Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: 156 Selespeed. BRAK 3,4,5 biegu

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie 156 Selespeed. BRAK 3,4,5 biegu

    Witam,
    kupiłem 156 2.0 Selespeed 00r z uszkodzonym silnikiem. Po remoncie silnika[demontaż/montaż] odpaliłem pojazd i mam jedynie biegi 1,2 i wsteczny. Kontrolka skrzynii mruga na czerwono, cyferki od biegów również mrugają. Poziom oleju w układzie SS prawidłowy[nowy olej], skrzynia zalana prawidłowo podobnie jak wszystkie inne płyny. Przy demontażu skrzynia była ściągana z silnika. Wszystkie podzespoły są te same co przed remontem. Jeszcze przed remontem biegi działały wszystkie albo na pewno 4 do przodu bo sprawdzałem[nie pamiętam czy 5 była, ale na pewno był 3 i 4 bieg].
    Wie ktoś co mogło by być przyczyną takiej sytuacji? Kalibracji chyba nie trzeba robić bo wszystkie podzespoły są identyczne i wszystko tak samo zlożone? Czy może jednak jest to wina nie skalibrowanego sprzęgła? Dodam, że "city" działa, manetki przy kierownicy działają, pompa ciśnieniowa działa[załącza się przy otwieraniu drzwi i po dłuższym postoju pracuje dłużej]. Dodatkowe pytanie- czy w selespeedzie jest tak samo jak w automatach tj. po wrzuceniu 1 biegu i puszczeniu hamulca powinien pojazd powoli zaczynać się poruszać do przodu[bez gazu]? U mnie nie porusza się.
    Dzięki z góry.

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    Nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie ?!

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Co do ruszania bez gazu, to odpowiedź brzmi NIE, nie ruszy bez dodania gazu, bo to nie jest tylko automat ale selespeed, czyli sekwencyjny z możliwością zmiany manualnie przez Ciebie biegów. Co do wyjęcia silnika, domyślam się że skrzynię także zdemontowali by go wyjąć,więc musisz zrobić tzw, przyuczanie biegów. Czyli programowanie od nowa , wrzuca Ci tylko 1i2 bo jest w trybie serwisowym, żebyś się mógł dotoczyć do jakiegoś mechanika.

  4. #4
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Dokładnie tak jest jak woland pisze.No i pewnie zapowietrzone sprzęgło.
    Woland odezwij się do mnie .
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    Co do ruszania bez gazu, to odpowiedź brzmi NIE, nie ruszy bez dodania gazu, bo to nie jest tylko automat ale selespeed, czyli sekwencyjny z możliwością zmiany manualnie przez Ciebie biegów. Co do wyjęcia silnika, domyślam się że skrzynię także zdemontowali by go wyjąć,więc musisz zrobić tzw, przyuczanie biegów. Czyli programowanie od nowa , wrzuca Ci tylko 1i2 bo jest w trybie serwisowym, żebyś się mógł dotoczyć do jakiegoś mechanika.
    Co dokładnie oznacza "programowanie" ? Masz na myśli zaprogramowanie sterownika SS od nowa? Oczywiście w tym wypadku tylko ASO czy niekoniecznie? W przypadku odpowietrzenia również tylko ASO?
    BTW- remont robiłem sam, spod maski wszystko zostało wyrzucone włącznie ze skrzynią.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    ASO w tym wypadku nie jest konieczne, możesz znaleźć kogoś zorientowanego w tych skrzyniach, czyt.( z doświadczeniem), kto się tym zajmuje i miał z taką skrzynią do czynienia,bo nie każdy umie i dobrze zrobi. Ja osobiście znam tylko jeden zakład który się podjął naprawy tej skrzyni, ale jest w Łodzi więc trochę daleko jak dla Ciebie. Popytaj na forum może są jacyś fachowcy bliżej Ciebie. Skrzynię musisz na nowo zaprogramować, to już wyższa szkoła władania śrubokrętem i komputerem.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Homer155
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta 2.0 JTDm QV-Line TCT
    Postów
    111

    Domyślnie

    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    ASO w tym wypadku nie jest konieczne, możesz znaleźć kogoś zorientowanego w tych skrzyniach, czyt.( z doświadczeniem), kto się tym zajmuje i miał z taką skrzynią do czynienia,bo nie każdy umie i dobrze zrobi. Ja osobiście znam tylko jeden zakład który się podjął naprawy tej skrzyni, ale jest w Łodzi więc trochę daleko jak dla Ciebie. Popytaj na forum może są jacyś fachowcy bliżej Ciebie. Skrzynię musisz na nowo zaprogramować, to już wyższa szkoła władania śrubokrętem i komputerem.
    Czytam ten wątek i tak zapytam z ciekawości co masz na myśli pisząc że skrzynię trzeba zaprogramować na nowo ? Co jej się mogło stać od samego demontażu i montażu , to że trzeba wykonać kalibrację sprzęgła to się zgodzę ale nic poza tym , sterownik selespeeda raczej nie ma prawa stracić danych w wyniku demontażu skrzyni.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    Cytat Napisał Homer155 Zobacz post
    Czytam ten wątek i tak zapytam z ciekawości co masz na myśli pisząc że skrzynię trzeba zaprogramować na nowo ? Co jej się mogło stać od samego demontażu i montażu , to że trzeba wykonać kalibrację sprzęgła to się zgodzę ale nic poza tym , sterownik selespeeda raczej nie ma prawa stracić danych w wyniku demontażu skrzyni.
    Homer155 uprzedziłeś mnie bo dokładnie to samo pytanie mi się nasunęło jeszcze na myśl- co mogłoby się stac ze sterownikiem przy demontażu skrzynii ?! Jedyne co było robione przy demontażu silnika przy skrzynii to odpięcie instalacji elektrycznej, odłączenie skrzyni od silnika oraz odkręcałem ten gruby czarny zbiorniczek na aktywatorze żeby wyssac resztki starego płynu. Nic więcej nie robiłem i na chłopski rozum to moim zdaniem wszystko powinno działac normalnie po złożeniu...no ale jednak tak nie jest....

    Ponadto rozmawiałem z serwisantem w ASO i mi mówił, że SS normalnie zalewa się plynem i nic nie odpowietrza- czy ktoś ma 100% info czy ten układ powinien byc odpowietrzony i jak wygląda ewentualna procedura odpowietrzania?

    Może ktoś zna kogoś ze Śląska, kto ma pojęcie o SS? Byle nie Bielsko bo za daleko. Okolice Będzina/Sosnowca/Katowic

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Homer155
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta 2.0 JTDm QV-Line TCT
    Postów
    111

    Domyślnie

    Cytat Napisał majersco Zobacz post
    Homer155 uprzedziłeś mnie bo dokładnie to samo pytanie mi się nasunęło jeszcze na myśl- co mogłoby się stac ze sterownikiem przy demontażu skrzynii ?! Jedyne co było robione przy demontażu silnika przy skrzynii to odpięcie instalacji elektrycznej, odłączenie skrzyni od silnika oraz odkręcałem ten gruby czarny zbiorniczek na aktywatorze żeby wyssac resztki starego płynu. Nic więcej nie robiłem i na chłopski rozum to moim zdaniem wszystko powinno działac normalnie po złożeniu...no ale jednak tak nie jest....

    Ponadto rozmawiałem z serwisantem w ASO i mi mówił, że SS normalnie zalewa się plynem i nic nie odpowietrza- czy ktoś ma 100% info czy ten układ powinien byc odpowietrzony i jak wygląda ewentualna procedura odpowietrzania?

    Może ktoś zna kogoś ze Śląska, kto ma pojęcie o SS? Byle nie Bielsko bo za daleko. Okolice Będzina/Sosnowca/Katowic
    Na aktywatorze masz odpowietrznik (taka wystająca śruba na wkrętak płaski i kluczyk 7 lub 8 nie pamiętam) zalewasz płyn odkręcasz odpowietrznik jak się pokaże olej w nim to zakręcasz to tyle odnośnie odpowietrzania. Posprawdzaj dokładnie wszystkie złącza elektryczne a w szczególności to duże pod półką akumulatora w nim potrafi robić się przerwa w instalacji.Na własnym doświadczeniu wiem że nic się nie dzieje ze sterownikiem selespeeda po jego odłączeniu bo nie raz go rozłączałem i nie było problemów po ponownym podłączeniu.

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    Cytat Napisał Homer155 Zobacz post
    Na aktywatorze masz odpowietrznik (taka wystająca śruba na wkrętak płaski i kluczyk 7 lub 8 nie pamiętam) zalewasz płyn odkręcasz odpowietrznik jak się pokaże olej w nim to zakręcasz to tyle odnośnie odpowietrzania. Posprawdzaj dokładnie wszystkie złącza elektryczne a w szczególności to duże pod półką akumulatora w nim potrafi robić się przerwa w instalacji.Na własnym doświadczeniu wiem że nic się nie dzieje ze sterownikiem selespeeda po jego odłączeniu bo nie raz go rozłączałem i nie było problemów po ponownym podłączeniu.
    No jest taka śrubka- jak będę w robocie to zrobię jak mówisz. Złącza porozpinam jeszcze raz wszystkie, ale wątpię żeby to był problem. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły proszę pisac

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 24-08-2021, 13:00
  2. Selespeed 2.0 JTS- Nie wrzuca biegu
    Utworzone przez soja_gt w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-12-2014, 17:36
  3. Brak biegu wstecznego - selespeed
    Utworzone przez jaro1984 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-07-2014, 19:25
  4. brak płynnego zmiany biegu selespeed
    Utworzone przez alfa 147 2.0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-04-2014, 14:07
  5. Selespeed. Brak drugiego biegu po zmianie oleju.
    Utworzone przez tomekdominik w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-11-2009, 18:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory