a moglby ktos ocenic prace mojego termostatu?
a moglby ktos ocenic prace mojego termostatu?
Co sie dzieje kolego z twoim termostatem? Bo z tego pliku wychodzi, że ok. ma otwarcie w granicy 78st. C - to jest wstepne otwarcie termostatu, całkowite nastepuje przy 86-88st.C
teraz ciezko bedzie Ci go zagrzac do tych 88st.C - mi sie udało po dynamicznej jezdzi stał opornie na tej kresce miedzy 50 a 90, jak go pogoniłem w tedy to podeszło do 88st.C)
wskazowka sie nawet nie przejmuje, co do temperatury to podczas obserwacji widze ze termostat sie otwiera i od razu zamknie, chodzi mi tylko czy aby nie za szybko?
jakiej firmy tam masz termostat? Dałes dane od 65st. C, czyli wczesniej - poniżej tej temp termostat sie nie otworzył, bo niemamy danych?
temperatura -2 C, czas pracy silnika ok 25minut, przejechane kilometry ok 15 raczej dynamicznie, wskazówka ledwo za 50 stopni, gruba rura z chłodnicy ciepła, nawiew działa ale tak średnio.
Moje pytanie to jaka jest procedura odpowietrzania 1.8 TS 98r, coś mi świt a że jakiuś korek jest do odpowietrzania, gdzie go szukać?
Co do samego termostatu to czy da się wymienić sam wkład czy trzeba całość z obudową wymieniać?
edit:
Kupiłem Termostat firmy Vernet troszkę się różnim od Berh? ale ogólnie montaż wyglada tak samo bez przeróbek, no i oczywiście alfa od razu zaczyna się grzać
fotki do porównania z starym chyba oryginalnym
galeria
Ostatnio edytowane przez kiepas96 ; 28-02-2011 o 14:52
Czy taka temperatura 1.9 JTD 8v jak na fotce jest normalna ? Termostat nowy Verneta + nowy płyn. Wcześniej strzałka stawała tam gdzie jest żółta kreska.
Samochód nagrzewa się normalnie po czym po dojściu do pionu i 90 stopni po chwili nagle bardzo szybko opada do pierwszej kreski i podnosi się do poziomu z fotki.
Vernety tak działąją. To co zaobserwowałes to otwarcie termostatu i puszczenie gorącego płynu na chłodnice, a tym samym oddanie czesci ciepła przyrodzieJednak do jtd lepszym wyborem był by behr, gdyż nie robi takich skoków temperatury jak u ciebie. Możesz pokusic sie jeszcze o podpiecie kompa i sprawdzenie kiedy i do jakiej temp. sie otwiera.
No tak. Poprzedni był BEHR ale usłyszałem od mechanika polecanego na forum z FAST Service że Vernety są tak samo dobre a BEHR mu się kiedyś zaciął nowy więc wziąłem tego. Czyli mówisz że strzałka powinna stać w pionie elegancko ?
Drugi raz mi się nie chce go wyciągać bo roboty z tym sporo.
Prosze wysil sie troszke i zerknij na ten temat, gdyż znajdziesz tam podobne posty, a mi sie już nie chce którys raz z kolei tego samego pisac. Link do tematu: http://www.forum.alfaholicy.org/156/...at_wybrac.html