Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: Czyc zapach plynu chlodniczego w kabinie - prosze o porade

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar karsto1982
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2,0 20v
    Postów
    491

    Domyślnie

    no to troche mnie nastraszyliscie i jak tylko bede mogl to to ogarne dzieki za podpowiedzi i namiary

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Panowie, ja się jeszcze podepnę z pytaniem w kwestii nagrzewnicy. U mnie po wymianie (już ze 3 tygodnie, przejechane pewnie jakieś 400-500km) ciągle śmierdzi borygo z nawiewów. Problem jest taki, że stara nagrzewnica pękła i podczas kilkukilometrowej jazdy wywaliła całe zasoby borygo.
    To co się dało to zostało wysuszone podczas montażu, w kabinie jest sucho, płynu też nie ubywa. Suszyłem też kilkakrotnie auto (nawiewy na maxa, grzanie na maxa, w sumie pewnie parę godzin już tak zeszło). Jak jeżdżę to otwarte szyby i nawiewy na maxa. Śmierdzi wyłącznie z nawiewów i to też nie cały czas tylko jak się silnik nagrzeje. Na szybach też już nie widzę śladów płynu ani zwiększonego parowania. Może ktoś kto wymieniał nagrzewnicę powie ile czasu unosi się ten smrodek po wymianie ? Da się to jakoś "zneutralizować"? Ratujcie bo mnie to co prawda niezbyt przeszkadza ale żonie w ciąży już baaardzo .

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Nikt się nie podzieli doświadczeniem? Czyli albo nikt tego nie doświadczył albo za dużo tekstu napisałem i się nie chce czytać ...

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar karsto1982
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2,0 20v
    Postów
    491

    Domyślnie

    ja jeszcze swojej nie wymienilem wiec CI nie powiem co i jak... Jednak na chwile obecna plyn przestal ubywac a i zapachu plynu juz nie czuc...ale jak tylko dostane nagrzewnice to bede probowal ja wymienic bo na szybach w kabinie mam pelno wody to nawet nie jest para bo jak dzisiaj wsiadlem i przetarlem szmatka szyby to moglem ja wyciskac i cieklo z niej jakby byla pod kranem
    Wymieniales sam czy w jakims warsztacie??
    a co i jak to napisze CI (o ile ktos mnie nie ubiegnie ) jak wymienie u siebie

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Wymieniałem w warsztacie, pogoda była trochę nie tego a nie mam garażu więc dałem sobie spokój. Podobno robota przegwizdana i nie chciałem się w to pakować w grudniu .
    Bajer jest taki że zwykle ludziom ta nagrzewnica po prostu delikatnie cieknie, poci się. U mnie pękła w jednej chwili po całości, jak dojechałem do domu to już w zasadzie nie było płynu w układzie... Tak myślę że gdzieś ten płyn musiał zostać, mechanik niby wysuszył co się dało ale wiadomo że na kawałki samochodu nie rozebrał i nie umył pod kranem .

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar karsto1982
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2,0 20v
    Postów
    491

    Domyślnie

    ja mam dostep do garazu ale nigdy nie bawilem sie mechanika a jesli juz to jakies pierdoly robilem... ale chcialem sprobowac wymienic samemu... a ile wyniosla CIE wymiana??

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Ehh, niestety w cholerę, w sumie z robocizną wszystko wyszło 1500zł - w tym nagrzewnica jakieś 230zł no i przy okazji wiatrak wymieniłem na nowy oryginał żeby już tego nie dotykać tego w przyszłości (a wiatraczek ponad 700zł). Jeszcze muszę klimę nabić, więc pewnie kolejne 200zł na wiosnę...
    Ty się pewnie zamkniesz w 200-250zł jak olejesz wiatrak i zrobisz sam . Było gdzieś info jak to zrobić bez rozpinania klimy.

    ---------- Post added at 20:04 ---------- Previous post was at 19:46 ----------

    A odnośnie mojego smrodu borygo w kabinie to przeprowadziłem testy bo miałem wrażenie, że śmierdzi tylko jak silnik się już nieco nagrzeje. Badania wykazały, że śmierdzi przy ustawieniu nawiewów na zimne. Czyli moja teoria jest taka: "ciepłe" kanały nawiewów są już wysuszone długotrwałym grzaniem na maxa, syf został tylko w "zimnych" kanałach. Jak auto jest zimne, to klimatronik ustawia grzanie na maxa i nic nie śmierdzi. Jak silnik się nagrzeje, to żeby utrzymać zadaną temperaturę komputer klimatronika miesza powietrze gorące z zimnym i z tego zimnego właśnie leci smród.
    Potwierdziłem to dzisiaj, silnik nagrzany, włączyłem chłodzenie na maxa i z nawiewów buchnął smrodek. Tylko jak to cholerstwo teraz wysuszyć/wywietrzyć jak są na zewnątrz 3 stopnie a borygo paruje trudniej niż woda...

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 2.0JTDm 170KM TCT
    Postów
    331

    Domyślnie

    Ja jestem po wymianie nagrzewnicy od 1.5tyg i jeszcze czuje delikatnie płyn tylko wtedy kiedy włączam ogrzewanie, ale to powoli ustaje z tego co zaobserwowałem.

    pozdrawiam

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar karsto1982
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2,0 20v
    Postów
    491

    Domyślnie

    widzialem te tematy o wymianie mam je zapisane i wlasnie wedlog nich bede probowal samemu wymieniac mam nadzieje ze sie uda...nagrzewnice bede mial w przyszlym tyg wiec moze niedlogo uda sie ogarnac temat bo to parowanie czlowieka dobija

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Odgrzeje kotleta.
    U mnie czuć plynem chłodniczym tylko gdy ustawiam nawiewy na ciepłe powietrze. Kiedy włączona jest klima i nawiewy wieją zimnym powietrzem nic nie czuć. Macie jakąś koncepcje? Wczoraj ściągałem boczek od pasażera i za konsolą środkową sucho... Będę obserwował poziom płynu, bo na razie nie mam koncepcji.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Wyciek plynu chlodniczego 1,6 Diesel
    Utworzone przez _jedrek_ w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-08-2015, 08:00
  2. problem ze wskaznikiem temp plynu chlodniczego alfa 147
    Utworzone przez nicolas666 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-03-2015, 16:53
  3. [155] smar w zbiorniczku plynu chlodniczego
    Utworzone przez karol 7772 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-02-2015, 10:45
  4. Wyciek plynu chlodniczego alfa 156 V6
    Utworzone przez goffer2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-03-2013, 09:33
  5. Jaka jest pojemnosc zbiornika plynu chlodniczego?
    Utworzone przez Greq w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-08-2010, 20:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory