Strona 6 z 52 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 519

Temat: Falowanie przy toczeniu i dojeżdzaniu do świateł bliższe rozwiązaniu

  1. #51
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    właśnie dziwiło mnie że jeszcze tu nic nie napisałeś bo widziałem Twoje posty odnośnie tego czujnika ale w innym temacie
    opcja jest taka że to z tego czujnika idzie prędkość do licznika, ale tak jest w innych autach
    w alfie ma być to czujnik abs w kole.... tak wyczytałem, ale czy tak jest ?

    edit:
    silnik nie uruchamiany od 9:00
    czujnik położenia wału / prędkości obrotowej silnika pokazał 922 Ohm
    jak to się wam widzi ?


    na ciepłym muszę poczekać do wieczora bo pracuje i jeżdżę innymi autkami
    Ostatnio edytowane przez zaviaseq ; 03-11-2011 o 12:23

  2. #52
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    silnik nie uruchamiany od 9:00
    czujnik położenia wału / prędkości obrotowej silnika pokazał 922 Ohm
    jak to się wam widzi ?
    na ciepłym muszę poczekać do wieczora bo pracuje i jeżdżę innymi autkami
    wg autodaty jest uszkodzony, granica to 850-870 Ohm, i nie piszą nic o temperaturze, zobaczymy co motofan zdziała wg mnie falowanie zniknie oby

  3. #53
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Jutro rano wstawiam do mechanika auto na wymianę czujnika i powiem czy zaskutkowało. Pytanie tyko czy trzeba robić reset, ale raczej nie.

    ---------- Post added at 20:10 ---------- Previous post was at 20:09 ----------

    To jeśli wg autodaty ta granica 850-870 bez względu czy zimny czy rozgrzany to mój czujnik grubo przechodzi sam siebie.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  4. #54
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    a ja na ciepłym nie mam jak sprawdzić bo gdzieś posiałem miernik... akurat dziś w innym aucie był problem z aku i tak latałem z nim od prostownika do auta i wsiąkł

  5. #55
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    Cytat Napisał motofan Zobacz post
    Jutro rano wstawiam do mechanika auto na wymianę czujnika i powiem czy zaskutkowało. Pytanie tyko czy trzeba robić reset, ale raczej nie.

    ---------- Post added at 20:10 ---------- Previous post was at 20:09 ----------

    To jeśli wg autodaty ta granica 850-870 bez względu czy zimny czy rozgrzany to mój czujnik grubo przechodzi sam siebie.
    no tak by wynikało, temperatura się zwiększa i czujnik traci normę, czekamy na potwierdzenie teorii
    czemu sam nie wymieniasz czujnika? z tego co kojarze to wystarczy odpiąć dolot i da się tam dojść do tyłu silnika i tam jest jedna śruba trzymająca czujnik
    resetu raczej nie trzeba robić, komputer odczytuje dynamicznie dane z tego sensora

  6. #56
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    wujek google:
    "....W elektronicznych systemach sterowania silnikiem spalinowym informacje o prędkości obrotowej i chwilowym położeniu wału korbowego uzyskuje się na podstawie sygnału z tego samego czujnika. Informacje te wykorzystywane są przez system sterowania głównie do sterowania kątem zapłonu i przebiegiem wtrysku paliwa. Ponadto sygnał prędkości obrotowej wykorzystywany jest w takich funkcjach sterujących jak stabilizacja pracy na biegu jałowym, usuwanie par paliwa ze zbiornika, sterowanie działaniem kolektora dolotowego o zmiennej długości, określenie pracy zmiennych faz rozrządu czy też aktywizacja wtrysku dodatkowego powietrza do kolektora wylotowego. Układ pomiarowy musi zatem charakteryzować się dokładnością, niezawodnością i trwałością......."
    pozostaje 3mać kciuki za udany test, ale i tak nie odebrał bym sobie tej przyjemności i wymienił bym to sam

  7. #57
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Hehe ostatnia przyjemność wymiany krokowego silnika kosztowała mnie ponad 600 zł z uwagi na mój błąd w złożeniu wtyczek do ECU (zagięcie PINa), nie wiem po prostu moja głupota. Jeśli chodzi o czujnik położenia wału, wiem że to nic trudnego, ale skoro mechanik i tak ma wymieniać chłodnicę, więc może zrobić przy okazji i to.

    Zaviaseq chwała ci za znalezienie tych danych!!! Jeśli by się okazało że faktycznie to wina czujnika, to rozwiązało by problem falowania obrotów, wysokiego czasu wtrysków, dmuchaniem z baku (choć ostatnio brak) etc...
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  8. #58
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

  9. #59
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Informacje te wykorzystywane są przez system sterowania głównie do sterowania kątem zapłonu i przebiegiem wtrysku paliwa. Ponadto sygnał prędkości obrotowej wykorzystywany jest w takich funkcjach sterujących jak stabilizacja pracy na biegu jałowym, usuwanie par paliwa ze zbiornika, sterowanie działaniem kolektora dolotowego o zmiennej długości, określenie pracy zmiennych faz rozrządu

    Czyli:
    1) kąt zapłonu i przebieg wtrysku paliwa- zauważyłem w AD że czasy wtrysków zmieniają się proporcjonalnie do zmiany kąta zapłonu, to by się zgadzało
    2) stabilizacja na biegu jałowym- popularny nasz problem przy dojeżdżaniu, to także by rozwiązało ten problem
    3) usuwanie par paliwa ze zbiornika- również częsty problem dmuchania przy odkręceniu korka
    4) sterowanie działaniem kolektora dolotowego o zmiennej długości- popularna "grucha" przy kolektorze, mamy takie kolektory więc także by się zgadzało
    5) określenie pracy zmiennych faz rozrządu- wariator i brak mocy (dziury w obrotach) także by się zgadzało
    Ostatnio edytowane przez motofan ; 03-11-2011 o 22:00 Powód: Update
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  10. #60
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    u mnie tak samo
    nie jestem mechanikiem czy też wyuczonym elektrykiem a żałuję że się nie uczyłem w którymś z tych kierunków
    tak czy siak nasze objawy są książkowym przykładem zużytego/popsutego czujnika położenia wału korbowego
    u mnie z baku wali oparami jak głupi
    falowanie co prawda sporadyczne ale jest
    czas wtrysku mam w normie ale alfinka pali już co raz to więcej
    no i dziury w przyśpieszeniu a wymieniałem świece, fajki (przewody i cewki bez przebić), sonda ori, przepływka ori, silniczki krokowe mam 3 i 2 przepustnice hehe, usunięty kat, stożek w ori puszce K&N bez rezonatora i pipy , 2 alternatory, masy to za 20 lat będą nawet przewodzić, tak samo + z altka przez rozrusznik do aku, wszystkie objemki (nawet na kolektorze) mam skręcane
    jak to piszę to się sam śmieje co ja za głupoty nakupowałem hehe

Podobne wątki

  1. Falowanie przy 2-2,5 tyś obrotów w 16v JTDm
    Utworzone przez cuoreventi w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-06-2011, 06:49
  2. [155] Falowanie obrotów przy odpalaniu.
    Utworzone przez jedrekDSK w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-11-2010, 12:26
  3. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  4. [146] gaśnie przy dojeżdzaniu do skrzyzowania, pali się kontrolka wtrusku
    Utworzone przez komar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-03-2009, 22:53
  5. [156] 1500 rpm przy toczeniu ?
    Utworzone przez Marcin_AR w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-09-2008, 20:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory