Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: Ładowanie akumulatora 2.5 V6

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Jeśli byłby jakiś pobór prądu to na postoju jest to kilkanaście-kilkadziesiąt mA. Nie ma to żadnego znaczenia dla procesu ładowania.

    Ja tam mam na stałe odkręcony akumulator i jak chciałem podładować, to podpinam żelowy 7Ah na podtrzymanie ecu i do centralnego zamka, jak oba są podłączone odczepiam rozruchowy.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Dobra teraz jak odłączyć klemy w jakiej kolejności i pewnie jest jakaś instrukcja jak go w ogóle wyciągnąć bo zapowiada się dużo grzebania, a po nowym podłączeniu co trzeba kalibrować i jak, bo tu padły słowa o przepustnicy, obiło mi się o uszy że i elektrykę szyb trzeba ustawićto pewnie i coś jeszcze by się znalazło

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Kolego, nie kombinuj tylko podłącz ładowarkę pod akumulator jak jest i go nie wyciągaj. Szkoda roboty, bo żeby zdemontować musisz ściągać dolot i bawić się kluczem w miejscu, gdzie nie ma miejsca. Efekt będzie taki sam, jak po ładowaniu na aucie - moja rada, szkoda zachodu.

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Radzę uważać z ładowaniem aku bez odłączania go od instalacji.
    Zależy, jaki masz prostownik, ale jeśli nastąpi wzrost napięcia to spalisz elektronikę i wcale nie pojedziesz.

    Kolejność odłączania klem - najpierw minus, potem plus - przy podłączaniu odwrotnie - plus i minus.

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Tego podładuję jutro tak jak piszecie odłączę tylko klemy i do 10 godzin pod prostownikiem. I zaczynam rozglądać się za jakimś porządnym po sklepach, albo jak nie to tego Magneti z pierwszego linku kupię

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Radzę uważać z ładowaniem aku bez odłączania go od instalacji.
    Zależy, jaki masz prostownik, ale jeśli nastąpi wzrost napięcia to spalisz elektronikę i wcale nie pojedziesz.

    Kolejność odłączania klem - najpierw minus, potem plus - przy podłączaniu odwrotnie - plus i minus.
    Raczej bardzo wątpliwe, przy transformatorze puszczającym z siebie 14.5V

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A mierzyłeś kiedyś, co dzieje się z napięciem podczas ładowania prostownikiem marnej jakości?

  8. #18
    strusiek
    Gość

    Domyślnie

    Z paru instrukcji i z życia . Prąd ładowania - 10% pojemności (np 70Ah aku , prąd 7A ). Czas ok 8h. Alternator w aucie 14-14,4 V. Ja klemy odłączam i nic nie adaptuję. Ale może się nie znam albo mam felerny egzemplarz alfiny.

  9. #19
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Nie wiem jak w TS, ale V6 bez adaptacji jedzie jakbyś napchał w wydech kartofli. Przebiera na wolnych i generalnie ssie. Jakbyś adaptację zrobił, to by Ci mniej paliła

    Nic się nie dzieje z napięciem. Tanie prostowniki są najlepsze, bo nie ma możliwości uwalenia akumulatora ani instalacji. Za wysokie napięcie nie pójdzie, jak spali się prostownicza to nic się nie dzieje, generalnie bajka. Mam taki prostownik jeszcze po dziadku i nie zamienię na żaden inny.

  10. #20
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Tanie prostowniki są najlepsze, bo nie ma możliwości uwalenia akumulatora ani instalacji. Za wysokie napięcie nie pójdzie, jak spali się prostownicza to nic się nie dzieje, generalnie bajka. Mam taki prostownik jeszcze po dziadku i nie zamienię na żaden inny.
    Gdybyś teraz chciał kupić taki jak ten po dziadku to by w cale nie był tani.
    Okazałoby się że to ten z górnej półki.
    Moja Bella

Podobne wątki

  1. [159] ikonka akumulatora - "niewystarczające ładowanie akumulatora"
    Utworzone przez grzdylu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-02-2017, 10:55
  2. Ładowanie akumulatora.
    Utworzone przez lutek26 w dziale 147
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 22-02-2014, 18:58
  3. Ładowanie akumulatora bez wyjmowania z samochodu
    Utworzone przez Songoku w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-02-2013, 13:05
  4. ładowanie akumulatora
    Utworzone przez emo94 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 30-11-2012, 11:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory