Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 107

Temat: Skoki temp silnika - spalanie ?

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    147 1.9 JTD 115KM
    Postów
    52

    Domyślnie

    Cytat Napisał go_west Zobacz post
    Zmierzam do tego że co samochód to inna filozofia, pytanie tylko jak powinno być w Alfie? (u mnie j.w - powolne ruch w górę, brak osiągania 90*)
    Właśnie o to pytam, bo w każdym innym samochodzie którym jeździłem, temp osiągała 90*C i sztywno trzymała się tej wartości, jednak w alfie inaczej

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    Witam,
    u mnie trzyma caly czas (na wskaźniku) 80 st. - nie faluje - sprawdzę FES-em czy to wskaźniki czy tak faktycznie pokazuje.

  3. #33
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    U mojej żony w AR147 chyba jest oryginalny jeszcze termostat i pracuje tak, że wskazówka przekracza ostatnią kreskę przed 90st (zaznaczyłem na czerwono) i spada do połowy drogi pomiędzy ostatnią kreską i wcześniejszą (zielono) i tam stoi zwykle. Jak się go pogoni to znowu przekroczy te kreskę by po jakimś czasie znowu opaśc do poziomu "zielonego".



    P
    S
    W 159 stoi na 90st ale to jest już inny termostat itd.
    Ostatnio edytowane przez aro_1977 ; 07-11-2011 o 09:54

  4. #34
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    no to wygląda na to że ciebie też czeka wymianka skoro tak sobie temp skacze
    albo czujnik wariuje i stąd te dziwne skakanie wskazań
    sprawdzić pod lapkiem jaką temp wskaże program








  5. #35
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Ona sobie nie skacze tak od sobie, tylko tak jak napisałem, przy nagrzewaniu dochodzi do czerwonego po czym spada i stoi na zielonym. Jak przycisnę go trochę to znowu do czerwonego dojdzie i spadnie do zielonego jak się jazda uspokoi. Z tego co pamiętam w oryginale termostat otwierał się na 82st?

  6. #36
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał aro_1977 Zobacz post
    Z tego co pamiętam w oryginale termostat otwierał się na 82st?
    nie wiem jaki masz
    czy 82 czy 88








  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar Glovash
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    CSW w PO
    Auto
    Clio IV GT, A4 B8, Leon
    Postów
    513

    Domyślnie

    u mnie jest podobnie jak u kolegi ARO_1977, jednak u mnie w korkach, lub przy deptaniu nieraz przekracza 90 st., ale jak się po chwili wyjedzie np. za miasto i włączy ogrzewanie np. na 23 st. to wskaźnik spada na ok 75-80 st.

    Opowiedziałem to dziś koledze mechanikowi i powiedział, że gdyby był termostat walnięty to by się w ogóle nie dogrzewał...
    Powiedział, że może "ten typ tak ma" i jedynie może pomóc wsadzić kawałek kartonu za chłodnicę ( trochę przestarzałe metody rodem z dużego fiata..) i zobaczyć jakie będą efekty i ewentualnie wtedy wymienić termostat jak ...
    Co auto to inny przypadek..

  8. #38
    Fasola
    Gość

    Domyślnie

    Nie kolego "ten typ tak nie ma" jestem świeżo po wymianie termostatu bo miałem podobnie że miał problem mi sie dogrzać do 90st. 80st. to było max a przy szybszej jeździe spadało do 70st.+ długi czas nagrzewania. Teraz dosłownie 2-3km i mam 90st. i trzyma sie ta temp. cały czas nie zależnie od predkości...no i ciepełko w środku i najważniejsze że spalanie też spadło.

  9. #39
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    jak ty jedziesz kolego Fasola że po 3 km masz 90st ?? Jakie obroty i jaka droga te 3km (korki, górki skrzyżowania) ????

  10. #40
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    No jak ?
    Dwa kilometry w korku.
    Moja Bella

Podobne wątki

  1. Termostat / wskazówka temp / spalanie / 1,9 JTD
    Utworzone przez neromax w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-01-2016, 09:58
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 12:05
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-12-2013, 14:58
  4. [159] Skoki Temp. do 130 i powrót do 90
    Utworzone przez Alus w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 01-07-2012, 20:33
  5. [156] temp cieczy chłodzącej a temp rzeczywista silnika
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2008, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory