Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Grzeje się tylne koło

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Jak ja kocham ten samochód. Dzisiaj rano wyjechałem z garażu żeby zdjąć koło i zobaczyć o co komon i kawałek się przejechałem. Okazało się że koło puściło i obraca się normalnie nie nagrzewając się. CHyba na początek zdejmę zacisk i wszystko dokładnie wyczyszczę (prowadnice klocków)bo to chyba będzie przyczyna skoro dzisiaj koło obracało się normalnie

    ---------- Post added at 10:44 ---------- Previous post was at 10:42 ----------

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    nie mogłem wcisnąć tłoczka
    Bo go się wkręca , dlatego nie mogłeś wcisnąć

    ---------- Post added at 14:59 ---------- Previous post was at 10:44 ----------

    Rozebrałem cały zacisk na części pierwsze. Wyjąłem tłoczek i wygląda jak nowy, uszczelniacz gumowy również jest w idealnym stanie, klocków po 50% czyli jestr ok. Poskładałem wszystko i odpowietrzyłem hamulce. Jak pokręcę samą tarczą to chodzi lekko. Jak nacisnę i puszczę hamulec nożny to chodzi troszkę ciężej (a nie powinno). Wygląda na to że po puszczeniu pedału nie odbija idealnie do końca. I teraz najlepsze... jak puknę delikatnie młotkiem w mocowanie linki ręcznego to zacisk puszcza i chodzi idealnie. Wygląda na to że linka nie odbija do końca po puszczeniu ręcznego. I teraz pytanie - dlaczego po naciśnięciu nożnego klocki nie odpuszczają do końca a puszczają dopiero po puknięciu w mocowanie ręcznego???

    ---------- Post added at 17:13 ---------- Previous post was at 14:59 ----------

    Hmm po przejażce okazało się ze pedał hamulca schodzi niżej. Czyżby zapowietrzony zacisk który demontowałem??? Dolałem płynu hamulcowego, kolega pompował i wyszło wszystkie powietrze przez odpowietrznik. jak zaczął z zacisku lecieć czysty płyn to dokęciłem i tyle. A może zacisk się inaczej odpowietrza podpowiedżcie coś bo już zgłupiałem

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sek300
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    Było AR 156 1,9 jtd 8V'99 Jest AR 166 2,4 jtd 20V FL'05
    Postów
    83

    Domyślnie

    Jeszcze raz musisz odpowietrzyć. Na wszelki wypadek cały układ zaczynacz od zacisku znajdującego się najdalej od pompy czyli prawy tył, lewy tył, prawy przód lewy przód. Przy okazji przesmaruj mechanizm ręcznego na zacisku- to apropos pukania i odpuszczania, no i pomyśl o nowych linkach. Trochę źle zrobiłeś że nie wymieniłeś gumek skoro już rozebrałeś oszczędziłbyś sobie roboty w przyszłości nowe gumki to koło 20 zeta więc koszt żaden.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99r
    Postów
    60

    Domyślnie

    Ja w październiku wymieniałem pompę hamulcową bo padła, wymieniałem z tyłu lewy tłoczek i uszczelnienia. Wszystko wyczyszczone, odpowiertrzone i powinno być cacy. A tu jak to zwykle bywa z alfą od miesiąca mam taki sam przypadek jak u ciebie. Po takich zabiegach nie sądziłem, że może mi blokować tylni zacisk po mocniejszym naciśnięciu hamulca. W dodatku zaczął powoli uciekać płyn z układu. Ja kupuje nowy zacisk tylni bo coś z nim nie tak. I muszę posprawdzać resztę hamulców. Mam dosć tego auta, nie przypuszczałem, że tyle rzeczy naraz może się pier... i to co chwile.
    ps. odpowietrza się normalnie. W tym aucie są dwie sekcje połączone na krzyż. Lewy przód z prawym tyłem, prawy przód z lewym tyłem. Trzeba zwracać uwagę przy kupnie jakiś uszczelnień do tłoczków bo wiekszośc firm robiących te gumki używa fatalnych materiałów i ogólnie wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Nie warto oszczędzać na tym.

  4. #14
    DU6L3F4C3
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdz Linke i Tloczek ja stawialbym na tloczek to najczestrza przyczyna przegrzewania sie hamulcy jesli zamierzaz czyscic tloczek to najlepiej drobnym papierem wodnym oczywiscie na mokro (nie zaniszczysz tloczka) po wymianie szystkich gumek cylinderka nie smaryj zadnym smarem tylko polej go plynem hamulcowym i wkrec nie zapomnij odpowietzyc ukladu pozdrawiam..

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Cytat Napisał DU6L3F4C3 Zobacz post
    Sprawdz Linke i Tloczek ja stawialbym na tloczek to najczestrza przyczyna przegrzewania sie hamulcy
    Ale ja tłoczek wykręcałem i wygląda idealnie (jak nowy) nie ma żadnych śladów tarcia, rdzy itp tylko gładka srebrna równiutka powierzchnia, uszczelnień nie wymieniałem bo wyglądają idealnie (szkoda że nie zrobiłem zdjęć) cały zacisk w środku jest w świetnym stanie. Problemem prawdopodobnie będzie linka (nie cofa do końća klocka po zwolnieniu ręcznego) a to że pedał niżej schodzi to chyba kwestia porządnego odpowietrzenia całego układu (a nie tylko demontowanego zacisku)

    ---------- Post added at 21:18 ---------- Previous post was at 21:07 ----------

    Cytat Napisał kamil-2k Zobacz post
    Ja w październiku wymieniałem pompę hamulcową bo padła, wymieniałem z tyłu lewy tłoczek i uszczelnienia. Wszystko wyczyszczone, odpowiertrzone i powinno być cacy. A tu jak to zwykle bywa z alfą od miesiąca mam taki sam przypadek jak u ciebie
    Ja wymieniałem w poprzedniej Alfie wszystkie tarcze i klocki i do tego od razu nowy płyn. Wszystko nowe poskładane, odpowietrzone i jazda próbna...rozpędziłem się, hamuję i pedał leci na dół... już się wkórw... podnosze auto do góry a tam bracie żadnym kołem nie można swobodnie pokręcić. Po 3 dniach szukania przyczyny i przepompowaniu prze układ 4litrów płynu hamulcowego okazało się że ..... trzeba było w serwie na króćcu wykonać dwa obroty regulatorem i po sprawie koła odpuściły a auto hamowało jak marzenie... ale nerwów i rzucania kluczami przez trzy dni to sobie wyobraźcie...

  6. #16
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    . ale nerwów i rzucania kluczami przez trzy dni to sobie wyobraźcie...[/QUOTE]


    znam to ja i moja bella....

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jarzit
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.0TB V6 Turbo 205PS jest służbówka i szukam
    Postów
    111

    Domyślnie

    Mnie linka się zacinała i się grzało koło. Wymiana i jak ręką odjął.

  8. #18
    chomiko
    Gość

    Domyślnie

    albo też zapieczony hamulec, co się czasami zdarza, w innym aucie tak miałem ostatnio po zaciągnięciu ręcznego, po spuszczeniu linka odblokowała ale hamulce nie odbiły

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Sprawa rozwiązana. Wymieniłem linki na nowe i jeszcze raz odpowietrzyłem każde koło. Pedał podszedł do góry i hamulec powrócił. A koło grzało się dlatego że na lince przy zacisku nie było siegera zabezpieczającego i w momencie kiedy opuszczałem ręczny linka cofała się razem z pancerzem i klocki nie odbijały do końca bo normalnie pancerz powinien być nieruchomy a sama linka wewnątrz powinna pracować.

Podobne wątki

  1. Prawe tylne koło sie grzeje ....
    Utworzone przez zasit w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-12-2012, 07:51
  2. zablokowane tylne koło
    Utworzone przez misza w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-01-2012, 23:25
  3. Grzeje się koło, hamulce słabną...
    Utworzone przez fabick w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-08-2011, 10:37
  4. Tylne lewe koło????
    Utworzone przez majcher70 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-02-2010, 20:13
  5. [33] 33 Piasta z łożyskiem koło tylne z ABS
    Utworzone przez miras w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 20-03-2009, 12:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory