Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Temat: Alfa 156 1.6TS 2004r śilnik i elektryka kilka pytań od nowego alfoholika

  1. #21
    CzapaTbg
    Gość

    Domyślnie

    Miałem napoczątku sprawny...brak odczuwalnej różnicy teraz mi tak raz klekocze raz nie...niewiem od czego to zależy i tak wkręca się na obroty ładnieWiem że z uszkodzonym wariatorem mniej pali napewno auto i jest słabe na niskich obrotach ale w alfie i tak trzeba kręcić a jak się kręci to się kręci niskie obroty nawet niewchodzą w gre A niskie obroty z mniejszą mocą zostawie sobie na trase pasują dzięki temu w trasie wychodzi niskie spalanie

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    Kolewgo jak 60 stopni masz to termostat do wymiany. Wariat wymień bo twoje podejście do sprawy jest nie na miejscu ;/

    ---------- Post added at 11:31 ---------- Previous post was at 11:26 ----------

    Camel jak ty to zrobiłeś z tą swiecącą poduchą?? Bo ja mam identyk problem. Wykasowałem błąd a po paru dniach powrócił fuck;/ ja w bagażniku nie widzę żadnych kostek ;/
    Fiat Tipo 2020 - Alfa Romeo 916 Spider 1996 - Ducati Multistrada 1100 2007 - Fiat Ducato Autolaweta 2002 - Nissan Leaf 2013
    Mam chorobę zwaną ITALIA

  3. #23
    CzapaTbg
    Gość

    Domyślnie Myśle że wszystko jest na miejscu

    Myśle że wszystko jest na miejscu razem z moim podejściem Wariator jest od wczesnej zmiany fazy rozrządu a rozrząd przy jakiś 4-5 tyś zmienia sobie faze sam mechanicznie wcześniej tego nie potrzebuje dzięki temu mniej mi pali druga sprawa samochód mi grzeje ładnie temperature miewam 60-70 stopni po mieście dochodzi do 90 czyli uważam że wszystko jest ok, Byle by się nie grzał co mechanik mi powiedział że jest wręcz dobre bo w lecie przy upałach będe miał ładnie schłodzony silnik i nie będe uderzał w wysokie temperatury a zima 70 stopni wystarczy i cieplutko wśrodku...

    Druga sprawa jestem amatorem także wszelkie uwagi przyjmuje z szacunkiem dużo teori przeglądałem w sprawie alfy 156 i różnych przypadków
    SCHNNAZZI co myślisz ?na wiosne dopiero planuje rozrząd olej i wariator zime jeszcze jakoś przetłuke

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    Ja po przejechaniu max 3-4 km już mam gorąco w środku. Co do rozrządu, kiedy go wymieniałeś ostatnio? I ile latasz na codzień ewent w ciągu miesiąca? Powiem Ci że ja też nie wymieniałem wariata jak wymieniałem rozrząd. Ale nie wiem kiedy wymieniał rozrząd poprzedni właściciel. Po odpaleniu przez kilka sekund silnik klekocze a później normalnie chodzi cichutko więc jest dobrze. Ale następna wymiana rozrządu będzie już z wariatorem.
    Fiat Tipo 2020 - Alfa Romeo 916 Spider 1996 - Ducati Multistrada 1100 2007 - Fiat Ducato Autolaweta 2002 - Nissan Leaf 2013
    Mam chorobę zwaną ITALIA

  5. #25
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał SCHNNAZZI Zobacz post
    Ja po przejechaniu max 3-4 km już mam gorąco w środku.
    Pozazdrościć tylko.
    Moja Bella

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał CzapaTbg Zobacz post
    Myśle że wszystko jest na miejscu razem z moim podejściem Wariator jest od wczesnej zmiany fazy rozrządu a rozrząd przy jakiś 4-5 tyś zmienia sobie faze sam mechanicznie wcześniej tego nie potrzebuje dzięki temu mniej mi pali druga sprawa samochód mi grzeje ładnie temperature miewam 60-70 stopni po mieście dochodzi do 90 czyli uważam że wszystko jest ok, Byle by się nie grzał co mechanik mi powiedział że jest wręcz dobre bo w lecie przy upałach będe miał ładnie schłodzony silnik i nie będe uderzał w wysokie temperatury a zima 70 stopni wystarczy i cieplutko wśrodku...

    Druga sprawa jestem amatorem także wszelkie uwagi przyjmuje z szacunkiem dużo teori przeglądałem w sprawie alfy 156 i różnych przypadków
    SCHNNAZZI co myślisz ?na wiosne dopiero planuje rozrząd olej i wariator zime jeszcze jakoś przetłuke
    Już dawno nie czytałem takich bzdur.
    To, że jesteś amatorem to od razu widać, ale nie dodawaj amatorskich teorii o pracy rozrządu w TS.
    A silnik masz niedogrzany - dla pewności sprawdź temperaturę kompem i jeśli sie potwierdzi to termostat do wymiany.

  7. #27
    CzapaTbg
    Gość

    Domyślnie

    SG0240 ucze się Może Ty mi wytłumaczysz na jakiej zasadzie działa wariator i co odpowiada za zmienne fazy rozrządu.Mi się wydaje że zazębiają się wałki i tak przy wyższych obrotach a wariator jest od tego żeby był żywszy silnik na dolnym zakresie nie wiem tyle tego czytałem że już sam nie wiem
    SG0240 ciesze się że w końcu moge z kimś o 1.6 TS pogadać bo wkoło tu same JTD mało co się spotyka silnik 1.6 wszędzie te diesle widze
    Rano jak odpalam silnik to mi chwilke się potłucze 2-3 sekundy i cisza a potem jak go przykatuje troche na ulicach juz na cieplym silniku to jest to stały odgłos.Nie kwestionuje sprawy że wariator jest do wymiany ale kurcze czy naprawde on był potrzebny w naszych bellach ?


    A z Tym termostatem naprawde mam dziwną sytuacje może to czujnik faktycznie ? bo tak jak ktoś wyżej tam pisał jakieś 4 km i mam cieplutko wśrodku Ale np zauważyłem dziwną sytuacje że jak stoje w korku mi się zagirzeje silnik troszke i zaraz momentalnie spada to jakiś 50 paru stopni i widze na obrotach że są wyższe jakby ssanie...

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To źle Ci się wydaje.
    Nie ma żadnych wałków, które się zazębiają. Za zmianę faz rozrządu odpowiada tylko wariator (prawidłowa nazwa: zmieniacz faz rozrządu), a ściślej ECU (sterownik silnika), który steruje pracą elektrozaworu wariatora. Po otwarciu elektrozaworu ciśnienie oleju jest podawane do wariatora i następuje zmiana (wyprzedzenie) kąta otwarcia zaworów ssących. Strona wydechowa w TS nie podlega zmianom.
    Resztę doczytasz na forum.
    A rzeczywistą temperaturę silnika należy sprawdzić przy pomocy programu diagnostycznego, np. FES lub alfadiag, bo często się zdarza, że wskaźnik temperatury umieszczony w kokpicie podaje niewłaściwe wskazania.

  9. #29
    CzapaTbg
    Gość

    Domyślnie

    Czyli ile tracimy na mocy bez wariatora ?

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie wiem, czy ktoś robił takie badania dla silnika TS.
    Ale zwykle silniki 16 zaworowe o poj. np. 1,6 mają około 90-95 kM. Więc z grubsza przyjąłbym, że dzięki ziennym fazom zyskujemy w TS około 25-30 kM.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 12-12-2011 o 07:59

Podobne wątki

  1. Kilka pytań nowego użytkownika Alfy GT
    Utworzone przez gintaro w dziale GT
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 22:58
  2. [145] Kilka pytań do nowego nabytku
    Utworzone przez bomba105 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2013, 20:54
  3. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  4. Kilka pytań nowego posiadacza 166
    Utworzone przez lucek w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 27-10-2009, 11:27
  5. Alfa 166 - kilka pytań od nowego
    Utworzone przez trigojunior w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 17-06-2008, 07:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory