sprawdz poziom plynu chlodzacego. mam taki problem ze woda mi znika niewiadomo gdzie. A ten dymek to byc moze spalina ci idzie do oleju przez zuzyte pierscienie. Wyjmij dagnet,przegazuj i obserwuj czy dymek nie przyspiesza powachaj.
sprawdz poziom plynu chlodzacego. mam taki problem ze woda mi znika niewiadomo gdzie. A ten dymek to byc moze spalina ci idzie do oleju przez zuzyte pierscienie. Wyjmij dagnet,przegazuj i obserwuj czy dymek nie przyspiesza powachaj.
Miałem kiedyś niewielkie pęknięcie głowicy w innej marce i płyn chłodniczy przedostawał się do oleju - towarzyszyły temu takie objawy jak: duże ilości białego dymu z rury wydechowej, pulsowanie kontrolki ciśnienia oleju na wolnych obrotach, zwiększone zużycie paliwa i rechotanie silnika podczas pracy.
Sprawdź u siebie - może masz coś podobnego, np. nieznacznie puszcza uszczelka pod głowicą.
No i dokładnie obserwuj stan oleju i płynu chłodzącego.
mam to również u Siebie z tym że ja szlifowałem wał i zmieniałem wszystkie panewki 5,5 tys. kilometrów temu razem z olejem , i od niedawna jak rozgrzeje się olej to zaczyna zapalać się ciśnienie oleju w silniku słychac również stukanie na początku myślałem że to popychacz ale teraz boje się że to panewki ale cholera autko miało je zmieniane i ja nie tyram tego samochodu a już napewno nie wciskałem prawie wogóle przez pierwsze 2 tys. od zmiany panewek ://
Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.
Na jakim oleju śmigasz????Napisał alfasound_mania
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Niedawno miałem ten sam problem (jest o tym post na forum). Ciśnienie oleju miałem w porządku, panewki nie stukały i na szczeście pomogła tylko wymiana oleju (Valvoline Maxlife 10W40 do silników po przejściach), poprzednio zalany był jakiś syf. Troszke się też interesowałem tym tematem i boxery są pełne wad, a jedną z nich to szybko padające pompy oleju, które są już nie do kupienia. Zanim wydasz pieniądze jedź do mechanika zmierzyć ciśnienie oleju, potem spróbuj zmienić olej na gęstszy. Wymiana panewek to ostateczność i trzeba się liczyć z remonetm całego silnika i licznymi wydatkami.
Mobil mineralnyNapisał 75andrew155
Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.
Daj spokój do hydraulicznych popychaczy lejesz taki syf ;|/
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Jeżdząc na temperaturze powyżej 100 stopni zarżniesz silnik całkiem ,masz walniety termostat ,albo wentylator sie nie włącza chłodnicy
on miałbyć tylko na przepłukanie silnika miałem go zmienić po 6 tys. na pół syntetyczny a tu taki numer ale poddałem się z tym silnikiem i zamówiłem drugi :mrgreen:Napisał 75andrew155
P.S. cały czas mowa o 145
Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.
Nie chce Ci martwić, ale kupowanie kolejnego zajechanego silnika to kiepskie rozwiązanie, bo kupienie boxera w dobrym stanie jest raczej nierealne (mówie o autach z giełd i ogłoszeń). sam miałem podobne problemy, zdecydowałem się na remont silnika i przynajmniej teraz wiem, co mam pod maską.