyna być słychać pompę to trzeba wajchę puścić.

    Olej wyciekł przez odpowietrznik, albo przez uszczelnienie na maglu od zbyt wysokiego ciśnienia (stary płyn), mógł też wąż na opasce gdzieś popuścić.

  2. #22
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    Jak w każdych elementach poruszających się występuje tarcie, dlaczego po zalaniu pustego układu czerwonym płynem po jakimś czasie ( kilka lat) robi sie mleczno czerwony?? olej też się zużawa , kręcąc kierą olej pracuje , nie mówie że po paru skrętach czy po 10 tys kilometrów ale jak przez 10 lat to ma prawo sie zużyć. dlaczego wymiana zwykłego oleju silnikowego jest w przypadku diesla co 10,000 tysi lub co roku , bo olej nawet nie przepracowany też traci na swoich parametrach tak samo olej w wspomaganiu, jak masz olej 10 lat w wspomaganiu to nie zaszkodzi go wymienić, a wymiana oleju to nie śa aż takie koszta jak wymiana maglownicy czy pompy

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Dobra zajeliście sie tarciem które tam niewątpliwie występuje ale nie wiem co z tym moim terkotaniem? To już koniec pompy czy tylko koniec oleju?

  4. #24
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ceasar07 Zobacz post
    Chcesz mi powiedzieć że w pompie od wspomagania występuje tarcie na poziomie skrzyni biegów Automatycznej czy nawet manualnej ? proszę Cie... Tarcie to Ty możesz mieć ale w zepsutej pompie.
    A od czego miała by się zepsuć ? Przecież tam niema tarcia więc się nie zużywa !

  5. #25
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Kolego - olej Mobil ATF220 na stacji kosztuje 35zł. Kup ten olej, wymień zgodnie z instukcjami zawartymi w temacie i potem biadol dalej, jesli będzie terkotać.

    W 95% przypadków po takiej operacji wszystko jest cicho i OK.

  6. #26
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    W alfach, lanciach już troche tych olei powymieniałem (hydraulicznych) i zawsze była poprawa na + przy krecenia kierą w miejscu, ale mało kto wymieniał wczesniej ten olej, wiec pomogło. Troche syfu zawsze wydrapuje ze zbiorniczków.

  7. #27
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Ja zbiorniczki przepłukuję benzyną ekstrakcyjną albo jeszcze lepiej, ropą

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Kolego - olej Mobil ATF220 na stacji kosztuje 35zł. Kup ten olej, wymień zgodnie z instukcjami zawartymi w temacie i potem biadol dalej, jesli będzie terkotać.

    W 95% przypadków po takiej operacji wszystko jest cicho i OK.
    I tak też zrobie,do głowy mi nie przyszło zęby wczesniej wymienić ten płyn,mało kto to tak właściwie robi a już na pewno nie mechanicy,specjaliści od szmelcwagenów. Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.

  9. #29
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Generalnie jest dość śmieszna praktyka, że jeździ się tak długo z wyjącą pompą, aż padnie całkiem z przeciążenia. Najczęściej puszcza czołowe uszczelnienie i z płynu robi się piana = zero wspomagania, albo chodzi skokami. Wtedy wymiana pompy a przy okazji też płyn trzeba zmienić. I narzeka się, że dużo kosztuje naprawa wspomagania.

  10. #30
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Ja polecam Motul Multi ATF, bardzo dobry olej do wspomagania.

    Za nieco więcej niż 35zł można mięć znacznie lepszy olej od tego Mobila.

    Przykład:
    http://allegro.pl/gdansk-motul-multi...883064506.html
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 02-11-2011 o 17:43

Podobne wątki

  1. [145] Jaki płyn do układu wspomagania?
    Utworzone przez Kuba5093 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 11:31
  2. Płyn do układu wspomagania !:p
    Utworzone przez Poaland w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-06-2013, 16:46
  3. Płyn do układu chłodniczego
    Utworzone przez jimmy_69 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-11-2011, 17:38
  4. [155] Jaki płyn wlać do układu wspomagania?
    Utworzone przez laska w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 06-11-2010, 17:17
  5. Płyn do układu wspomagania GI/E,czy sie nadaje?
    Utworzone przez Vamude w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-04-2010, 19:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory