Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 23 z 23

Temat: [Lancia Lybra] Interpretacja próby przelewowej

  1. #21
    Krzysiek82
    Gość

    Domyślnie

    Moje podejrzenia co do akumulatora sprawdziły się. Co prawda nie sam akumulator był winny, co przekaźnik kierunkowskazów - piszczał strasznie podczas pracy i w cykl jego pracy przygasało mi podświetlenie deski. Robił zwarcie. Po wymianie przekaźnika akumulator trzyma prąd i samochód nawet sprawnie odpala. Stąd decyzja o odłożeniu sprawdzenia wtrysków ze względu na koszt.

    Najbardziej interesuje mnie sprawa ciśnienia doładowania. Testy wykazały nieszczelny EGR. Skoro nie chcę go zaślepiać, to czeka mnie jego wymiana, choć cena koszmar. Z tego powodu przez ten zawór może uciekać ciśnienie doładowania. Wszystko jasne niby. Problem w tym, że po zaślepieniu tego zaworu nadal ciśnienie doładowania to tylko 1 bar. Dopiero odłączenie wastegate'a powoduje uzyskanie ciśnienia doładowania na poziomie 1.5 bara. Do tego wiadomo chyba wszystkim, że po zaślepieniu EGRa przepływka mierzy więcej masy powietrza choćby na jałowym biegu. I teraz mam taką teorię: czy fakt zaślepienia EGRa i zupełnie innych pomiarów przepływomierza nie powoduje ograniczania dawki paliwa, a co za tym idzie mimo, że wszystko szczelne, to nie uzyskam większego ciśnienia doładowania, bo turbina nie ma jak się rozpędzić, bo nie ma spalin? Ma to jakiś sens i podstawy?

    Dlaczego o to pytam. Ciągle nie daje mi spokoju ta mierzona masa powietrza. U paru osób wyszło, że w 2.4 JTD masa powietrza mierzona jest zawsze za mała w stosunku do oczekiwanej i tak ma niby być. U mnie po odpięciu wastegate nie dość, że ciśnienie doszło do tych 1.5 bara, to i masy były prawie zgodne... Więc wywnioskowałem, że przy prawidłowo działającym wastegacie (a u mnie działa bez problemu), ale przy nieszczelnym EGRze, nie uzyskam takiego ciśnienia, a co za tym idzie mas powietrza. Może u tych osób też szwankują te EGRy? Wszystko się wyjaśni jak wstawię nowy EGR, ale to raczej nie w tym miesiącu ze względu na koszty.

    Najważniejszym jednak pytaniem jest jakie ciśnienie doładowania powinno być przy tym silniku, przy tym sterowniku i przy tej turbinie?

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    W jakim stanie jest puszka filtra powietrza? sam filtr? rury dolotowe?

    Jeśli komputer "żąda" określonego ciśnienia to nie bierze przecież wartości do których turbo nie jest zaprojektowane.
    Jest od tego tzw mapa wtrysków wgrywana przecież przez producenta, która zna możliwości swoich podzespołów.

    Wracając jeszcze do samych wtrysków to przypomnij czy prócz próby przelewowej wrzucałeś logi z korektami wtrysków?
    Jeśli tak to w którym poście to znajdę?

  3. #23
    Krzysiek82
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    W jakim stanie jest puszka filtra powietrza? sam filtr? rury dolotowe?

    Jeśli komputer "żąda" określonego ciśnienia to nie bierze przecież wartości do których turbo nie jest zaprojektowane.
    Jest od tego tzw mapa wtrysków wgrywana przecież przez producenta, która zna możliwości swoich podzespołów.

    Wracając jeszcze do samych wtrysków to przypomnij czy prócz próby przelewowej wrzucałeś logi z korektami wtrysków?
    Jeśli tak to w którym poście to znajdę?
    Przepraszam, że tak długo nie odzywałem się, ale chorowałem, a potem miałem urwanie głowy, które trwa do dziś...

    Wracając do pytań:

    Nowy akumulator, nowy przekaźnik kierunkowskazów, nowy elektrozawór EGR i zregenerowany sam zawór EGR, nowy regulator ciśnienia paliwa, nowe opaski na wszystkich przewodach dolotu (cały dolot rozpinany, sprawdzany, czyszczony), wyczyszczony intercooler wewnątrz i na zewnątrz (sprawdzona szczelność), nowe świece żarowe. Puszki, węże bez dziur - wszystko sprawdzane. To tak informacyjnie.

    Korekt wtrysków nie podawałem, ponieważ sterownik EDC15 takowych nie podaje, potrafi to dopiero, z tego co pamiętam, EDC16 (EDC17?).

    Jak widać zrobione sporo. Na pewno mam lekką nieszczelność dolotu przed i za EGRem, ponieważ oryginalne uszczelki grafitowe już nie trzymają (spryskanie płynem do szyb powoduje powstawanie baniek). Zostaną wymienione niedługo. Niestety nadal mam wahnięcia obrotów, dlatego nurtują mnie dwa pytania:
    1. Jakie jest prawidłowe ciśnienie doładowania w moim silniku (zapytałem o to w nowym poście)?
    2. Czy problem może powodować alternator? Napięcie ładowania nigdy nie przekracza 14V, przeważnie 13,75-13,9V. Miernik pokazuje troszkę większe (13,8-13,9V), a FES pokazuje mniejsze. Miga mi podświetlenie zegarów, przygasają mi światła mijania na biegu jałowym, czasem mi mignie obraz na wyświetlaczu.

Podobne wątki

  1. Lancia lybra 2.4jtd
    Utworzone przez Reniek44 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-08-2015, 08:12
  2. Wynik próby przelewowej 2.4 JTD proszę o pomoc
    Utworzone przez pawel2910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 04-09-2013, 19:28
  3. Lancia Lybra - Zamość
    Utworzone przez thunderbird w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-06-2012, 22:36
  4. Lancia Lybra - Zmiana IC
    Utworzone przez LybraSW w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 14-10-2010, 11:12
  5. Pomoc w interpretacji próby przelewowej wtrysków :)
    Utworzone przez Magik w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 27-04-2010, 21:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory