Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 24 z 24

Temat: 2.4JTD 10V vs 2.4JTD 20V - jeździł ktoś w tej kolejności?

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas156 Zobacz post
    tylko gdy mówimy o dźwięku wewnątrz auta
    dokładnie o to mi chodziło wiadomo że z zewnątrz brzmi jak typowy diesel na CR ale jak nim jedziesz i wkręca się na obroty to węwnątrz do ucha kierowcy dociera dźwięk zbliżony do głosu Pb V6. Takie moje odczucie (zresztą facet który kupił ode mnie tą Alfę podczas jazdy próbnej sam przyznał że brzmi bardziej jak benzyna)

  2. #22
    Użytkownik Świeżak Avatar julowalker
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Strzelce Opolskie
    Auto
    Alfa 159 SW Ti , Stelvio 2.0 Q4, Giulia Ti Q4
    Postów
    222

    Domyślnie

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post

    Miałem okazję testować 147, 156, 166 i Lanice Thesis - nie były to pojedyncze egzemplarze - wymienione modele występowały w wersjach 10 i 20 V.
    Myślę , ze porównanie samochodów tego samego modelu w 2 wersjach silnikowych, prowadzonych przez jedną osobę (taki sam styl jazdy) jest miarodajne. Oczywiśce nie biorę pod uwagę automatów.
    We wszystkich przypadkach multijety spalały więcej.
    Zgadzam się z Tobą multijety palą zdecydowanie więcej

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Co to znaczy "małokolizyjny"? - jakaś nowa teoria?
    To znaczy, że jak zerwie Ci się pasek w 20v, to naprawa nie wyjdzie 10-15 tysięcy

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    W JTD 2 zaworowych krzywka wałka rozrządu poprzez szklankę zaworową naciska bezpośrednio na zawór. Zawór jest w jednej osi z wałkiem rozrządu. Jeśli wystąpi kolizja tłoka z zaworem ustępuje najsłabszy element – w tym przypadku zawór zazwyczaj niszcząc też prowadnicę.


    W JTD 4 zaworowych nacisk na zawór nie jest przenoszony bezpośrednio ale za pomocą dźwigienki. W przypadku kolizji łamie się dźwigienka. Zazwyczaj uszkadza się też samoregulator hydrauliczny. Nie jest to na szczęście element drogi. Zawór i prowadnica pozostaje nieuszkodzona.

    http://www.autosklep24.pl/pl/p/Dzwig...20v-n.typ/9297

    Biorąc pod uwagę te informacje uszkodzenie napędu rozrządu w JTDM jest jest zdecydowanie mniej kosztownie i skomplikowane niż w 2 zaworowym JTD. Naprawa nie wymaga zdejmowania głowicy. Wystarczy wymienić zestaw uszkodzonych dźwigienek i samoregulatorów.


    Należy zwrócić uwagę na jeden istotny temat. Dźwigienka w punkcie styku z wałkiem jest wyposażona w łożysko igiełkowe. W chwili złamania łożysko rozsypuje się. Często drobne elementy przedostają się przez kanały spustowe do miski olejowej i mogą być zassane przez smok pompy olejowej.
    Po zdjęciu wałków należy bardzo dokładnie oczyścić zagłębienia w głowicy oraz zdemontować i oczyścić miskę olejową.
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 02-01-2012 o 09:02

Podobne wątki

  1. Alfa 166 2.4jtd,swap skrzyni biegów z kappa 2.4jtd...
    Utworzone przez marsik81 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-01-2016, 13:03
  2. 156 2.4JTD SW z Zabrza- widział ktoś
    Utworzone przez tdz77 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-12-2009, 23:10
  3. 156 2.4JTD SW z Katowic - widział ktoś
    Utworzone przez tdz77 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-12-2009, 13:56
  4. [166] Czy ktoś ma manual lub foty z czyszczenie EGR w 2.4jtd
    Utworzone przez Mikellino w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-06-2008, 11:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory