Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Mechanizm zamykania obiegu powietrza

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    353

    Angry Mechanizm zamykania obiegu powietrza

    Witam wszystkich chciałbym poruszyć temat sposobu działania serwomechanizmu zamykania klapy obiegu zamkniętego powietrza w AR155 (temat dotyczy rocznika 1994 z klimą ale pewnie bez klimy problem jest ten sam)a dokładniej mówiąc chciałbym zweryfikować poprawność działania tego mechanizmu.W mojej Alfie za każdym razem kiedy włączam zapłon serwomechanizm klapy zamykającej obieg wykonuje pełny ruch nie ma znaczenia czy obieg zamknięty jest włączony czy nie ona i tak wykonuje pełny cykl ciekawi mnie czy to jest normalne bo właśnie wymieniam kolejny serwomechanizm klapy obiegu a zapewniam was że to nie jest łatwe no ale jak przy każdorazowym włączeniu zapłonu to ustrojstwo się rusza to nie dziwi mnie ze co chwila sie psuje.Mam pytanie czy taki stan jest normalny czy może ja mam coś pokręcone w elektryce a jeżeli jest to normalne to może ktoś próbował rozwiązać ten problem.Dziękuje za ewentualne podpowiedzi pozdrawiam.ps jeżeli ktoś ma taki serwomechanizm i chce go sprzedać to prosze o info na prywat.

  2. #2
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    U mnie to samo się dzieje... A silniczek co miałem u siebie naprawiłem wkręciłem mu wkręta i nie powinno sie raczej łamać Już myślałem na odłączeniu wtyczki bo i tak nie używam zmiany obiegu.

  3. #3
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    U mnie też tak jest i póki co nic się nie psuje
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    ja nie wyłączam panelu klimatronika i po włączeniu zapłonu nic się nie rusza. Ogólnie tak się tylko dzieje jak masz urwany tryb w przekładni, to przy włączeniu zapłonu i teście położenia klap (nie ma tam czujników krańcowych) silnik obraca się chyba z minutę.

    Wyłączenie panelu przez OFF spowoduje zamykanie obiegu nawet jak jest włączony otwarty.

    polecam zakładać silniki z marei bo tam dźwigienka ma większy luz (pręcik metalowy) przez co przekładnie tak nie padają.
    Ostatnio edytowane przez rafal_155 ; 07-01-2012 o 13:12

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    353

    Domyślnie

    Ja tez nie wyłączam klimatronika a mimo to po każdorazowym włączeniu stacyjki serwomechanizm się porusza chodzi dokładnie 21 sekund dodam tylko ze mechanizm z aut po lifcie jest inny i ma krótszy czas działania co do testu klap to na pewno nic nie testuje bo żeby mógł testować to musiał by mieć krańcówki możesz w to miejsce wpiąć żarówkę i za karzdym razem świeci sie 21s jedynie co się zmienia to polaryzacja napięcia na przewodach jak wciśniesz obieg zamknięty.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    musi być jakiś test bo przy urwanych trybach silnik pracował a teraz tylko się napnie dźwigienka i koniec napięcie znika. Kwestia położenia pewnie jest realizowana za pomocą pomiaru poboru prądu (tak samo działa podnośnik szyb) i stąd to napięcie po włączeniu.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    353

    Domyślnie

    No właśnie w moim przypadku tak się nie dzieje próbowałem już zasymilować opór klapy ale to nic nie dało trzymałem ją a on ciągnął tak długo aż ukręcił wałek.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    muszę to zweryfikować w drugiej 155 przed liftem, tam też jest ta przekładnia uwalona ale nie chce mi się za to brać. Podobno są dwa różne panele więc może warto poszukać panel poliftowy.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    353

    Domyślnie

    Mam panel poliftowy i serwo też ale działa dokładnie tak samo tylko że szybciej najlepsze jest to że jak włączysz stacyjkę i w czasie jak silnik serwa pracuje wyłączysz ją a potem włączysz ponownie to klapa zatrzymuje się w przypadkowym miejscu bo on zawsze kręci się 21sekund totalna porażka więc zabieram się za przeróbkę zastosuje siłownik zamka centralnego z mikro-stykami będzie o wiele szybciej.

  10. #10
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Mi też za każdym razem po włączeniu silniczek kręcił.Kurde nie używam obiegu zamkniętego.Muszę się temu przyjrzeć ale chyba nie teraz bo autko na dworze stoi
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

Podobne wątki

  1. [GTV] Zamykanie nawiewu , zamykanie obiegu powietrza
    Utworzone przez schewa w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-01-2014, 11:16
  2. Jak zdemontować przycisk od zamykania obiegu
    Utworzone przez kuris w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-11-2010, 00:41
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-05-2009, 18:15
  4. Zacięcie regulatora obiegu powietrza
    Utworzone przez destroj w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-11-2007, 21:20
  5. Klapka Obiegu powietrza AR146 2.0. Ti
    Utworzone przez Proteus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-11-2007, 16:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory