Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: też macie problem z dobraniem lakieru??

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzysztofzok
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16V Q-tronic Distinctive
    Postów
    41

    Domyślnie

    ja wrócę jeszcze do kwestii ciśnienia...
    zwróć uwagę na ciśnienie, bo tak jak mówili przedmówcy jest ono nieraz kwestią kluczową...
    sam byłem świadkiem gdy odbierałem farbę na motocykl w mieszalni, gdy klient przede mną srebrny metalic do Corsy D, przyszedł zareklamować ze zderzakiem w ręku, że po pomalowaniu połowy jest nie taki odcień. sprzedawca się zapytał jakim ciśnieniem maluje (odpowiedź - 4 atm), wziął faceta do pomieszczenia obok, chwycił pistolet i malował ciśnieniem 2 atm i kolor wyszedł idealny! Sam nie wierzyłem (jako domorosły lakiernik), że ciśnienie może spowodować, że z jednego odcienia wychodzą 2 zupełnie różne odcienie...

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    zawsze stosujecie podkład? ja czasami zmatowię powierzchnię tak na 1500 i maluję ( gdy powierzchnia nie wielka i trzeba coś na szybko zrobić ).
    Bo teraz tak, jak się nie stosuje podkładu w tedy może wyjść faktycznie inny odcień - takie jest moje odczucie a jak wy sądzicie?

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar KamilDG
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    DG
    Auto
    AR 156 1,9jtd fl
    Postów
    295

    Domyślnie

    Zawsze podkład

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    czyli dobrze stwierdziłem że bez podkładu baza wychodzi w innym odcieniu?

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar KamilDG
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    DG
    Auto
    AR 156 1,9jtd fl
    Postów
    295

    Domyślnie

    Nie wiem zawsze daję podkład...ale wg. mnie tak...poza tym to jest zderzak więc inne tworzywo niż blacha/aluminium...

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rolek
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Wyszków
    Auto
    była 156 SW 2.4 JTD powered by cinsoft.pl
    Postów
    431

    Domyślnie

    Przed lakierowaniem robisz natrysk próbny jeśli jest duża różnica to wracasz do mieszalni niech poprawiają jeśli nie to spróbuj wycieniować sąsiadujący element.
    Są kolory których nie da się polakierować na ostro żeby nie było różnicy. Trzeba cieniować i wtedy oszukamy oko.
    Co do podkładu to ważna jest odpowiednia szarość widmowa przypisana dla każdej receptury. Przy akrylach i bazach solid to tylko krycie. Przy perłach ma duże znaczenie. Kolor wynikowy to składowa podkładu i bazy.
    Jeśli nie masz uszkodzonej powierzchni lakieru i malujesz w tym samym kolorze to nie stosujesz podkładu . Pod bazę wystarczy jak zmatowisz powierzchnie na wodę papierem 1000. 1500 jest dobry do cieniowania.
    Pokaż jakieś zdjęcie tego zderzaka w którym miejscu jest uszkodzony.

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	100_3691.jpg
Wyświetleń:	338
Rozmiar:	90.5 KB
ID:	38371Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	100_3692.jpg
Wyświetleń:	851
Rozmiar:	66.8 KB
ID:	38372Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	100_3693.jpg
Wyświetleń:	204
Rozmiar:	81.3 KB
ID:	38373uszkodzenia już nie widać.... zaraz zamieszczę foto jak wyszło po malowaniu


    uszkodzenia na błotniku są jeszcze za starego właściciela to też doprowadzę do porządku i w tedy najwyżej prze cieniuję to na błotniku
    Ostatnio edytowane przez lukas1983 ; 06-11-2011 o 15:10

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rolek
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Wyszków
    Auto
    była 156 SW 2.4 JTD powered by cinsoft.pl
    Postów
    431

    Domyślnie

    Jakby błotnik był nie uszkodzony to można łatwo to zgubić cieniując do przetłoczenia na błotniku

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    dolnośląskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS DOBRY ROCZNIK 2000
    Postów
    46

    Domyślnie

    Łatwo jeśli ma się doświadczeni,bo inaczej wyjdzie wielka lipa.
    Zasadniczo nie lakieruje się metalików na ostro.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Miałem ostatnio podobny problem. Poszedłem do sklepu lakierniczego z puszką na której ten sam sprzedawca napisał dane lakieru po lakierowaniu błotnika okazało się że miejsce malowane jest odrobinę ciemniejsze. <iałem po prostu pecha bo szansa na dobranie odpowiedniego koloru była 50/50 a to dlatego że lakier o nr A309 (o ile dobrze pamiętam) jest w dwóch odcieniach. Teraz wiem że należy brać wzornik i sprawdzać na samochodzie. Na razie zostawiłem tak jak jest ale na wiosnę poprawię
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

Podobne wątki

  1. [159] Problem z dobraniem miski olejowej
    Utworzone przez Predator92 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-12-2015, 13:00
  2. Problem z dobraniem zaworu turbiny
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale GT
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 21-07-2013, 14:53
  3. Problem z dobraniem uszczelki pokrywy zaworów V6..
    Utworzone przez olegunar27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-04-2011, 13:26
  4. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-04-2011, 21:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory