Pewnie chodzi o wyciętą na wzór głowicy cienką blachę, która przez minimalne zwiększenie pojemności, zmniejsza stopień sprężania umożliwiając doładowanie. A może kilka złączonych uszczelek głowicy? Stąd "kanapka"?
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
ale Wy jestescieChlopak sobie zrobil fajnego moda w mecce tuningu AR AutoDelcie w topowym modelu, a tu zaraz narzekania, ze 5,5 do setki to malo, ze to ze tamto, ze sa szybsi, ze Pan stasio zrobil by xx razy taniej itp
Warto docenic, ze mu sie chcialo, mial zapal, kase na pewno tez. Pewnie jest jednym w Polsce posiadaczem takiej wersji i zaloze sie ze sporo osob mimo krytyki chcialo by ja mieć![]()
Wydaje mi sie, że bardziej niż racing liczy sie indywidualizm każdej belliCo osoba to pewnie inny pomysł na zindywidualizowanie auta i to jest fajne.. Oczywiscie trzeba też miec w tym umiar...
Ostatnio edytowane przez szewi ; 21-11-2011 o 17:18
Dwie uszczelki pod glowicę a między nimi przekładka odpowiedniej grubości blachy nierdzewnej albo kwasiaka wyciętej na wzór uszczelki. Dzięki temu zmniejszasz stopień kompresji, żeby móc dmuchnąć z turbiny![]()
Pol bara doladowania powinna lyknac bez odprezania. Jesli jest apetyt na wiecej, wtedy oczywiscie.
Krajcok
GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
XKR 4.0 V8 kompressor
Ooooo taki wątek i dopiero go wypatrzyłem.
Panowie Moja GTA jest najcięższa ze wszystkich GTA bo waży całe 1460kg. Z drugiej strony jest moim zdaniem najlepiej się prowadzącą budą (tzn neutralnie) ze względu na lepsze rozłożenie masy na osie, chociaż do ideału to daleko. Ciężki przód i ustawienie silnika to niestety "ból". Dlatego Q2 dało bardzo dużo jeśli chodzi o trakcję w zakrętach, a przede wszystkim przy wyjściu.
159 z tego co pamiętam waży 300kg więcej bo 1770kg. Wiecie co się dzieje jak wsadzę do auta 3 osoby i ogień. No po prostu auto nie jedzie.
Ideał auta według mnie rzecz jasna. 159 buda i moje bebechy. Eh to by było cudo.
A wracając do kolegi co ma 159 z kompresorem, to nie znamy się osobiście, ale myślę że nie będzie mi miał za złe jak coś napiszę:
Po pierwsze nie w Autodlecie to dłubał tylko w innej firmie też chyba w Londynie jak mnie pamięć nie myli z tego względu, że Autodelta zaproponowała zaporową cenę. I czy to był błąd czy nie to nie odpowiem bo nie znam listy obu modów aby porównać.
Tak czy siak dowiedziałem się latem, że owa 159 "GTA" miała przygodę z silnikiem. Krótko mówiąc GM-owski chłam nie wytrzymał i wyskoczyły chyba dwa korbowody bokiemDługo potem auta nie widziałem, ostatnio się znowu pojawiło więc już porobione. Ale co i jak to nie znam szczegółów.
Kolego co masz brere 3.2 nawet nie próbuj coś modzić przy tym bo będziesz szukał drugiego silnika!!
Niski , czy potwierdzasz że facet konfabulował na temat modów w Autodelcie ?? W sumie jeśli tak ,to ma za swoje ,chciał taniej to wyjdzie go drożej, gdyby rzeczywiście zrobił u pana Jano w Autodelcie ,na którego się powoływał to korbowody byłyby na miejscu .
AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
BMW 540i G30 ( 2019 -
Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!
Jak już pisałem wiem to od swojego zaufanego "ojca chrzestnego" mojej belli. W cztery oczy z właścicielem nie rozmawiałem. Z resztą to nie ma znaczenia.
Nikomu nie można życzyć nawet w żarcie tego co mu się przytrafiło.
Po prostu wcześniej wyraziłem swoje zdanie, że jednostka 3.2l montowana w 159, brerze i spiderze to chłam najwyższej maści. To był największy błąd Włochów zamontować taki przeszczep.
Przypominam, że pierwotnie to silnik V8 australijskiego Holdena (należącego do GM). Jak można było wykorzystać takiego sztrucla jako bazę obciąć 2 cylindry dorzucić w Italii bespośredni wtrysk i chcieć to opchnąć pod maską topowej Alfa Romeo??
Mogli chociaz nie obcinac tych 2 cylindrow, bylby wreszcie porzadny silnik w sportowej AR.
Krajcok
GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
XKR 4.0 V8 kompressor
Witam.
Jeśli w 3,2 mocy nie starcza i ma być grubo to polecam:
Najpierw budowa silnika 3,7 - 3,8
http://www.youtube.com/watch?v=w_uxq...eature=related U właściciela tego filmu można zobaczyć jakie moce są osiągalne z tych silników i więcej informacji jak to zostało zrobione
cytuję :
Hi, no, I modify the 24v heads to work on the gtv6 12 v sub assy.
I then use a 30l or 3.2 l crank with new sleeves and pistons of 100mm bore and get either 3.6 or 3.8 l. This particular car is a 3.6 l 24v , all based on the original 2.5 12v engine.
Thanks for watching..
( to naprawdę bardzo dobre i wdzięczne jednostki do modyfikacji - 3,8 na NA bez problemów wypluwa ponad 340km ).
Mało ??
Wtedy można myśleć o kompresorze :
http://www.youtube.com/watch?v=txG0cTx4VeI - czytałem kiedyś o projektach 75 IMSA z mocami ponad 500km
Mało??
Można zapakować Twin Turbo do całości
Wszystko kwestia kasy.
Najwięcej informacji na ten temat znajdziesz na forum alfabb.com.
Był tam kiedyś projekt Alfetty GTV z silnikiem 3,8 turbo & kompresor - musze poszukać jak znajdę dam linka
Generalnie kiedyś najpierw Alfa projektowała motor i zespół napędowy - potem w wyścigach go dopracowywała a na koniec robiono konkurs i pakowano to w jakieś ładne disainerskie nadwozie ( bertone, pinifarina, zagato i inni ).
Najpierw był silnik 2,0 boxer ponad 200km bez turbo a potem model Sud który dostał okrojoną wersję tego silnika ( najmocniejsza 1,7 16V miała tylko 141km i to dopiero w modelu 33)
Wszystko kwestia kasy ale przy takich modach i mocach w sprawach jak kom, wydech, ostrzejsze wałki i inne piedółki już nie wspominam
A na koniec żeby nie było że tylko w RWD takie wynalazki latają filmik jak GTV 3,7 robi E46 M3 na zachętę
http://www.youtube.com/watch?v=W1W-0...eature=related
Mowa oczywiście o silniku Alfy nie GM![]()
Ostatnio edytowane przez Stefan116 ; 24-11-2011 o 22:03