Informacje te wykorzystywane są przez system sterowania głównie do sterowania kątem zapłonu i przebiegiem wtrysku paliwa. Ponadto sygnał prędkości obrotowej wykorzystywany jest w takich funkcjach sterujących jak stabilizacja pracy na biegu jałowym, usuwanie par paliwa ze zbiornika, sterowanie działaniem kolektora dolotowego o zmiennej długości, określenie pracy zmiennych faz rozrządu
Czyli:
1) kąt zapłonu i przebieg wtrysku paliwa- zauważyłem w AD że czasy wtrysków zmieniają się proporcjonalnie do zmiany kąta zapłonu, to by się zgadzało
2) stabilizacja na biegu jałowym- popularny nasz problem przy dojeżdżaniu, to także by rozwiązało ten problem
3) usuwanie par paliwa ze zbiornika- również częsty problem dmuchania przy odkręceniu korka
4) sterowanie działaniem kolektora dolotowego o zmiennej długości- popularna "grucha" przy kolektorze, mamy takie kolektory więc także by się zgadzało
5) określenie pracy zmiennych faz rozrządu- wariator i brak mocy (dziury w obrotach) także by się zgadzało