Strona 10 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 151

Temat: Quo vadis Alfa Romeo

  1. #91
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    Fiat pokazal ze daje rade w kryzysie, wiec nie wiem skad to ogolne marudzenie i narzekanie ?
    Raczej, że nie daje... Sprzedaż całej grupy regularnie spada, sprzedaż samej AR to lipa, sprzedaż Lancii poza Włochami mieści się w granicach błędu statystycznego...


    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    Zgodze sie, ze nowymi modelami (choc sa kontrowersyjne, jest ich malo, za malo, ale poczekajmy) pokazali, ze daja rade. Zapoczatkowali zmiane wizerunku, kanapowa i "oplowska" 159 wykonala duza prace w temacie.
    Tylko że samo auto się NIE sprzedawało i nie sprzedaje, co pokazuje przykład wycofania go z produkcji mimo braku następcy... Znasz podobny przykład z tej klasy aut? Ja jakoś nie kojarzę...



    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    Ja lubie roznorodnosc i nie przeszkadza mi true alfa, alfa alfa, alfa opel i nie bedzie mi przeszkadzala alfa chrysler co wiecej jak tylko wypuszcza SUVa pomysle o nim.
    A mnie będzie i to bardzo. Mam wrażenie, że nie jestem osamotniony... Cóż zrobić, kupię sobie Saaba najwyżej albo Volvo, ewentualnie Subaru.


    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    2.4 brzmi lepiej niz wiekszosc beznyn, klekotu nie uraczysz -powtarzam niech Wam sie utrwali: brzmi lepiej niz wiekszosc benzyn , pali mniej, smrod to komentarz co najmniej smieszny, poza tym engine zrobiony z tego co wiem only by AR, ktora wszystko zapoczatkowala kladac podwaliny dla obecnych mocnych "klektow" wymyslajac common raila - tak to oni sa wszystkiemu winni znowu
    Noooo... I już go nie ma... jak i V6 Busso... Poza tym, gdybyś spojrzał na różnicę w cenie nowego auta z każdym innym silnikiem a 2.4, to mocno być się zastanowił, czy warto tyle dopłacać - nie pamiętam dokładnie ile, ale różnica była kosmiczna.

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    Rudosuaf czy ja dobrze przeczytalem ze chwalisz 2.0 Jtdm ?
    Tak, jak na diesla jest OK. Przy całej bezpłciowości TBi można go prawie stawiać na równi...


    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    W swojej Julce tez masz podobny silnik
    Bo nie miałem możliwości wyboru innego. Brak wolnossącego silnika w ofercie uważam za jakąś kpinę. Ale co zrobić... Pisałem już, że zamiast tego gwiżdżącego MA wolałbym TS-a 2-litrowego.


    Pozdrawiam.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  2. #92
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Skoro jest tak ciezko to skad mieli kase by ratowac chryslera? Ja mowie Fiat na tle innych upadajacych lub przejmowanych marek a ty porownujesz to do czasu swietnosci branzy.

    Bronie mozliwosci wyboru diesli, zakladam ze popierasz to jakimis swoimi doswiadczeniami z posiadania takich silnikow skoro je dyskredytujesz?,
    Ja mowie o tym na podstawie swojego wyboru ale tak samo w przypadku dostepnego teraz 2.0 jtdm - mojego 2.4 fakt juz nie ma, bo ustapil pola dowsizingowi, nie spelnial norm EURO 5. Zamiast tego jest IMO udany 2.0, mimo ze juz nie brzmi tak ladnie ale ma super mozliwosci podkrecania, teraz jakbym mial kupowac bralbym 2.0.

    Tbi to tez udana konstrukcja, why not co z tego ze beznyna - nie brzmi trudno, alfa to nie wyscigowka !
    Multi Air'y czy nowe wynalazki, maja niezle osiagi, fiat zgarnia nagrody, a Ty i duza czesc tego forum marudzi i sie obraża i twierdz ze bedzie bojkot w przyszlosci SAAB albo Volvo.
    Coz, kazdy ma wolny wybor - a pod koniec dnia i tak kupuja alfe!

    Zakladam, ze to czy ktos chce doplacac za taki, czy inny silnik to juz indywidualna sprawa.

    159 mimo ze miala duzo wad wykonala robote w zmianie wizerunku tj. ze alfa nie musi byc autem awaryjnym i nikt jej tego nie odbierze; wycofali ja po 6 latach sprzedazy - widocznie przyszedl na to czas, taki los czeka kazdy samochod predzej czy pozniej - nie jestem z tego powodu zadowolony, choc tu wlasnie wiecej do powiedzenia mieli ksiegowi, czy ktos od strategii
    Nastepca pewnie by byl szybciej, ale zmienili koncept Giulii, ktora pierwotnie miala wyjsc duzo wczesniej, pewnie stwierdzili ze nie chca jednak zrywac z agresywna stylistyka 159 ale ostatecznie kto to wie.
    Musza to tez zgrac z planami sprzedazy w US.

    Zaprzestanie produkcji 9tki bez nastepcy pokazuje ze stawiaja na male oszczedne auta z tubodoladowanymi silnikami, bo na takie jest popyt.

    A propos wyboru - miales wlasnie wspomniany przez Ciebie Saaby czy Volvo - zawsze jest wybor; czy tez wlasnie starszy model V6 jak komus nie podobaja sie nowe alfy!
    Dlaczego ich nie kupiles tylko wziales Julke z malym oszczednym silnikiem, jak napisales kpina itp?
    Nadal twierdze ze jestes nieautentyczny w swojej krytyce wlasnie przez wybor jakiego sam dokonales.
    Mysle tez ze nie kupisz Volvo i Saaba w przyszlosci wlasnie z tej samej przyczyny dla ktorej kupiles Giuliette.
    Aczkolwiek niezbadane sa wyroki Jak kiedys kupisz dobrego diesla i pojezdzisz nim troche, zeby poprzeć czyms swoje argumenty, wtedy chetnie popolemizuje.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 25-11-2011 o 12:28

  3. #93
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Moim zdaniem problem - i moje obawy z nim związane - tkwi gdzie indziej. AR systematycznie zatraca swoją tożsamość nabytą u zarania marki. Alfa była wówczas synonimem marki sportowej, gdzie rozwiązania techniczne i stylistyczne (aerodynamika) dostosowywano do codzienności w modelach drogowych. Nawet mówiąc o kryzysie AR w latach 70-tych i 80-tych XXw. czy wręcz upadku na początku 90-tych. AR ciągle była w sporcie samochodowym (i to z sukcesami), początkowo tworząc - a potem podtrzymując legendę Cuore Sportivo.
    Niestety obecnie 156 stanowi już tylko łabędzi śpiew tej historii.

    Pozostaje włoski styl, który dla wielu osób okaże się mimo wszystko nie wystarczający.

    Szewi i radosuaf - zaznaczam stanowczo, że nie chcę wchodzić w spór na temat wyższości benzyny nad ropą - patrząc jednak na strategię np. VW trudno nie odnieść wrażenia, że jednak na polu czysto sportowych (nie użytkowych) doznań ciągle na pierwszym planie stawiana jest benzyna, np. 5-cio cylindrowy TFSI czy doładowana V6, ale... faktycznie mają też bardzo mocnego disla V6.

    To oczywiste, że marka musi ewoluować, jednak jej - nawet jeśli tylko podtrzymywana czysto promocyjnie przez firmę - legenda powoduje, że oczekujemy od niej więcej niż od np. FIATa czy Opla.

    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 25-11-2011 o 13:15

  4. #94
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    szewi, ja po prostu diesla w Alfie nie przyjmuję. I tyle. Każdy może mieć pod tym względem inne zdanie. Żeby było śmieszniej, TBi byłem tak zawiedziony, że koledze, który kupował nową 159 w salonie doradziłem, żeby brał 2.0 JTDm (była o okrągły tysiąc zł tańsza). I do dzisiaj mu wypominam, że jeździ niby-Alfą, bo w dieslu . Ale 2.4 przy różnicy ponad 20 tys. złotych już bym nie polecił.

    Cóż, chciałem mieć Alfę 147 przedliftową, w Rosso Alfa, z beżową tapicerką, 2.0 TS, z ręczną skrzynią biegów itp. itd. Bo w mojej to silnik był za słaby, to kolor mi nie odpowiadał... Tylko znajdźcie mi taką. Nie chciało mi się pół roku czy rok szukać, żeby np. okazało się, że ta wymarzona jest po mega dzwonie.
    Więc zachciałem mieć nową Alfę skrojoną pod siebie i kiedy wyszły pierwsze zdjęcia, wiedziałem, że ją kupię. Bez jazd próbnych i zastanawiania się. Wiedziałem, że ma być w benzynie, 120KM odpadało, a po przejażdżce TBi wiedziałem że nie warto do niego dopłacać, a MA mi w zupełności wystarczy (chociaż brak koniczynek trochę boli czasem ). Kolor już miałem ustalony - trzeba było tylko pół roku poczekać, aż go w końcu wprowadzą i dograć szczegóły. Jak to auto naprawdę jeździ dowiedziałem się dopiero po zakupie .
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 25-11-2011 o 13:36
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #95
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Rudoslaf teraz rozumiem Twoj punkt widzenia
    Archi - spor czy nie po prostu zywiolowa wymiana argumentow.
    Pozdrawiam piatkowo i zeby bylo optymistycznie - oby kazdy z nas znalazl w Ar w przyszlosci cos dla siebie, zeby nie zapominali tez o sportowych tradycjach!

    Czas pokaze co nam Fiat zgotuje

  6. #96
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Niech VW przejmuje Alfę i będzie spokój. Szczerze mówiąc wolał bym konkretne fury i powrót do świetności pod skrzydłami VW (bo tak by było) niż to gówno (bo inaczej nie można tego określić) co jest teraz.

  7. #97
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Nie jest może cudnie, ale "gówno" to zdecydowanie zbyt mocne słowo...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  8. #98
    Użytkownik Romeo Avatar maciejbydg_87
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 147 & 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    558

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzybek_bgi Zobacz post
    Niech VW przejmuje Alfę i będzie spokój. Szczerze mówiąc wolał bym konkretne fury i powrót do świetności pod skrzydłami VW (bo tak by było) niż to gówno (bo inaczej nie można tego określić) co jest teraz.
    no ciezko mi ale musze Ci przyznać racje - chyba że Alfa nas zaraz pozytywnie zaskoczy.... nie miałem okazji przetestowac nowych modeli i silników ale 1750 TBi na papierze wygląda dobrze... jeśli jest bezpłciowy no to jest nad czym płakać ale jak spojrzymy jakie rygorystyczne normy musi spełnić to można to w pewnym stopniu zrozumieć że nie będzie już takich silników jak kiedyś :/

    Moje Belle:
    Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
    Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
    Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
    Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
    Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
    Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )

  9. #99
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    radosuaf, specjalnie tak napisałem, odnosi się to do dawnej świetności marki. Poza tym 2 oficjalnie sprzedawane modele to tragedia, niejeden człowiek powie że z taką ofertą Alfa już jest martwa i trzyma się tylko dzięki respiratorowi.

  10. #100
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Z "paletą" (bo to chyba zbyt mocne słowo) to faktycznie kiepska sytuacja i nie ma nawet co o tym dyskutować.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory