Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Temat: wyprzedaż rocznika - oszustwo klientów

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie wyprzedaż rocznika - oszustwo klientów

    Kupując samochód z salonu pod koniec roku kalendarzowego można uzyskać niezły rabat i póki żyje się w nieświadomości można, a nawet trzeba z tego faktu się cieszyć.
    Aczkolwiek działanie koncernów jest przemyślane i generalnie dokładnie wiadomo ile samochodów będzie oferowane jako "wyprzedaż rocznika". Klienta mami się okazjami, a tak naprawdę robi się go w bambuko, a przynajmniej niektórzy producenci tak postępują.
    Nie tak dawno, przypadkowo dowiedziałem się, że samochody z koncernu VW (czyli nie tylko "auto dla ludu" ale i Skoda i Seta, a być może również i Audi) sprzedawane z rabatem na koniec roku, składane są na gorszej jakości częściach. Np. układy wydechowe wykonane są z cieńszej blachy, ale taka "praktyka oszczędności" podobno dotyczy znakomitej części elementów używanych do produkcji danego modelu.
    Nie wiem jak ma się to do innych producentów samochodów, ale podejrzewam, że praktyki mogą być podobne...
    Uff jak dobrze, że moja Alfa jest z czerwca
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  2. #2
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Źródło?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar ergomarcin
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    brak
    Postów
    809

    Domyślnie

    Też jestem ciekaw kto takie njusy opublikował...

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar erni
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    147 GTA
    Postów
    155

    Domyślnie

    coś mi się wierzyć nie chce że by tak przewalali...

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Wolałbym nie podawać źródła. Aczkolwiek można go nazwać "świadkiem naocznym".
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pepol1
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 16v JTDm
    Postów
    101

    Domyślnie

    Nie chce mi sie wierzyc bo troche na ten temat wiem pracując w jednej z fabryk produkującej samochody.Nie napisze wam ile kosztuje wartośc wyprodukowanego samochodu zjeżdzającego z lini z dobrym wyposażeniem bo mogło by to przyprawić o ból
    głowy co niektórych.Nie opłacała by sie ta polityka zadnej z firm dbającej o klijęta i swój wizerunek.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    To wszystko się opłaca pod warunkiem że klient się o tym nie dowie. Gdyby firmy przejmowały się klientami to by nie było tych wszystkich spraw opisywanych np przez "Turbo kamera" - przykład, który przewijał się już przynajmniej dwa razy to wadliwe łańcuszki rozrządu w silnikach 1.4 VW. Więc pisanie że robienie klientów w balona jest dla firm nieopłacalne jest trochę naciągane.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Pracowałem kiedyś na terenie fabryki FIAT'a w Tychach (odbierałem import Fiata,Alfy,Lancii na rynek EU) i jasne było, że Pandy/500 na rynek np. GB/Japonii/Niemiec czy Holandii mają niektóre elementy lepszej jakości, choć bez przesady. Nikt oficjalnie nie potwierdzał, ale sama dokładność montażu na eksport była inna Także nie zdziwiłbym się, gdyby ktoś robił jakieś szemrane interesy, choć wątpię, żeby ubierał to w wyprzedaż rocznika, prędzej z okazji możliwości zakupu jakiegoś podzespołu taniej, z innego źródła etc. Np. Fiat kiedyś zamowił do silnika 1.3 MJ jakąś część plastikową z ukł. chłodzenia z Chin (do tej pory był to wykonawca z PL) i potem okazało się, że auta już na placu się przegrzewały i musieli wziąść kilkanaście osób, które brały auta z trefnej serii na testy drogowe Tychy-Bielsko-B.-Tychy i które dadzą radę to zostawały a reszta wróciła na linię.. Ale ile takich okazyjnych oszczędności poszło na rynek, które wyszły dopiero później nie wiadomo..

    Pozdrawiam,
    GrzesiuŻar
    Ostatnio edytowane przez GrzesiuŻar ; 29-11-2011 o 17:45
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    To zależy od polityki danej marki. Polacy to taki lud, że pozwolili sobie na takie praktyki, że:

    - w styczniu/lutym nie można kupić samochodu z bieżącego roku produkcji;
    - w salonach sprzedawane są często gęsto samochody jeszcze nie wyprodukowane i czekamy czasem miesiącami na swój egzemplarz;
    - demo też nie można kupić od razu, bo musi wyjeździć kilometry i wypełnić ankiety;
    - całym wyposażeniem opcjonalnym steruje masa pośredników-biznesmenów robiąc ludzi w balona i tak. np. możemy spotkać salonowe samochody z przyciskami el. szyb w miejscach po korbach (właściciel płacił oczywiście tyle ile w katalogu producenta), po alusy, alarmy, radia itd... (łapy lub delikatnie mówiąc premie sprzedawczyków);
    - fabryki chętnie biorą towar gorszej klasy z zachodu, który tam nie przeszedł kontroli (również świadek naoczny);

    Dlatego nie zdziwiłbym się, gdyby nutka prawdy była w tym co napisał alces1. Jednak warto przedstawić jakiś dowód jeśli wychodzi się z tak poważnymi zarzutami...

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar ergomarcin
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    brak
    Postów
    809

    Domyślnie

    ...generalnie wydaje mi się że pewne różnice w jakości wykonania wynikać mogą ze standardów kontroli jakości przewidzianych dla poszczególnych rynków chociaż i to wydaje się mało prawdopodobne...co do jakości montowanych podzespołów również i one mogą zależeć od standardów reprezentowanych przez poszczególnych podwykonawców ale i tak należy wyjść z założenia że skoro dany podwykonawca zyskał akredytację producenta to jego wyroby mieszczą się w normach przewidzianych przez tegoż producenta...chyba bezpowrotnie minęły czasy kiedy produkcja była dzielona na rodzimy rynek i wersje eksportowe wtedy rzeczywiście było tak że lepsze elementy trafiały do aut "dewizowych" (mój dziadek pracując w Libii nabył w ten sposób "lepszego" Moskwicza 408)

Podobne wątki

  1. [GTV] Kierowca do rocznika sprzed liftu
    Utworzone przez Oktan w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-05-2014, 21:05
  2. Giulietta - auto zastępcze dla klientów Maserati
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 09:36
  3. Uwaga na tą alfę 156!!!! Oszustwo
    Utworzone przez vixen w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 24-03-2011, 15:57
  4. FAP zaczął dbać o klientów - Instukcje
    Utworzone przez prozi w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-10-2008, 22:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory