Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 38

Temat: Odpowietrzenie skrzyni korbowej - odma

  1. #1
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie Odpowietrzenie skrzyni korbowej - odma

    Pytanie jest czy odma przed wejściem do dolotu ma ssać czy dmuchać.

    Wiem po co jest i czemu przeciwdziała. Dzisiaj postanowiłem zerknąć sobie tu i tam w silniku. Między innymi do dolotu. Widzę że z odmy idzie troszkę oleju w dolot. Śladowe ilości ale trochę śliskie ścianki są. Wiem że to nie problem ale przy okazji wydało się że mi do odmy ssie powietrze....... Na wolnych obrotach lekko zasysa powietrze do rurki. Nie wiem czemu. I skoro ssie to skąd wilgotne ścianki dolotu? Coś jest nie tak? Bo zdębiałem.
    Mam 2.0V6TB ale to zagadnienie dotyczy każdego silnika.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    z odmy zawsze wylatuje do dolotu
    spaliny, które przedostały się przez pierścienie ze skrzyni korbowej muszą uchodzić i są przepalane ze świeżą mieszanką
    gdyby nie one, to ciśnienie pod tłokami zmieniałoby się w pewnych granicach, a tak nadmiar musi być gdzieś odprowadzony

    verdebiancorosso

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Teraz pytanie dlaczego koledze zasysa wezyk ;> moze poprostu miales takie wrazenie? przykladales cos czy poprostu palcem wyczules?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    dobre pytanie, bo kiedy zdejmie rurę dolotową, to turbina nie pompuje, a na odmie raczej powinien być zaworek, żeby powietrze doładowane nie uciekało nigdzie, poza dolotem, a na pewno nie do odmy
    pooglądaj to jeszcze raz i sprawdź, bo to może tylko tak wyglądało, albo przyuważ jak są poprowadzone te 'wężyki' z odmy między silnikiem a dolotem, bo coś może być na rzeczy i tak ma się zachowywać

    verdebiancorosso

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja też się spodziewałem że będzie pchać.... Mało to. Przed chwilą sprawdziłem że podczas pracy silnika, jak zdejmę odmę to silnik traci stabilność pracy. Telepie. Jak założę z powrotem jest ok. Oczywiście otwór w dolocie jest zatkany jak wyciągnę odmę. I co Wy na to?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    gdzieś jeszcze odma musi być 'podłączona', moze do EGRu i kiedy odłączysz od dolotu, to mu lewe powietrze łapie
    przyjedź, pooglądamy razem

    verdebiancorosso

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    a zastanawialiście się kiedyś dlaczego papierek przytknięty do otwory po bagnecie jest przyciągany i odpychany ale przy zdrowym silniku nigdy nie spadnie. Jeżeli chodzi o odmę i zdejmowanie korka wlewu oleju jest to samo.

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Tak to wygląda u mnie. Nie mam egr


    Widać że poniekąd jest połączenie z kolektorem dolotowym.
    Pytanie gdzie i czy w ogóle powinien być zawór zwrotny. Jak go znaleźć?
    Strzałka z podpisem do dolotu oznacza ujście odmy zaraz za filtrem.

    Sprawdzałem rafał. Papierek delikatnie jest przyciągany. Utrzyma się

    Jeszcze jakieś pomysły???
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 12-11-2011 o 13:01

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    zawór zwrotny będzie na wyjściu z głowicy, bo tam się wszystko zaczyna i raczej będzie to jednokierunkowy zawór
    z Twojego schematu wygląda, że jest to jeszcze połączone z układem recyrkulacji par benzyny ze zbiornika - jasnoniebieski przewód z tworzywa

    verdebiancorosso

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. Odpowietrzenie sprzęgła
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-12-2018, 21:34
  2. ciekany przewod olejem od skrzyni korbowej
    Utworzone przez Jacenty w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-05-2014, 09:38
  3. Odma.......czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej.
    Utworzone przez sylwekrok28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-04-2012, 21:02
  4. Odpowietrzenie baku
    Utworzone przez pedro_krk w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-08-2010, 19:16
  5. Odpowietrzenie wspomagania.
    Utworzone przez Gregu155 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-01-2010, 09:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory