Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 41

Temat: Lpg-ceny

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa 156 1.8 t.s 144km & Alfa 159 1.8MPI 140km
    Postów
    373

    Domyślnie

    Dobry temat, własnie niedawno stałem przed dylematem montowac gaz czy nie, z pomocą przyszła mi ciekawa strona gazeo.pl a dokładniej kalkulator który uwzglednia wszystkie dodatkowe koszty (np. paliwo na rozruch, przeglady, wymiany filtrów itp), po wspisaniu i wyliczeniu wszystkich kosztów, wyszło ze instalacja zwroci sie po około 3 latach i 2 miesiacach przy obecnych cenach, więc moim skromnym zdaniem zakładanie gazu przy dzisiejszych cenach nie jest opłacalne, autem bede jezdził moze 4 czy 5 lat max wiec bez sensu, nie biore juz nawet pod uwage spadku mocy auta na gazie i awarii zwiazanych z instalacja gazowa.

    ps. gdyby gaz był po 1,70zł to inna bajka.
    Ostatnio edytowane przez Alfa156bb ; 09-11-2011 o 15:13

  2. #22
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    To jakie ty robisz przebiegi że masz taki długi czas zwrotu instalacji?
    Moja Bella

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Jakiego spadku mocy?????????????
    Do setki na gazie i na PB mam to samo.
    Ten kalkulator jest nic nie wart, wystarczy zaznaczyć koszt serwisowania sekwencji i nagle z 9400 oszczędności zrobiło się 7500 w okresie 3 lat, a i mi wyszło że zwróci się w 8 miesięcy
    A robię tylko 1700 na misiąc

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Jeśli ktoś robi małe przebiegi, i ma zamiar kupić bardzo drogą instalację a na dodatke będzie jeździł zazwyczaj krótkie odcinki to mało się to będzie opłacało. Przyczyna jest prosta - silnik potrzebuje w lecie około 1-2km by osiągnąć temperaturę, w której instalacja się włączy. W zimę ten odcinek wydłuży się dwukrotnie.

    Ja u sebie tego spadku mocy nie poczułem mimo że hamownia go wykazała, aczkolwiek moment zmienił się niezauważalnie przez co realnie nie czuć by auto było na gazie bardziej ospałe niż na benzynie. To już nie te generacje instalacji LPG żeby po przełączeniu na gaz połowa koni gdzie się rozbiegła
    Ostatnio edytowane przez drift-r ; 09-11-2011 o 20:55

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Jak ostatnio mierzyłem to jakieś 7,5 na tym i tym wyszło, co prawda bardzo marne warunki bo przy 0 na letnich trochę łysych ale poszło. wykres mojej silnika na LPG jest na forum, strata to 0,5 konia i 1 Nm, ale za to moment jest 400 obrotów niżej (oczywiście jak gaz jest wyregulowany dobrze- mierzył stary właściciel). Ja ja zmierzę latem, jak założę parę zabawek, powinno być około 215 koni i moment dużo lepszy w dole

    Znam kola co do Golfa IV założył gaz, 75 koni przelot roczny 7 tysi, po trzech latach silnik zarżnięty i jeszcze chciał uznania jakiejś gwarancji
    Z tym że to była instalacja zakładana w "Stodole", jemu to się na pewno nie opłaciła


    Alfa156bb To ile ty kilosków miesięcznie robisz, bo to jakieś małe wartości będą jak ci pokazało tyle czasu??????????

    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 09-11-2011 o 21:15

  6. #26
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    silnik potrzebuje w lecie około 1-2km by osiągnąć temperaturę, w której instalacja się włączy. W zimę ten odcinek wydłuży się dwukrotnie.
    Mam tak samo .
    Teraz chłodniej ale różnicy nie zauważyłem dystans do przełączania taki sam .
    Ciągle na tych samych światłach (skrzyżowanie) się przełącza.
    Moja Bella

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    U mnie instalacja jest ustawiona na 35 stopni, albo 30 i latem wystarczy kilometr, teraz jakieś 700 metrów więcej, jak było -7 to po blisko 3 kilosach zaskoczyło LPG. Wiec u mnie to czuć

  8. #28
    maryla
    Gość

    Domyślnie

    Stary zdecydował się na założenie sekwencji do mojej alfy .wiem że przełączanie zależy od temperatury zdecydowałam się na pokrowiec na chyba reduktor i mam nadzieję zmniejszyć zużycie benz. do minimum

  9. #29
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Przy rozsądnym korzystaniu z auta gdy jest zimne można temperaturę przełączenia instalki obniżyć . Ja mam minimum dopuszczalne przez oprogramowanie (20 kilka stopni). Gazownicy ustawiają to na ponad 30 bo nie wiedzą jaka będzie kultura obsługi takiego auta.
    Gdy ustawi się zbyt nisko to nie służy to membranoma i parownik może zamarznąć.
    A może się tak stać gdy ostro dajemy gazu - im większa duża ilość rozprężanego gazu tym większe oziębienie parownika i większe obciążenie zimnych membran. Przy delikatnej jeździe ten margines można przesunąć.

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Przy rozsądnym korzystaniu z auta gdy jest zimne można temperaturę przełączenia instalki obniżyć . Ja mam minimum dopuszczalne przez oprogramowanie (20 kilka stopni). Gazownicy ustawiają to na ponad 30 bo nie wiedzą jaka będzie kultura obsługi takiego auta.
    Gdy ustawi się zbyt nisko to nie służy to membranoma i parownik może zamarznąć.
    A może się tak stać gdy ostro dajemy gazu - im większa duża ilość rozprężanego gazu tym większe oziębienie parownika i większe obciążenie zimnych membran. Przy delikatnej jeździe ten margines można przesunąć.

    Mała poprawka membrany nie zamarzną bo sterownik przerzuci na Pb, a zimny gaz szkodzi najbardziej wtryskom. Wracając do tematu u mnie gaz troszkę spadł z ceny co bardzo mnie cieszy!

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Ceny przeglądòw w ASO
    Utworzone przez kgv166 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-12-2011, 17:17
  2. Alfa 156 2.5 V6 - ceny
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-07-2010, 17:10
  3. ceny LGP nad morzem
    Utworzone przez rekwir w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-07-2009, 14:49
  4. Ceny szrotow vs ceny aso
    Utworzone przez Tuti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-01-2007, 00:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory