Strona 10 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 107

Temat: Skoki temp silnika - spalanie ?

  1. #91
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    ale czujnik masz w termostacie, więc skoro czujnik widzi np 75 st to termostat już dawno temu powinien się zamknąć skoro deklaruje temperature otwarcia 88st

  2. #92
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kubek
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Lewin Brzeski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM 06' + różne dziwne
    Postów
    85

    Domyślnie

    Ok dzięki za radę chłopaki, widzę że to jednak wina termostatu. Nie wiem czy nie mam Vernet bo auto kupiłem i nie mam informacji czy był wymieniany termostat. O tym Behr też się nie wypowiadam bo się nie znam ale widziałem podpięty pod ten temat link i cenę Behra ~180zł. Dzwoniłem do ASO AR w Opolu i za oryginalny termostat trzeba dać 250 zł. Uważam że to niewielka dopłata jak za oryginalną część w porównaniu do Behr.
    Pytanie jakiej firmy (bo na pewno jakiejś) jest oryginalny termostat AR? Bo jesli Behr to opłaca się nie w aso jeśli innej i nie Vernet to skłaniałbym się ku oryginalnemu
    Jakie jest wasze zdanie?

  3. #93
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Ori termostat do Alfy to właśnie behr

  4. #94
    Użytkownik Ogier Avatar AdiUssj
    Dołączył
    09 2010
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0
    Postów
    193

    Domyślnie

    Polecam Ci Behr-a, sam takiego niedawno kupilem i jest wszystko ok. Szybko sie nagrzewa i trzyma rowne 90* bez przerwy. Dalem za niego w ASO 250zl i za czujnik jakies 60zl.
    Tu liczy się styl, osiągi i liczne ciągnące się za autem spojrzenia przechodniów.. Praktyczny nudny samochód może mieć prawie każdy.. Alfe tylko wybrani

  5. #95
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    A ja mam pytanie... do tej pory alfa na odcinku 100 km paliła mi 5,2-5,4 L/100 . Teraz za każdym razem komp pokazuje 5,9 . Co prawda zostały zmienione opony na zimowe które niemiłosiernie huczą i chyba dają większy opór [?], wskazówka temp wacha się pomiędzy 85 a 90 stopni i co jakiś czas włączam odparowanie szyb. Wiem że auta w zimie więcej palą i nie chodzi mi o jakiś tam większy koszt tylko o to czy jest to normalny skok spalania dla tego silnika czy mam zacząć czymś się martwić?

  6. #96
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kubek
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Lewin Brzeski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM 06' + różne dziwne
    Postów
    85

    Domyślnie

    Cześć!
    Nie mam doświadczenia z JTD w Alfie ale pomiar spalania na 100km to mało miarodajny. Jakbyś rok jeździł i miał 5,2 a potem nagle 5,9 przy tej samej jeździe to można by się martwić. Jeśli chodzi o skoki temp. to masz je dość małe można te ogrzewanie szyb i mocne grzanie podciągnąć pod odbiór temp. z silnika. Ale to tylko takie moje domysły, jak mówię nie mam doświadczenia

  7. #97
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Witam
    Mnie też czeka w najbliższym czasie wymiana termostatu, bo nie trzyma temperatury. Mam do kolegów forumowiczów pytanie trochę z innej beczki:

    Czy ktoś się spotkał z takim problemem, że mając niesprawny termostat i niedogrzany silnik, zapalał się MCSF? Pytam ponieważ męczy mnie błąd P0420 związany ze złym składem mieszanki spalin. Szukam rozwiązania badając sondy (nawet jedną wymieniłem niepotrzebnie), katalizator (jeszcze nie do końca zdiagnozowany) itp. Przeczytałem że może być wiele przyczyn tego konkretnego błędu, m.in. termostat. Zauważyłem też że im zimniej, to po wykasowaniu błędu szybciej zapala się ponownie.

    Kombinuje sobie, może nie do końca dobrze, że jak silnik jest niedogrzany i to znacznie, to komputer dawkuje np za dużo paliwa itp. I to może powodować błąd.

    Termostat i tak wymienię w styczniu, więc wtedy się przekonam czy to naprawi ten problem, ale może ktoś też tak miał

    pozdrawiam

  8. #98
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kubek Zobacz post
    Cześć!
    Nie mam doświadczenia z JTD w Alfie ale pomiar spalania na 100km to mało miarodajny. Jakbyś rok jeździł i miał 5,2 a potem nagle 5,9 przy tej samej jeździe to można by się martwić. Jeśli chodzi o skoki temp. to masz je dość małe można te ogrzewanie szyb i mocne grzanie podciągnąć pod odbiór temp. z silnika. Ale to tylko takie moje domysły, jak mówię nie mam doświadczenia
    dzięki za odpowiedź

    Rozmowa ze znajomymi "dieslowcami " wywołała u mnie większy spokój... zima.. ciężko podobno żeby palił "piątke" na setkę

  9. #99
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kubek
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Lewin Brzeski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM 06' + różne dziwne
    Postów
    85

    Domyślnie

    @mati_luk - Mam dokładnie tak jak ty w moim 1.6 ja mój MCSF tłumaczę sportowym katalizatorem i złym odczytem temperatury z sondy w okolicach katalizatora więc się tym ani trochę nie przejmuję Fakt też że częściej mi się on pojawia po wykasowaniu w czasie zimniejszych dni. I fakt też jak pisałem wyżej nie trzyma mi temperatury
    Bardzo proszę koniecznie napisz jak zachowuje się auto po wymianie termostatu i na jaki wymieniłeś. Będę czekał z wypiekami na twarzy

  10. #100
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar konrad53
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    147 FL
    Postów
    875

    Domyślnie

    Trochę odkopię temat, ale mam pytanie. Czy ubytki płynu chłodniczego mogą mieć jakikolwiek związek z wahaniami temperatury? Liczę się, że może termostat do wymiany no ale nie wiem. Przeważnie po około 5km dobija mi do 90st, jest tak przez jakiś czas po czym spada do 80 paru. I tak skacze, czasem jednak ustatkuje się na 90. Zauważyłem to podczas mrozów, no ale teraz nadal. Głównie podczas jazdy autostradą się waha. No a płynu chłodniczego ubywa mi już od dawna, nikt nie potrafił znaleźć wycieku i tak dolewam... jest czasami mała plama po lewej stronie z przodu patrząc z pozycji kierowcy. Czyli po przeciwnej niż zbiornik. 1,6 105km

Podobne wątki

  1. Termostat / wskazówka temp / spalanie / 1,9 JTD
    Utworzone przez neromax w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-01-2016, 09:58
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 12:05
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-12-2013, 14:58
  4. [159] Skoki Temp. do 130 i powrót do 90
    Utworzone przez Alus w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 01-07-2012, 20:33
  5. [156] temp cieczy chłodzącej a temp rzeczywista silnika
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2008, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory