Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: wymiana cięgien zmiany biegów co i jak???

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie wymiana cięgien zmiany biegów co i jak???

    jak w temacie, niedługo zmieniam sprzęgło więc będąc przy tym temacie chciałem od razu zmienić linki. Robił już ktoś to może jakiś manual??

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    ja bylem na tyle leniwy ,ze dalem zarobic mechanikowi wymienial linki kolo 3 godzin i zarobil 7 dych

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    O ile wypięcie ich ze skrzyni jest do przejścia to już drugi koniec linek przy lewarku dostarcza więcej emocji. Niedawno opisywałem wymianę korpusu lewarka więc i temat wypięcia linek był poruszony. Ewentualnie poszukaj w zrób to sam. Lepiej żebyś miał miejsce pod autkiem i trochę czasu i cierpliwości.
    Ostatnio edytowane przez kwasnybartek ; 05-12-2011 o 23:03
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    tam jest jakaś regulacja czy nic się nie reguluje?

  5. #5
    Artur G.
    Gość

    Domyślnie

    ja nie widziałem żadnej regulacji, na zewnątrz mam jeden egz. mechanizmu - ten z tunelu, jest w nim pęknięty plastik. Wewnątrz w samochodzie tez miałem pęknięty plastik (obudowa) ponoć częsta ustarka w 156 manual. Moja awaria objawiała sie tym że miałem biegi dwa - 3 i 5. Tunel miałem na wierzchu (wyjęte fotele, tapicerka) ale za nic nie mogłem sie dostać do śrub mocujących. Swoje naprawiłem w ten sposób, że obwiązałem drutem i sklepiłem dookoła klejem dwuskładnikowym. Pół roku jest ok.
    Ale odpowiadajac na Twoje pytanie to na 99% nie da sie wyjąć cięgien bez odkręcenia całej obudowy drążka. Od spodu brak dostępu. Ja uległem i poszedłem na skróty. Ciężki temat dla laika (chociaz dysponuje kanałem).

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    no nic, u mnie jest luz na lewarku, jakiejś tragedii czy coś to niema - ok 1cm luzu lewarka, biegi wchodzą płynnie

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    no jesli chcesz sie dostac do tego plastiku, to niestety tylko od dolu, trzeba tlumik wywalic albo jakos mocno go odchylic, zdjac osłone termiczna i odkrecic caly mechanizm z gory po rozkreceniu tunelu mozesz sobie tylko na niego popatrzec i czas zmarnowac ja tak zrobilem 3 godz w plecy i sie wku .....m i pojechała do mechanika ,miałem luzne te trzy sruby co trzymaja plastik ,(lewarek chodzil jak w jelczu ,malo brakowalo zebym mial za krotkie rece), przegób i zatarta linke, teraz jest ok
    Ostatnio edytowane przez Cubus00 ; 06-12-2011 o 21:20

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Znalazłem mój post z przed miesiąca, może on nieco przybliży procedurę wymiany linek od biegów.
    "Od góry to sobie mona ale pooglądać, wymieniałem to ustrojstwo w zeszłym tygodniu. Tylko od dołu, rozpinamy wydech, odkręcamy osłonę termiczną za lewarkiem ręcznego, następnie odkręcamy wszystkie śruby trzymające profil=stelaż do którego jest przymocowany lewarek biegów i ręcznego( ułatwia rozpięcie linki hamulca). Jest po 5 śrub na stronę plus jedna za lewarkiem ręcznego. dobrze jest sobie wypiąć linki z wybieraka na skrzyni wtedy mamy więcej luzu i swobody. Aby swobodnie i z dostępem odpiąć linki od wybieraka pasuje odkręcić podstawę akumulatora i zdało by się dolot zdemontować wtedy mamy wszystko na dłoni. Od stelaża odkręcamy 4 śrubki trzymające podstawę korpusu. Wypinamy linki z lewarka biegów i możemy wszystko wziąć na warsztat, od podstawy odkręcamy 3 śrubki trzymające korpus lewarka. Jest z tym nieco gimnastyki ale dla chcącego nic trudnego. Nowy korpus kosztuje 30-40 zł więc nie majątek ale roboty na pół dnia jak nie lepiej. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się z owoców pracy rąk naszych."
    Ostatnio edytowane przez kwasnybartek ; 06-12-2011 o 23:27
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

Podobne wątki

  1. [159] Gałka zmiany biegów - wymiana
    Utworzone przez ozeo66 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 145
    Ostatni post / autor: 08-05-2023, 04:29
  2. Wymiana linek zmiany biegów 1.9 jtd 99 rok
    Utworzone przez sobi112 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-04-2014, 15:19
  3. Wymiana lewarka zmiany biegów w 147 1,6
    Utworzone przez marcin64 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-02-2013, 22:22
  4. Wymiana gałki zmiany biegów
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-09-2011, 20:42
  5. [156] Wymiana linek zmiany biegów
    Utworzone przez przemo27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-06-2010, 15:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory