Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: PILNE! Ustawienie kół pasowych przy wymianie paska

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie PILNE! Ustawienie kół pasowych przy wymianie paska

    Hejka. Mam takie pytanie do osob które wymieniały rozrząd u siebie w TS-ach jak wiadomo jedno i drugie koło jest ruchome w jakimś stopniu. Moje pytanie odnosi sie do tego jak ustawić koło pasowe na wałku wydechowym. Jeśli popuści się centralną śrubę to ma ono na klinie wałka możliwość przestawienia o około 2 mm w jedną stronę i drugą. Czy koło musi być obrócone w w lewo czy w prawo i wtedy dokręcone i założony pasek? czy nie ma znaczenia w którym położeniu ustawi się koło po naciągnięciu paska. Zastanawia mnie to bo nie wiem czy nie bedzie to mialo wplywu na czujnik polozenia walka rozrzadu ponieważ na kole na pewno są jakieś wyciecia z ktorych czujnik bierze sygnał i jeśli będzie przesunięte w lewo bądź w prawo to może być inaczej ustawiony zapłon. Teraz zakładany miałem pasek na luźnych kołach pasowych później pasek został napięty między kołami i koła zostały dokręcone tylko wlasnie nie wiem czy jest ważne w jakim położeniu ustawi się to koło na walku wydechowym.

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,477
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Koło może być ustawione tylko w jednej pozycji. Jego ustawienie warunkuje położenie koła wału korbowego, które jest ustalane wg wskazania czujnika zegarowego.
    Dokładny opis całej operacji znajdziesz w linku podanym przez kolegę piotriix.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    no właśnie wg opisu ktory tam jest to nie bardzo się to wszystko zgadza, skoro koła mają byc skrecone w prawo a są luźne na śrubach to przy napinaniu paska między kołami i tak mogą się przeunać. Pytam bo złożyliśmy to na odkręconych kołach. Znaki z paska i na kołach rozrzadu i na wale pokrywały się tylko teraz nie wiem czy po napięciu paska koło od wałka wydechowego nie przesunęło się troche w lewo. Cały czas chodzi mi o to czy koło może być przesunięte lekko w lewo czy ma być dociągnięte do prawej strony, Jeśli ma być dociągnięte do prawej strony to po co podczas zakładania paska wogóle luzować śrubę od tego koła na wałku wydechowym. Równie dobrze luz paska między kołami można zniwelować kołem przykręconym do wariatora.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,261

    Domyślnie

    zakładasz pasek na znaki
    luzujesz DWA koła
    sprawdzasz GMP1T
    napinasz napinacz "na gotowo"
    dokręcasz poluzowanie koła- masz prawidłowo ustawiony rozrząd
    ...
    nie ma żadnego skręcania kół maksymalnie w prawo...

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    no jak nie ma skoro w instrukcji jest napisane że trzeba sprawdzić czy koła są przesunięte w prawo Nie ma znaczenia jak koło na wałku wydechowym będzie obracać się względem czujnika halla? To koło może się obrócić w lewo lub prawo może w mniejszym stopniu jak to na wariatorze ale jednak. Przecież na tym kole są z tyłu wycięcia po których ten czujnik coś odmierza. Sam nie wiem czy to poprawiać czy zostawić tak jak jest.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,261

    Domyślnie

    taka jest procedura
    gdyby koło wydechowe miało być tylko w jednym położeniu, to nie byłoby możliwości żeby go obrócić względem wałka...
    ono ma się minimalnie obrócić przy napięciu paska
    wszystkie zmiany jego położenia są w granicy błędu czujnika położenia...

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał blandor Zobacz post
    Nie ma znaczenia jak koło na wałku wydechowym będzie obracać się względem czujnika halla?
    ma znaczenie bo zła wymiana rozrządu powoduje błąd czujnika położenia wałka

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    gdyby koło wydechowe miało być tylko w jednym położeniu, to nie byłoby możliwości żeby go obrócić względem wałka...
    ono ma się minimalnie obrócić przy napięciu paska
    jeśli nikt nie ruszy śruby mocującej koła to na znaki wystarczy ale jeśli koło jest poluzowane to wtedy przy napinaniu ma się poruszyć ale tylko jeśli są założone blokady na wałki inaczej nie ma sensu się bawić bo i tak nie ma jak sprawdzić czy koło jest dobrze ustawione

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    wszystkie zmiany jego położenia są w granicy błędu czujnika położenia...
    otóż właśnie nie i jest to częstą przyczyną pojawienia się błędu czujnika położenia wałka rozrządu. kiedyś znajomej właśnie zrobili rozrząd bez blokad i poluzowali wałki a potem świecił się cały czas CHECK, od momentu jak jej to ustawiłem na blokadach CHECK zniknął.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    no i o taką konkretną odpowiedź mi chodziło Dziękuję serdecznie

    - - - Updated - - -

    to najlepiej zrobić tak żeby teraz ściągnąć pasek, koła przesunąć znowu w prawo, dokręcić koło na wałku wydechowym a zostawić luźne na walku ssącym i później na tym kole tylko zniwelować luz między kołami?

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,261

    Domyślnie

    Cytat Napisał jendras Zobacz post

    Cytat Napisał blandor Zobacz post
    Nie ma znaczenia jak koło na wałku wydechowym będzie obracać się względem czujnika halla?
    ma znaczenie bo zła wymiana rozrządu powoduje błąd czujnika położenia wałka

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    gdyby koło wydechowe miało być tylko w jednym położeniu, to nie byłoby możliwości żeby go obrócić względem wałka...
    ono ma się minimalnie obrócić przy napięciu paska
    jeśli nikt nie ruszy śruby mocującej koła to na znaki wystarczy ale jeśli koło jest poluzowane to wtedy przy napinaniu ma się poruszyć ale tylko jeśli są założone blokady na wałki inaczej nie ma sensu się bawić bo i tak nie ma jak sprawdzić czy koło jest dobrze ustawione

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    wszystkie zmiany jego położenia są w granicy błędu czujnika położenia...
    otóż właśnie nie i jest to częstą przyczyną pojawienia się błędu czujnika położenia wałka rozrządu. kiedyś znajomej właśnie zrobili rozrząd bez blokad i poluzowali wałki a potem świecił się cały czas CHECK, od momentu jak jej to ustawiłem na blokadach CHECK zniknął.
    bzdury gadasz
    nie rozumiesz idei tej procedury i tego co napisałem...

Podobne wątki

  1. Ustawienie kół pasowych rozrządu na wałkach 156 2.5 V6
    Utworzone przez damianos69 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-04-2013, 18:45
  2. ustawienie paska rozrzadu
    Utworzone przez pinokio10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 12:48
  3. [146] ustawienie paska rozrządu
    Utworzone przez woyto w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-02-2012, 09:53
  4. [166] wałek wyrównoważający JTD - ustawienie PILNE !!
    Utworzone przez Bedboys w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-11-2011, 00:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory