Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: Alfa 156 1.6TS 2004r śilnik i elektryka kilka pytań od nowego alfoholika

  1. #1
    Camel*
    Gość

    Domyślnie Alfa 156 1.6TS 2004r śilnik i elektryka kilka pytań od nowego alfoholika

    Przede wszystkim chciałbym uprzejmie powitać zacne grono Alfoholików ! jestem tu nowy... posiadam Alfiontko od 3 tygodni w związku z tym postanowiłem dołączyć do Alfoholików !

    Chciałbym poradzić się kolegów w kilku tematach , choć motoryzacja nie jest mi obca myślę , że warto podyskutować z doświadczonymi użytkownikami
    moja Bella to jak w temacie 156-ka 1.6 TS z 2004r po lifcie kupiona w kraju w salonie i tu też serwisowana, obecny przebieg to 99tyś km. jestem szczęśliwym drugim właścicielem , szczęśliwym mimu kilku typowych jak się zdążyłem zorientować usterek dla ALFY . Dodam , że doposażyłem autko w instalację LPG STAG 4 sekwencyjną.
    a więc:
    I WARIATOR - był według książki serwisowej już wymieniany 2 miesiące po zakupie , obecnie motor chodzi jak JTD (przebieg 99tyś) głośno jest zaraz po rozruchu czyli na zimnym przez kilka sekund , przez kilka kilometrów w miarę cicho i po nagrzaniu się dalej klekocze czyli na pewno do wymiany- czy jest sens wymieniać samą sprężynkę i podkładki ? czy raczej nowy ?
    II druga może mniej typowa dolegliwość mojej Alfy to ABS , Pani od której kupiłem powiedziała mi , że autko stało ponad miesiąc w garażu i po wyjechaniu (jak miałem przyjechać na oględziny zapaliła się kontrolka ABS-u pomyślałem ,że może któryś czujnik trzeba przeczyścić .. i już przy próbie odkręcenia pierwszego urwałem go w piaście (był zapieczony dopiero po tym incydencie postanowiłem pojechać do warsztatu i podłączyć go pod kompa- wynik przerwa na czujniku właśnie na tym co go urwałem - i tu pytanko czy to zbieg możliwości , że popsułem już zepsuty czujnik czy może być jeszcze inna przyczyna braku ABS-u ? komputer nie pokazał innego błędu... i jeszcze jedno pytanie czy po lifcie są jakieś inne czujniki ABS ? na Allegro jest ich trochę w cenie od 40 do 250 zł... gdzieś się również spotkałem że ma pasować z innych włoskich aut z tych lat ...

    następną usterką była kontrolka poduszki , po prostu się w czasie jazdy zapaliła i tak jej zostało... z tym problemem się uporałem (może się komuś przyda) pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to sprawdziłem wtyczki pod fotelami - nic - gdzieś na forum chyba niemieckim ktoś pisał , że są w bagażniku po prawej stronie pod wykładziną dwie wtyczki - przeczyszczenie tz spryskanie kontaktem pomogło... i nie było potrzeby kasowania błędu komputerem , po prostu kontrolka zachowuję się jak przed awarią czyli gaśnie po kilku sekundach ... drugą usterką z którą sobie poradziłem to trzeszczące zawieszenie , wyczytałem na niniejszym forum że WD40 pomaga jednak ja użyłem strzykawki z olejem silikonowym w którym rozpuściłem niewielką ilość smaru grafitowego - jak na razie cisza !

    i teraz rzecz która mnie najbardziej martwi ... moje autko "łyka" ok 1 litra oleju na 600-700 km nie myślę że to normalne , nie zauważyłem aby dymił na niebiesko- z wlewu oleju też nie dymi ani z miarki silnik pracuje równo , ma przyzwoite osiągi wycieków brak ... tak mi przyszło do głowy, że może to wina wariatora - nie zmienia faz w odpowiednim momencie i sobie spala olej.. ?

    ale się rozpisałem..... bardzo proszę o sugestie dotyczące powyższych tematów , pozdrawiam wszystkich Alfoholików nadal szczęśliwy nowy Alfoholik

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Nie baw się w żadną regenerację wariatora, wymień nowy. Wadliwie działający wariat nie ma wpływu na zużycie oleju. Pzdr

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wariata masz raczej na pewno do wymiany, więc przy okazji zrób cały rozrząd+pompa wody.
    Raczej mało prawdopodobne, aby przyczyną picia oleju był klepiący wariat.
    Jak byłeś na kompie to trzeba było od razu odczytać prawdziwy przebieg tego samochodu z pamięci ECU, bo kto wie ile tam jest naprawdę najechane.

  4. #4
    Camel*
    Gość

    Domyślnie

    Przebieg jest na 100% orginalny - książka serwisowa potwierdzona w ASO- środek jak nowy kierownica, fotele , pedały itp więc tego jestem pewien...

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Po takim przebiegu zużycie oleju raczej nie jest normalne. Mój TS ma przejechane 172 tys. jak na razie 'od wymiany do wymiany' dolałem niecałe 2 litry (Valvoline Max Life 10W40). A może któryś z uszczelniaczy puszcza?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Kolego - książkę to można załatwić jaką się chce.
    Może jednak sprawdź ten przebieg na kompie - wtedy będziesz miał 100% pewności.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Fakt, na znanym serwisie aukcyjnym można kupić książki serwisowe i jak radzi kolega, najlepiej sprawdzić na komputerze

  8. #8
    Camel*
    Gość

    Domyślnie

    jak już pisałem przebiegu jestem pewien na 100% ostatni przegląd rok temu przy przebiegu 91tyś (sprawdzone w serwisie)

    ---------- Post added at 21:12 ---------- Previous post was at 21:08 ----------

    aaaa jedynie rozrząd wymieniany w warsztacie nie w ASO przy przebiegu 97tyś trzy miesiące temu (faktury za wymianę i części) no i do książki są zlecenia i faktury do każdego przeglądu wię tu lipy nie ma

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Niby lipy nie ma, a silnik pije olej, jakby był do remontu.
    Może dlatego samochód został sprzedany.
    Ja osobiście wolałbym kupić taniej samochód używany i liczyć się z koniecznością wymiany rozrządu, niż taki z papierami.
    Od razu jest pytanie - dlaczego sprzedający inwestował tyle kasy w wymianę rozrządu, jeśli liczył się z możliwością sprzedaży?
    A jeśli nie wiedział, że będzie sprzedawał i mu tak z nagła wypadło (bo większość sprzedających tak mówi) to dlaczego fachowcy, którzy robili rozrząd nie zmienili wariata?
    Ja w każdym razie radzę się lepiej przyjrzeć temu samochodowi pod każdym kątem.

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Pszczyna
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS 99r
    Postów
    141

    Domyślnie

    ja mam ten sam silnik co Ty rok 99 obecny przebieg 180tys i na 1100 km bierze mi 200ml oleju. pzdr

Podobne wątki

  1. Kilka pytań nowego użytkownika Alfy GT
    Utworzone przez gintaro w dziale GT
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 22:58
  2. [145] Kilka pytań do nowego nabytku
    Utworzone przez bomba105 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2013, 20:54
  3. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  4. Kilka pytań nowego posiadacza 166
    Utworzone przez lucek w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 27-10-2009, 11:27
  5. Alfa 166 - kilka pytań od nowego
    Utworzone przez trigojunior w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 17-06-2008, 07:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory