![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Sama śruba nie ma znaczenia tak wielkiego, naprężenia nie będą wielkie. Najważniejszy jest pierścień centrujący i ewentualnie dobre śruby pływające. Osobiście bym 4x100 na zwykłych nie zakładał, ale da się na pewno!
AR 146ti 2.0 16v '96
AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
AR 155 2.0 16v '95
AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG
Trzy sezony przejeździłem na felgach 4x100 z pływającymi śrubami. Warunek - odpowiedni pierścień centrujący, dobrej jakości śruby i nie będzie żadnej różnicy pomiędzy wersją 4x98. Rozwiązanie tak samo bezpieczne jak wersja nominalna i nie ma się czego bać przy zachowaniu odpowiedniej jakości wszystkich elementów.
Pozdrawiam
Zbyszek
Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997
Nie polecam przykręcać felgi 4x100 zwykłą śrubą do piasty 4x98 - niestety ale śruba w czasie jazdy pracuje obciążona tylko od jednej strony na stożku w gnieździe felgi i przy ostrym ganianiu niszczy gwint w piaście, przećwiczone na kumpla 145 QV po sezonie piasty do wymiany. Co do śrub pływających, kupić dobre jakościowo i bez problemu, używam w swojej 156 V6 felg 5x100 na śrubach pływających i jak widać żyję, a Ci co mnie znają wiedzą że tak to nazwę że intensywnie użytkuję auto ;]
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
I tu się temat powinien zakończyć... Dodam tylko od siebie, że mam trzeci zestaw z pływakami i pierścieniami z homologacją i wszystko jest w najlepszym porządku. Montowanie na siłę (bo tak to wygląda) felg z rozstawem 5x100 lub 4x100 do AR niczym dobrym nie będzie skutkowało. Przy intensywnej jeździe wyrobi się gniazdo w feldze i wspomniana przez Grzesiekk piasta. Poza tym mało prawdopodobne, żeby felga nie dedykowana do AR miała otwór centrujący o odpowiednim rozmiarze.
Ostatnio edytowane przez Belfer ; 09-01-2012 o 11:04
A zgadza się, nawet te zwykłe/nie pływające z allegro to szmira. Kiedyś dziwił mi się szwagier, był ze mną w firmie handlującej u nas felgami itp, za śruby FEBI do 156 bez zająknięcia wyjąłem z kieszeni kasę i zapłaciłem po coś koło 10zł/szt, dziwił się że dlaczego nie kupię przez allegro śrub po 5-6zł/szt właśnie, popatrzyłem się tylko na niego i nic nie powiedziałem nawet ;] Nie długo potem na zimę kupił sobie z allegro właśnie śruby do stalówek w cenie o jakiej mówił, efekt taki że śruba to chyba w gównolitu została zrobiona, po 2 krotnym wkręceniu gwint z niej złazi, plastelina ;]
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts