Strona 6 z 16 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 151

Temat: Na którą oś lepsze opony?

  1. #51
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał wito Zobacz post
    Wynika z tego że ile głów tyle opinii. Najlepiej byłoby przeprowadzić taki test na śliskiej nawierzchni,najpierw założyć gorsze na przód, a później odwrotnie i wtedy wiedzielibyśmy co nam bardziej odpowiada.
    Nie wiem skąd takie wnioski? Poza jednym oponentem, którego już chyba nikt nie przekona, że się myli i chyba dwoma osobami, które mają inne zdanie, wszyscy pozostali się zgadzają z opcją "lepsze na tył" i dobrze. Testów żadnych nie trzeba robić, bo już dawno zostały zrobione przez ludzi, którzy potrafią jeździć samochodem i teoria została poparta praktyką.
    Ciężki przód? To tym bardziej zakładam na przód gorsze, bo jest większy nacisk, czyli lepsze tarcie z podłożem. Dupa lekka jak Dziaru wspomniał i w dodatku podczas hamowania przód jest dociążany, a tył odelżany. To gdzie wtedy się przyda lepsza przyczepnośc, żeby tył nie poszedł bokiem, na przodzie czy na tyle?

    ---------- Post added at 14:11 ---------- Previous post was at 14:05 ----------

    Cytat Napisał Mdx Zobacz post
    Coś tam umiem, ale mimo to cały czas się uczę jazdy i będę to robił zawsze...

    Bardzo możliwe, że przy spokojnej jeździe miałbym inne zdanie, ale ja nie wiem co to bo jeszcze się tego nie nauczyłem

    Może nie będę już pisał więcej bo dla mnie im trudniejsze warunki na drodze = większy fun.... wiem wiem głupi jestem

    Pozdrawiam
    To może napisz lepiej, że celowo na tył zapodajesz gorsze gumy, bo chcesz, żeby auto szło bokiem. Tylko kolego jazda drogą to nie są zabawy na parkingu. Jeżeli każdy śliski zakręt atakujesz bokiem, to ja nie chciałbym Ciebie mijac na drodze

  2. #52
    Użytkownik Rowerzysta Avatar wito
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Piastów
    Auto
    156 2.4jtd/Giulietta 1.4 MA
    Postów
    410

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Chociaż niejednemu psu na imię Burek, to kolor, pojemność i fele wskazują na bolid pilota.
    Ile masz tam teraz na budziku i jak się sprawuje?
    Moje łapki opuszczała coś z 225 tys., a to już prawie 3 lata więc koło 3 paczek powinno być.
    Dokładnie , pilot teraz w USA siedzi na szkoleniu i w tamtym roku przyszła do mnie na służbę Na liczniku już 285 tyś. więc powoli dobijam do 3. W sumie większych problemów nie ma, kilka rzeczy się wymieniło i śmiga dalej, tylko teraz mam problem ze zmienna geo. ale będę z tym walczył. Koniec OT

  3. #53
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Nie lepiej po prostu co sezon zmieniać osiami jak napisałem wcześniej?? Ja tak robię i jak auto ma gdzieś polecieć to leci całe tak samo, wiele razy sprawdzane z czego raz przypadkowo.

  4. #54
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    Bez dwóch zdań: lepsze tylko na tył. Nie ma co nawet z tym polemizować.

  5. #55
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał Raiden Zobacz post
    Kiedyś również myślałem, że lepiej mieć z przodu mniej zużyte opony. Do czasu, gdy na zaśnieżonej drodze z górki i na zakręcie obróciło mnie ustawiając poprzecznie na całej szerokości drogi (dodatkowo między barierami). Nawet nie zdążyłem mrugnąć, a w przypadku samochodu za mną miałbym go wbitego w bok. Obecnie chyba wszystkie szkoły bezpiecznej jazdy i ludzie związani ze sportem motorowym polecają zakładanie lepszych gum na tył. Kilka razy na TVN Turbo pokazywali dlaczego, więc upieranie się przy układzie odwrotnym jest mało rozsądne. Niektórzy uważają, że na letnich oponach zimą jeździ się co najmniej porównywalnie do zimówek i nic ich nie przekonuje.
    Pamiętam kiedys jeździłem Fiatem 125 na zwykłych oponach w średnim stanie i zimą trzeba było wypchnąc kanta z ubitego śniegu, bo nie dało rady ruszyc z miejsca

  6. #56
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    Cytat Napisał piter Zobacz post
    To może napisz lepiej, że celowo na tył zapodajesz gorsze gumy, bo chcesz, żeby auto szło bokiem. Tylko kolego jazda drogą to nie są zabawy na parkingu. Jeżeli każdy śliski zakręt atakujesz bokiem, to ja nie chciałbym Ciebie mijac na drodze

    Celowo zakładam gorsze na tył, żebym mógł jeździć szybciej i jednocześnie czuł się bezpieczniej.


    Cytat Napisał piter Zobacz post
    TJeżeli każdy śliski zakręt atakujesz bokiem, to ja nie chciałbym Ciebie mijac na drodze
    Chyba lepiej żebym wpadł na Ciebie bokiem niż przodem bo auto mi nie skręci
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

  7. #57
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzybek_bgi Zobacz post
    Nie lepiej po prostu co sezon zmieniać osiami jak napisałem wcześniej?? Ja tak robię i jak auto ma gdzieś polecieć to leci całe tak samo, wiele razy sprawdzane z czego raz przypadkowo.
    Nie, lepiej z tyłu mieć zawsze najzajebistsze

  8. #58
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    Zakładając lepsze na tył (FWD) mamy plus bo dupa tak łatwo nie ucieknie na zakręcie i co jeszcze ???

    bo

    Zakładając lepsze na przód (FWD) to mamy lepsze hamowanie, lepsze przyspieszanie, lepsze sterowanie, możliwość wyprowadzenia tyłu z poślizgu (bo mając nawet najlepsze opony na świecie to nie gwarantują one że dupa nie ucieknie)

    Także jak na razie zostanę przy przodzie
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

  9. #59
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    To co piszesz Mdx to właśnie te stereotypy, które powstały w latach 90 jak zaczęliśmy masowo jeździć autami z napędem na przód. Opinie poszły lawinowo i trwają do dnia dzisiejszego.

  10. #60
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał coachu Zobacz post
    To co piszesz Mdx to właśnie te stereotypy, które powstały w latach 90 jak zaczęliśmy masowo jeździć autami z napędem na przód. Opinie poszły lawinowo i trwają do dnia dzisiejszego
    Zgadzam się z tym Ludzie żyją stereotypami w każdej dziedzinie.

Podobne wątki

  1. 147 - Którą wybrać?
    Utworzone przez Polini w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-08-2014, 08:38
  2. Gałka- którą bierzemy?
    Utworzone przez ml0da w dziale 147
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 25-10-2013, 12:55
  3. Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 04-11-2012, 10:19
  4. [156] zakup- którą wybrac?
    Utworzone przez dhab w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-07-2008, 10:01
  5. którą wybrać 156 czy 147?
    Utworzone przez matti090 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-03-2008, 22:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory