Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Temat: Potrzebna pilna porada - czy da się ominąć kompresor klimatyzacji

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    Alfa Romeo 166 1999 2,4JTD
    Postów
    66

    Domyślnie

    Tja. I wszyscy Polacy to pijacy i złodzieje, a Alfy się psują
    Na szczęście już wiele osób porzuciło takie stereotypy...

    Ale ja nie o tym

    Skoro już wiem jaki pasek mam kupić to może nie muszę jeździć do mechanika: da radę wymienić go bez kanału?

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    Cytat Napisał kalaruch Zobacz post


    Skoro już wiem jaki pasek mam kupić to może nie muszę jeździć do mechanika: da radę wymienić go bez kanału?
    da rade bez kanału , zwal kolo odkrec osłone popusc napinacz i zakladaj,zreszta w dziale "zrob to sam "jest manual

  3. #23
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    tak jak kolega wyżej pisze. 20 min roboty na lewarku

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    Alfa Romeo 166 1999 2,4JTD
    Postów
    66

    Domyślnie

    W żadnym sklepie w moim mieście nie mieli tego paska na półce. Kupiłem po drodze, ale dojechałem z zapiętym alternatorem - nie rozleciał się Dzisiaj już wymieniłem i biorę się za szukanie tematów o wymianie tego łożyska. Oprócz alternatora słychać jeszcze coś. Czeka mnie pewnie wymiana wszystkich łożysk po kolei

  5. #25
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie łam się. Mi jak zaczęło powoli wyć łożysko w kole tak co wymienię to słyszę następne na szczęście mam tylko 4 koła i zostało tylko jedno łożysko. No..... zawsze może się okazać że będzie trzeba zacząć od nowa

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    Alfa Romeo 166 1999 2,4JTD
    Postów
    66

    Domyślnie

    Nie wiem czemu nie mogę edytować poprzedniego posta: oczywiście chciałem napisać kompresorem, a nie alternatorem To żeby nie wprowadzać zamieszania dla kogoś kto być może będzie w przyszłości chciał skorzystać ze wskazówek w tym temacie. I mam pytanie o klucz do naciągania napinacza. Próbowałem kilkoma nasadowymi i płaskimi, ale żaden nie wchodzi pomiędzy napinacz i koło pasowe wału. Ostatecznie poradziłem sobie 'francuzem', czy jak to się fachowo nazywa, ale w ten sposób można złapać bardzo niewielką część napinacza i niszczy się ten odlew. Czego Wy używacie?

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    no bo widzisz do napinacza jest przykrecona rolka i na ta srube zakladasz klucz oczkowy nr 15 i podnosisz do gory i napinacz sie luzuje , no chyba ze ty masz inaczej

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    Alfa Romeo 166 1999 2,4JTD
    Postów
    66

    Domyślnie

    Mówię o kluczu 32 i tym napinaczu pomiędzy alternatorem a kołem pasowym wału

  9. #29
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    ja mam tylko jeden napinacz i napinam go kluczem 15

  10. #30
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    fachowo napinacz to to na klucz 15 na dole bo to nim regulujesz naciąg paska. To na klucz 32 to tłumik drgań. I ja normalnie nasadke nakładałem i odciągałem go na dół i blokowałem ( wiertłem ) :d Wtedy spokojnie zakłdasz pasek i naciągasz go rolką na dole z tymi dwoma otworkami. Jak nie masz klucza do tych dziurek żeby to dobrze naciągnąć to wsdz w dziurki w śruby długie na 3 - 4 cm i miedzy nie jakiś długi śrubokręt. Naciągnij pasek tak aby to wiertełko którym zablokowałeś tłumik drgań wyszło bez szarpania sie z nim.

Podobne wątki

  1. kompresor od klimatyzacji
    Utworzone przez perlim121 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-10-2023, 10:08
  2. Pilna porada. Dwumasa LUK czy Regeneracja?? Alfa FL 2.4 20V
    Utworzone przez Pawlus873 w dziale 166
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 17-04-2014, 19:46
  3. [GTV] jaki kompresor klimatyzacji
    Utworzone przez kudlaty_bytom w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-05-2011, 10:32
  4. Potrzebna pilna pomoc
    Utworzone przez Grzegorz w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 25-02-2007, 16:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory