Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 88

Temat: Prośba o sprawdzenie parametrów

  1. #61
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Witam!
    Zrobiłem logi wg instrukcji. Mam duże spalanie i błąd P1238 (zbyt niski sygnał), wyskakuje mi MCSF i po skasowaniu znów powraca. Jest cały czas. Zauważam jednak pewną prawidłowość (tak mi się wydaję) w występowaniu tego błędu, a mianowicie w zimę i teraz ja się zrobiło chłodno były przymrozki - wywaliło mi błąd i nie mogę go skasować. Na wiosnę i w lato błędu nie ma, przynajmniej nie mam MCSF bo interfejsy kupiłem niedawno i nie wiem czy był w pamięci wcześniej. W tamtym roku przez całą zimę go miałem a zniknął przy zmianie opon na letnie Teraz od nowa się zaczyna...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ad 1 zimny silnik.jpg
Wyświetleń:	82
Rozmiar:	108.1 KB
ID:	37888   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ad 2.jpg
Wyświetleń:	71
Rozmiar:	101.0 KB
ID:	37889   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ad 3.jpg
Wyświetleń:	70
Rozmiar:	95.8 KB
ID:	37890   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ad 1 ciepły silnik.jpg
Wyświetleń:	65
Rozmiar:	106.4 KB
ID:	37887  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez Kondi ; 31-10-2011 o 11:47

  2. #62
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    u mnie temat zbyt duzego spalania mozna uznac za zakonczony

    powodem byl....... ale o tym w dalszym watku

    kazdy kto bedzie miec podobny problem powinien przesledzic ten temat

    Zaczelo sie od zbyt duzego spalania rzedu 10 litrow w miescie i 7 w trasie, sprawdzalem przeplywki 3 sztuki, zawsze bylo to samo co dziwne dalej smigam na oryginale boscha z 2001 roku - 170 tys przejechane i sie okazuje ze jest dobra, temat dalej rozwijalem i EGR i tutaj zero roznicy w dawkach zalepiony czy nie to samo (ostatecznie chyba jednak go zaslepie), potem byl overboost - tez dobry, turbina - pompuje dobrze, wszystkie inne parametry sa w porzadku, dawki byly dalej za duze i tutaj musze powiiedziec ze dawki na wolnych obrotach duzo juz mowia o spalaniu i wtryskach, rozgrzany silnik powinno byc 3-6 i nie wiecej, ostatecznie zrobilem probe przelewowa i wyszlo ze jeden wtrysk lał - ostatni przelewal 3 razy wiecej nie poprzednie, chcialem jechac na regeneracje - a tu drogo, tutaj nie wykrecali wtryskow tylko chcieli od razu wykrecone, postanowilem ze kupie jakis wtrysk na allegro i zobacze jaka bedzie reakcja, wykrecilem wymienilem, sprawdzam dawki - widac roznice od razu , przy 40 stopniach temp silnika bylo cos okolo 6mg/i i spadalo w dol, poprzednio mialem cos okolo 9-11, pierwsza jazda i tesotwanie wiekszy power odczuwa sie przy wciskaniu gazu wciskanie w fotel, wczesniej tego nie bylo i teraz jazda trasa Walcz-Człuchów-Chojnice-Koscierzyna-Gdansk spalil jakies 12-13 litrow co dalo przy 220 km jakies 6 litrow na 100 co moim zdaniem jest spalaniem optymalnym dla tego silnika, komp srednie spalanko pokazal po tej trasie 5.9-6.0 l/100 km, czyli jednoznacznie u mnie problemem byl wtrysk ktory podmienilem na taki z allegro za 120 zyla, moze pozniej ten swoj podesle na czyszczenie i ponownie go wloze
    Co dziwne wtrrysk na 170 tys przebiegu wygladal na idealny z zewnatrz, zero korozji na rozpylaczu, zero przeciekow na podkladce miedzianej tylko ten przelew
    wymiana wtrysku dala wieksza moc, auto juz tak nie zamula, okolo 2-3 tys obrotow juz jest wciskanie w fotel co jest typowa rzecza dla turbodiesli

    polecam moj temat wszyskim ktorzy maja problem ze zbyt duzym spalaniem

  3. #63
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    @zasit u mnie jest niby wszystko dobrze na rozgrzanym silniku dawka praktycznie równiutko 3mm/i, na zimnym 7 (temp. 45st.). Z tego co sam potrafię ocenić wydaje mi się że u mnie jest trochę duża dawka gazolu przy przyspieszaniu - pow. 60mm/i i może lekkie przeładowanie - max 150 mBar ale też nie w każdym zakresie obrotów. To tylko moje wnioski bo nigdy nie czytałem logów (robiłem je pierwszy raz).

    U Ciebie też wywalało błąd P1238 i komunikat MCSF? Ja mam go aktualnie cały czas i nie wiem co go powoduje. Można sprawdzić w jakiś sposób EGR za pomocą FES-a. Miałem czyszczony już ze 3 razy w przeciągu 35 tys. km i zaślepiony dedykowaną blaszką do 16v ale nigdy sam go nie czyściłem i nie jestem pewny czy jest dobrze wyczyszczony i czy przy tym nikt mi go nie uszkodził :/

    Pzdr.

  4. #64
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    293

    Domyślnie

    No to kolego zasit zrób logi na nowym wtrysku dla potomności
    Z góry dzięki

  5. #65
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    up...

  6. #66
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kondi Zobacz post
    Można sprawdzić w jakiś sposób EGR za pomocą FES-a
    kolego kondi weź odkręć ten egr, podepnij wtyczkę, połącz się przez Fesa (F10) potem akuratory(testy) (F6) i wybierasz zawór egr i Wykonaj (F10) w tym czasie patrzysz na grzybka egr-a czy się wysuwa... Można jeszcze egr podpiąć prosto pod akumulator...

  7. #67
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    zalaczam pomiary po wymienie jednejgo wtrysku - wtrysk nie wiadomo jakiej byl jakosci ale widac poprawe o ile na jalowych dawka byla 10-12 to teraz jest juz znaczniej mniej i zaczyna sie od 7, powinno byc cos okolo 5 na zimnym i okolo 3-4 na juz rozgrzanym to wtedy jest idealnie, stary wtrysk dam do regeneracji i byc moze kiedys uda mi sie go znowu wstawic
    Attached Files Attached Files

  8. #68
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    daj znać czy zmieni się spalanie

  9. #69
    DZG
    Gość

    Domyślnie

    oceni ktoś może moje logi
    1,9 jtd 16v 150ps

    logi styczeń 23.rar

  10. #70
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    u mnie spalanie spadlo ale dalej nie jest to co powinno byc w miescie okolo 10 litrow spala , wiem ze mozna nizej zejsc

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  4. Sprawdzenie parametrów programu ALFAOBD
    Utworzone przez samsung12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-12-2011, 21:52
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory