Grześ nie ma reguły.U jednego trzeba będzie skakać a u drugiego pójdzie gładko więc jak nie spróbujesz u siebie to się nie dowiesz![]()
Grześ nie ma reguły.U jednego trzeba będzie skakać a u drugiego pójdzie gładko więc jak nie spróbujesz u siebie to się nie dowiesz![]()
Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992
I wszystkie są czerwone
No i jestem dupie... Odkręciłem tę dużą nakrętkę 36, ale za chiny nie wiem jak wyjąć sam przegub... Siedzi w nim ośka na wieloklinie i rusza się tylko o max 0,5 cm w tył. Czy mam odkręcać mcpersona i wszystko ciągnąć na doł czy zwrotnicę odkręcić? Bo nie wiem co dalej a pierwszy raz sam to robię...Dziaru mówił, że na przegubie są śruby ot tyłu, ale chyba w TS'ach jest inaczej. Jedyne co mam to na środku półosi takie coś nakręcone na imbusy, mniej więcej w połowie ośki.. Mam odkręcić całą półoś czy może jak odkręcę te imbusy to się rozejdzie w pół?
AR 146ti 2.0 16v '96
AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
AR 155 2.0 16v '95
AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG
jak chcesz to szybko zrobić to wykręć cały amortyzator. Ja już się nie bawię w jakieś lewarki czy inne pierdoły - amor to trzy śruby na górze i dwie przy zwrotnicy.
W ts przegub zew. zbija się, nie ma tam zawleczki do zdjęcia czy śrub.
Odchyl McPhersona najpierw i przyj..b młotkiem w przegub tylko najpierw nakręć nakrętkę byś gwintu nie zepsuł jak to nie pomoże to jak Rafał pisze odkręcaj całość.
Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992
I wszystkie są czerwone
Zrobione, musiałem odkręcić zacisk i tarczę, sworzeń, gałkę kierowniczą, zwrotnice od amora i całą ją zdjąłem... Wtedy miałem na wierzchu całą półoś i po uporaniu się z pierd. zawleczką (tak, w starym jak i nowym przegubie jest zawleczka...!!) przegub zszedł...Oczywiście do odkręcenia 36 pożyczyłem od Dziara dorobiony klucz plus metrowa rura, a wahacz ściągałem na dół drugą rurą opartą o skrznie (nie ściągałem mcpersona). Także ogólny wynik to 5h grzebaniny powolnej, bo nawet grzechotek nie miałem ale udało się
![]()
AR 146ti 2.0 16v '96
AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
AR 155 2.0 16v '95
AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG
Mam 3 Alfy a nie widziałem zawleczki.Dziwne.Młotkiem się zaklepuje nakrętkę i finito.Nawet nie mam otworu w półośce na zawleczkę.
Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992
I wszystkie są czerwone
Dobrze że poszło
Mam nadzieje że z głową wszystko składałeś .
Daj znać czy faktycznie juz się nic nie tłucze
Aktualnie AR 166
3,0 24v 99
3,0 24v 04
Były AR 155 1,8 8V 97R
AR 155 1,8 FORMULA 94
AR 155 1,8 16V 98R
AR 155 2,5 TD 97R
AR 155 2,0 8V
AR 146 1,4 16V 98R
AR 146 1,4 BOXER 96R
AR 156 1,8 16V
AR 155 2,0 8V
Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992
I wszystkie są czerwone
ale tu chyba chodzi o zawleczkę na połączeniu półoś-przegub, żeby się półoś nie wysunęła. U mnie jest tylko metalowy oring sprężynowy na końcu półośki więc przegub się tylko zbija. W tipo jest już zawleczka do zdjęcia więc może tu jest to samo.