Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: panewka

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Po co wymieniałeś uszczelkę jak ci w silniku stukało? Pieniądze wywalone w błoto.Trzeba było silnik rozmontować i sprawdzić co się dzieje (miałbyś wtedy prawdopodobnie mniejsze koszty).
    Wału na oko nie sprawdzisz , potrzebujesz odpowiedniego narzędzia oraz danych serwisowych aby było wiadomo czy wymiary wału (owalizacja itd.) mieści się w granicach tolerancji przewidzianych przez producenta. Kupno wału na oko lub dołu silnika bez sprawdzenia to kiepski pomysł (duże prawdopodobieństwo że stracisz pieniądze).

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    przepraszam, że to napiszę, ale jak cukiernik daje fryzjerowi naprawiać samcohód, to takie rzeczy się dzieją

    verdebiancorosso

  3. #23
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar AlfaFAN
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Pińczów
    Auto
    Fiat Tempra 1.6&2.0... mam nadzieję, że wkrótce Alfa Romeo...
    Postów
    295

    Domyślnie

    Jak się nie ma miedzi, to się na du**e siedzi kolego...
    Lejesz najgorszy dostępny olej, prowadzasz się po "mechanikach", którzy nie powinni nawet maski otwierać i teraz wielkie żale, że po 5tys padła panewka ponownie. Zapewne założył nową panewkę na zryty wał, a tym razem jak jechałęś tak kilka km, to silnik nadaje się na złom. Na początek polecam uzbierać więcej miedzi i zaprowadzić do gościa, który wie co robi.

    BTW-nawet do malucha nie lałem lotosa 15w/40...
    "Nie boje się kogoś kto trenował 10000 kopnięć, boje się tego kto 10000 razy trenował jedno kopnięcie..." - Bruce Lee

  4. #24
    Tygrys.2000
    Gość

    Domyślnie

    auto kupiłem po remącie panewek osiowość wału i inne pierdoły i po przejechanych 5 tysiącach wedłuk książeczki serwisowej. wg książeczki były wymienione wszystkie panewki główne. po zakupie jadać do domu w upalny dzień wlekąc się za jakimś ciągnikiem przegrzałem silnik. ale muzyczka na ful auto jedzie nie wiedziałem ze sie gotuje dopiero kilka kilometrów za wioską sie zorientowałem zatrzymałem auto do ostygnięcia. po odpaleniu spaliny waliły przez chłodnice więc zawiozłem do mechanika do wymiany uszczelki. mechanik żetelny wymieniajac uszczelke sprawdził mi pierscienie i panewki. powiedział ze pierscienie zapieczone na 3 tłokach jeden ok, ale jedna panewka jest tylko nowa. a nie wszystkie tak jak w książeczce pisze. i ze juz są troche zurzyte zebym w dalekie podruże sie autem nie wybierał. ze koszt ich naprawy jest tak duzy ze nie opłaca mi sie więc lepiej zmienić nowy silnik. skasował 700 złoty a ja wiedząc ze panewki zajechane, i nie mając nic do stracena dałem jej czadu az tak to się skonczylo. hajs mam juz uzbierany. teraz tylko szukam dobrego silnika. albo spodu. no i oczywiscie zeby nie był jakiś z ceną z kosmosu. maie coś takiego? i jaki olej lać 10 w 40? a jaka marka? a 5 w 30 takima moja mama w nowym aucie.

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    okolice siedlec
    Auto
    alfa 156 1998 1600 ts
    Postów
    201

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlfaFAN Zobacz post
    BTW-nawet do malucha nie lałem lotosa 15w/40...
    no bez przesady, to taki sam olej jak kazdy 15W40 innej marki; ludzie nie popadajcie w paranoje... chyba ze analogicznie ktos wierzy ze płacac za vw duzo wiecej niz za konkurencyjne wozy zrobił interes zycia...
    Cytat Napisał Tygrys.2000 Zobacz post
    ale jedna panewka jest tylko nowa. a nie wszystkie tak jak w książeczce pisze.
    kolego jak sam widzisz prawdopodobnie mija sie z prawda to co w tej ksiazce masz napisane. mozna z duza dozą prawdopodobienstwa stwierdzic ze ktos przed toba miał problem z panewka korbowodową w tym samochodzie. podejrzewam ze dorobił panewke i bez jakiegokolwiek szlifu wału załozył i opchnął auto ; a tobie wszystko wyszło...

    Osobiście polecam olej 10W60 który lepiej chroni obciazone konstrukcje
    Ostatnio edytowane przez Alfaauto ; 04-11-2011 o 20:15

  6. #26
    Tygrys.2000
    Gość

    Domyślnie

    no tego to sie sam domysliłem. a olej to syntetyk czy półsyntetyk ??

Podobne wątki

  1. obrócona panewka 1.8 ts
    Utworzone przez radzik w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 30-07-2015, 18:36
  2. 2.4 jtd stuka czy to panewka
    Utworzone przez madtoc w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 21:35
  3. Obrócona panewka V6 TB
    Utworzone przez Szeldo w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-07-2011, 20:16
  4. [145] Panewka ?
    Utworzone przez Alfa145boxer w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 14-01-2011, 13:36
  5. Panewka??
    Utworzone przez kocyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 16-03-2010, 21:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory