Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 37

Temat: Dziwne trzaski w zawieszeniu

  1. #21
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Grześ nie ma reguły.U jednego trzeba będzie skakać a u drugiego pójdzie gładko więc jak nie spróbujesz u siebie to się nie dowiesz
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    No i jestem dupie... Odkręciłem tę dużą nakrętkę 36, ale za chiny nie wiem jak wyjąć sam przegub... Siedzi w nim ośka na wieloklinie i rusza się tylko o max 0,5 cm w tył. Czy mam odkręcać mcpersona i wszystko ciągnąć na doł czy zwrotnicę odkręcić? Bo nie wiem co dalej a pierwszy raz sam to robię... Dziaru mówił, że na przegubie są śruby ot tyłu, ale chyba w TS'ach jest inaczej. Jedyne co mam to na środku półosi takie coś nakręcone na imbusy, mniej więcej w połowie ośki.. Mam odkręcić całą półoś czy może jak odkręcę te imbusy to się rozejdzie w pół?
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  3. #23
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    jak chcesz to szybko zrobić to wykręć cały amortyzator. Ja już się nie bawię w jakieś lewarki czy inne pierdoły - amor to trzy śruby na górze i dwie przy zwrotnicy.

    W ts przegub zew. zbija się, nie ma tam zawleczki do zdjęcia czy śrub.

  4. #24
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Odchyl McPhersona najpierw i przyj..b młotkiem w przegub tylko najpierw nakręć nakrętkę byś gwintu nie zepsuł jak to nie pomoże to jak Rafał pisze odkręcaj całość.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Zrobione, musiałem odkręcić zacisk i tarczę, sworzeń, gałkę kierowniczą, zwrotnice od amora i całą ją zdjąłem... Wtedy miałem na wierzchu całą półoś i po uporaniu się z pierd. zawleczką (tak, w starym jak i nowym przegubie jest zawleczka...!!) przegub zszedł... Oczywiście do odkręcenia 36 pożyczyłem od Dziara dorobiony klucz plus metrowa rura, a wahacz ściągałem na dół drugą rurą opartą o skrznie (nie ściągałem mcpersona). Także ogólny wynik to 5h grzebaniny powolnej, bo nawet grzechotek nie miałem ale udało się
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  6. #26
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Mam 3 Alfy a nie widziałem zawleczki.Dziwne.Młotkiem się zaklepuje nakrętkę i finito.Nawet nie mam otworu w półośce na zawleczkę.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Dobrze że poszło
    Mam nadzieje że z głową wszystko składałeś .
    Daj znać czy faktycznie juz się nic nie tłucze

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar sikor155
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    łódz(Śródmieście)
    Auto
    AR 155 V6,156 1,8 16v
    Postów
    906

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasz A. Zobacz post
    Mam 3 Alfy a nie widziałem zawleczki.Dziwne.Młotkiem się zaklepuje nakrętkę i finito.Nawet nie mam otworu w półośce na zawleczkę.
    16v ma zawleczkę

    ---------- Post added at 10:40 ---------- Previous post was at 10:36 ----------

    Cytat Napisał GrzesiuŻar Zobacz post
    Zrobione, musiałem odkręcić zacisk i tarczę, sworzeń, gałkę kierowniczą, zwrotnice od amora i całą ją zdjąłem... Wtedy miałem na wierzchu całą półoś i po uporaniu się z pierd. zawleczką (tak, w starym jak i nowym przegubie jest zawleczka...!!) przegub zszedł... Oczywiście do odkręcenia 36 pożyczyłem od Dziara dorobiony klucz plus metrowa rura, a wahacz ściągałem na dół drugą rurą opartą o skrznie (nie ściągałem mcpersona). Także ogólny wynik to 5h grzebaniny powolnej, bo nawet grzechotek nie miałem ale udało się
    nie potrzebnie tyle tego zdjołeś.
    Aktualnie AR 166
    3,0 24v 99
    3,0 24v 04

    Były AR 155 1,8 8V 97R
    AR 155 1,8 FORMULA 94
    AR 155 1,8 16V 98R
    AR 155 2,5 TD 97R
    AR 155 2,0 8V
    AR 146 1,4 16V 98R
    AR 146 1,4 BOXER 96R
    AR 156 1,8 16V
    AR 155 2,0 8V

  9. #29
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał sikor155 Zobacz post
    16v ma zawleczkę
    I to właśnie chciałem zasugerować tylko zastanawiam się po co skoro nakrętka jest zaklepywana.Chyba że w 16v się nie zaklepuje.Ale bezsens.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  10. #30
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    ale tu chyba chodzi o zawleczkę na połączeniu półoś-przegub, żeby się półoś nie wysunęła. U mnie jest tylko metalowy oring sprężynowy na końcu półośki więc przegub się tylko zbija. W tipo jest już zawleczka do zdjęcia więc może tu jest to samo.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-05-2014, 17:29
  2. 2.4 JTD - dziwne trzaski po odpaleniu
    Utworzone przez robert_t18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 20-09-2013, 13:55
  3. Dziwne stuki w zawieszeniu
    Utworzone przez peenbe w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 20-12-2010, 22:05
  4. [145] dziwne trzaski w tylnym zawieszeniu
    Utworzone przez sulluk w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-04-2009, 07:25
  5. dziwne odgłosy w zawieszeniu
    Utworzone przez Andrzej155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-06-2007, 07:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory