Strona 9 z 52 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516171819 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 519

Temat: Falowanie przy toczeniu i dojeżdzaniu do świateł bliższe rozwiązaniu

  1. #81
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    Cytat Napisał motofan Zobacz post
    Właśnie wykonałem reset, po resecie obroty stoją na 880 obr/min. Wyłączam kluczyk, właczam silnik i obroty trzymają 2000 obr/min i nie wiem co jest. Reset wykonywałem na rozgrzanym silniku.
    czekałeś przy resetowaniu do włączenia wentylatora?

  2. #82
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    ja po samej wymianie też miałem dość wysokie obroty, ale spadały po jakimś czasie
    zrób reset jeszcze raz i powolutku

  3. #83
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    coś robicie źle, ja robię na zimnym silniku reset, wyłączam zapłon na 90s, włączam zapłon, sprawdzam czy parametr fra/tra się skasował, zapalam i czekam do tiku temperatury (włączenia wentylatora)
    (trwa to około 10minut), w trakcie adaptacji nie wolno nawet musnąć pendała gazu!!!!!
    nigdy nie miałem żadnych problemów z obrotami po resecie

  4. #84
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    nie nie nie
    ja po samym zamontowaniu czujnika tak miałem
    po resecie dzisiejszym jest juz bajka
    super się jeździ...
    jadę, puszczam gaz
    obroty na 1100 i czekają na mnie aż się zatrzymam
    wtedy na ~800 i drgają sobie równo z sondą
    sonda w górę to obroty o ok 50rpm w górę
    sonda w dół o obroty o 50 rpm w górę
    wszystko na kompie sprawdzałem
    zero błędów jak zwykle i czasy wtrysków na 2,5 - 2,7 !!
    do tego silnik na wolnych nie drga nic
    a wcześniej kierownica latała jak głupia

  5. #85
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Kiepas i zaviaseq i teraz będzie ciekawe doświadczenie. Silnik już chodzi jak ma chodzić, obroty trzymają się 840-880.

    Najpierw kiepas- tak czekałem do włączenia się wentylatora nawet kilka razy. TRA zmieniało swoją wartość.
    Zaviaseq- wykonałem jeszcze raz reset i adaptacje i pomogło.

    Dlaczego pomogło? ponieważ poczekałem aż silnik ostygnie i zrobiłem jeszcze raz reset i adaptacje na spokojnie. Po prostu drugi reset wykonałem na gorącym silniku i pewnie to było powodem.

    Zaviaseq- odnośnie rezonatora, filtra powietrza i zasysanego powietrza słów kilka. Wykonałem test o którym rozmawialiśmy. I teraz:

    -Odpiąłem rurę przed przepływomierzem aby do przepływomierza wpadało swobodnie powietrze
    -Nałożyłem na przepływomierz cieniutką chusteczkę aby nie leciał do niego syf
    -W takim stanie wykonałem reset i adaptacje
    -Po adaptacji zdjąłem z przepływomierza cieniutką chusteczkę.
    -Moment zdejmowania chusteczki spowodował że silnik się zająknął jakby chciał zgasnąć, po chwili podniósł obroty
    -Obroty silnika spadły z 880 na 760/800. Silnik jakoś inaczej zaczął chodzić, stał się anemiczny, nie reaguje na gazowanie, jest spowolniony. Po lekkim gazowaniu i puszczeniu pedału gazu, silnik lekko się trzęsie, po puszczeniu gazu obroty spadały do 600, przechodził pomału przez 760 i zatrzymywał się na 800. Czasy wtrysków analogicznie zaczynały się od 2.9 przy 760obr/min i kończyły na 3.0/3.1ms przy 800obr/min.
    -Wyłączyłem zatem silnik i uruchomiłem ponownie, obroty trzymają się na poziomie 2000 i nie chcą spaść.
    -TRA z plus spadło na minus i wynosi -7782
    -Zaniepokojony pracą silnika zakładam rurę na przepływomierz czyli powracam do oryginalnego stanu i robię ponowny reset na tej samej temperaturze silnika, czyli na gorącym.
    -Po resecie silnik zachowuje się tak samo, puszczenie gazu powoduje lekkie krztuszenie silnika.
    -Silnik nie reaguje dynamicznie na gazowanie. Po puszczeniu gazu, obroty jak wcześniej, schodzą najpierw do 500 i pomału podnoszą na 770/800. Przez moment kiedy obroty mają około 770, czasy wtrysków schodzą na 2.9ms.
    -TRA dalej na minusie i wynosi -7782
    -Wyłączyłem zatem silnik i uruchomiłem ponownie, obroty trzymają się na poziomie 2000 i nie chcą spaść.
    -Odczekałem aż silnik się schłodzi, uruchamiam ponownie na chłodnym silniku i obroty nadal trzymają 2000.
    -Robię zatem reset jeszcze raz, tym razem na chłodnym silniku, czekam do zmiany TRA i tiku temp,
    -TRA powraca na plus +58000
    -Praca silnika się stabilizuje, silnik reaguje na gaz, po puszczeniu gazu obroty spadają powoli do 880.

    Jednak Zaviaseq zdjęcie rury przed przepływomierzem zmienia coś w pracy silnika, tylko że ja robiąc to chaotycznie zwaliłem sprawę. Przede wszystkim źle zrobiłem że reset zrobiłem z chusteczką na przepływomierzu a w czasie trwania adaptacji chusteczkę zdjąłem. Na pewno zdjęcie i przyłożenie chusteczki zmienia pracę silnika bo silnik przy założeniu bądź zdjęciu chusteczki jąka się.

    Porównując pracę z filtrem i bez, trudno zauważyć żeby jakoś czasy wtrysków się drastycznie zmieniły, porównałem że różnica wynosi 0.1ms.

    Najciekawsze jest to że TRA po zdjęciu rury przed przepływomierzem zmieniło się z +58000 na -7782.

    ---------- Post added at 21:12 ---------- Previous post was at 21:03 ----------

    zaviaseq ty masz odłączony rezonator lub zamontowany jakiś stożek?
    mam rozumieć że wymiana u Ciebie czujnika położenia wału pomogła?
    ja po ostatnim resecie odczułem że obroty lepiej się trzymają, teraz jak auto się toczy to nie ma bynajmniej póki co falowania, ale wiadomo trzeba odczekać. Zobaczę jutro rano czy na zimnym przy toczeniu się faluje. Dziś póki co na gorącym silniku przy toczeniu nie zafalował ani razu.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  6. #86
    Użytkownik Romeo Avatar maciekm88
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Słupsk/Kępno
    Auto
    156 2.4 JTD 2003r
    Postów
    799

    Domyślnie

    dobrze że się uporałeś z falowaniem dziś na spocie tak się zastanawialiśmy ile razy będziesz robił jeszcze tego reseta

  7. #87
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Heh maciek z kwestią naprawienia falowania to trzeba poczekać. Jutro zrobię kilometrarz to się okaże czy nie powróci. Na pewno chwilę po samej adaptacji falowania przy toczeniu nie było, po dwóch kilometrach coś tam próbowało się dziać, zobaczę jutro jak będzie na zimnym rano.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  8. #88
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    ja podmieniłem przepływkę na zamiennik który dostałem w spadku od kumpla, kupił kiedyś do fiata i nie pasował
    bez adaptacji , falowanie trochę zmalało na lpg, odzyskał trochę mocy, równiej pracuje
    jutro przejadę więcej km to napisze coś więcej
    na przepływce jest tylko nr boshowski, nie mam pojęcia co to jest, kosztował 170zł

    a u was jak po wymianie tych czujników?

  9. #89
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Kilka przeplywomierzy przezucilem i w koncu kupilem dedykowanego boscha co tylko wplynelo pozytywniej na spalanie ale falowania nie uleczylo nawet troche.Zawsze po podpieciu jakiegos czujnika typu sonda czy krokowego przez kilkadziesiat km nie bylo falowania do ostatecznego zaadoptowania.Pozniej klapa
    Ciekawe jak tam u pana motofana?

  10. #90
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    u mnie niby byla poprawa, aż się nie zaadaptował
    dziś zamieniłem krokowiec z starej przepustnicy i zrobiłem zrzuty TRA,
    które najpierw pokazało coś ponad +7ms a po resecie przepustnicy i wymianie krokowca trzymało się +3,8ms skacząc od 0
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.JPG
Wyświetleń:	84
Rozmiar:	92.0 KB
ID:	38660
    przejażdżka i od razu falowanko... ale nie zawsze. potrafiłem podjechać 10 razy do skrzyżowania i była bajka
    za 11 falowanie
    jest jeszcze możliwość że oby dwa krokowce są du.nięte
    ten co dziś włożyłem to na pewno miał wytarte ścieżki
    ten co montowałem jakiś czas temu nie wiem, ale go rozbiorę niebawem

Podobne wątki

  1. Falowanie przy 2-2,5 tyś obrotów w 16v JTDm
    Utworzone przez cuoreventi w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-06-2011, 06:49
  2. [155] Falowanie obrotów przy odpalaniu.
    Utworzone przez jedrekDSK w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-11-2010, 12:26
  3. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  4. [146] gaśnie przy dojeżdzaniu do skrzyzowania, pali się kontrolka wtrusku
    Utworzone przez komar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-03-2009, 22:53
  5. [156] 1500 rpm przy toczeniu ?
    Utworzone przez Marcin_AR w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-09-2008, 20:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory