Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: [166] wałek wyrównoważający JTD - ustawienie PILNE !!

  1. #1
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie [166] wałek wyrównoważający JTD - ustawienie PILNE !!

    Dotyczy 2,4 JTD 10V.Czy ktoś ma jakiś schemat lub informacje w jakiej pozycji powinien być ustawiony wał korbowy jak zgramy znaki na łańcuszku pompy oleju na GMP jakoś nie bardzo pasuje auto wisi rozebrane a ja ( i mechanik) trochę się z tym motamy proszę o pilną pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Z tego, co się orientuje to prawidłowo ustawiony wał jest wtedy, gdy ten mały kołeczek ustalający koło pasowe na kole wału jest w osi silnika do dołu, a znak na kole wału do tyłu silnika, przynajmniej tak ustawiam wał do wymiany rozrządu.

  3. #3
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sqadak
    Z tego, co się orientuje to prawidłowo ustawiony wał jest wtedy, gdy ten mały kołeczek ustalający koło pasowe na kole wału jest w osi silnika do dołu, a znak na kole wału do tyłu silnika, przynajmniej tak ustawiam wał do wymiany rozrządu.
    Ustawienie koła ( walu ) do rozrządu a więc w GMP nie stanowi problemu, problem polega na tym jak do niego zsynchronizować wałek wyrównoważający - podobno służy do tego jakiś przyrząd ( kostka ) choć nie bardzo wiem jak to miało by wyglądać - nie wiedziałem że to aż tak wielki problem.

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Czarek
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Podlaskie
    Auto
    166 JTD
    Postów
    133

    Domyślnie

    witam sory za odgrzanie ale tez bede sie za to bral i mam prosbe abys wyjasnil jak ustawic ten walek??

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Ustawienie wałka wyważającego jest bardzo proste, na napędzie pompy są znaczniki które muszą być zgrane (wybite trójkąty) i przy ustawionym wale na GMP ustawia się wałek wyważający tak by były znaczniki "zgrane", żadna filozofia to inaczej nie pasuje.
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 22-11-2011 o 09:04

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Czarek
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Podlaskie
    Auto
    166 JTD
    Postów
    133

    Domyślnie

    to czyli w walku jest pletwa a w pompie wpust i tylko w jeden sposob da sie to wlozyc tak?? a macie moze jakis rysunek techniczny badz rycinki silnika od strony rozrzadu jak i co tam siedzi??
    Ostatnio edytowane przez Czarek ; 23-11-2011 o 22:19

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego, tak jak opisałem to naprawdę nie wymaga żadnej filozofii.
    Jeśli chcesz rysunki to "ściągnij" sobie ogólnodostępne instrukcje serwisowe DTE lub eLearn, tam jest to dokładnie narysowane.

    ---------- Post added at 09:27 ---------- Previous post was at 07:31 ----------

    Kolego,
    ponieważ by wymienić pompę oleju trzeba zdemontować napęd rozrządu radzę przy okazji wymienić pasek rozrządu i napinacz i ewentualnie pompę wody.
    Jeśli sam nie masz odpowiedniej wiedzy radzę zlecić wymianę do "dobrego" mechanika.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Czarek
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Podlaskie
    Auto
    166 JTD
    Postów
    133

    Domyślnie

    kompletny rozrzad wymienilem tysiac km temu takze a wiedze i umiejetnosci do takich rzeczy posiadam tylko lubie wpierw sie wypytac i wiedziec co i jak zanim zaczne dzialac ale dzieki za wskazowki

Podobne wątki

  1. wałek wyrównoważający
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 18:06
  2. PILNE! Ustawienie kół pasowych przy wymianie paska
    Utworzone przez blandor w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 10-11-2012, 20:07
  3. Wałek wyrównoważający 2.4 jtd
    Utworzone przez enzo_pl w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-11-2010, 18:05
  4. Rozrząd Alfy 156 - pasek i wałek wyrównoważający?
    Utworzone przez polkilosera w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-10-2009, 14:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory